ترموود؛ چوبی با مزایای فراوان برای طراحی مراکز خرید

امروزه محبوبیت بالای چوب به‌عنوان مصالح ساختمانی باعث شده است تا از این مصالح در قسمت‌های مختلف صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی استفاده شود. اما از آنجایی که چوب متریالی طبیعی است، چوب معمولی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار نیست. طی فرآیند ترمو، این چوب خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی کسب کرده که آن را تبدیل به متریالی ایده‌آل برای استفاده در فضاهای عمومی کرده است. بعضی از مکان‌های عمومی که استفاده از چوب ترموود در آن‌ها بیشتر قابل‌مشاهده است، مراکز خرید هستند. در ادامه این مطلب مزایای استفاده از چوب ترموود در مراکز خرید را بررسی می‌کنیم.

انواع کاربردهای چوب ترموود در مراکز خرید

مقاومت بالای چوب ترموود در شرایط محیطی گوناگون در عین برخورداری از زیبایی منحصربه‌فرد از ویژگی‌های بارز این چوب است. این ویژگی‌ها باعث شده تا استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان و در فضاهای عمومی و خصوصی به وفور قابل‌مشاهده باشد.

برخی از کاربردهای چوب ترموود در مراکز خرید به شرح زیر هستند:

  • ساخت قفسه‌های فروشگاهی
  • نمای مرکز خرید
  • ساخت میز و صندلی ترموود
  • مبلمان لابی

مزایای استفاده از چوب ترموود در مراکز خرید

در هنگام مراجعه به مراکز خرید، افراد زمان بسیاری را سپری می‌کنند؛ چراکه اقلام خرید آن‌ها در اکثر مواقع بیش از یک عدد است. همچنین بسیاری از علاقه‌مندان ممکن است به‌منظور خرید به آن مرکز مراجعه نکرده باشند؛ اما با گذر زمان و قرار گرفتن در محیطی زیبا و جذاب به خرید اجناس گوناگون روی بیاورند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مواردی که همواره ذهن عوامل مرکز خرید را به خود مشغول می‌کند، جذب مراجعه‌کنندگان و حفظ آن‌ها در مرکز خرید است.

مهم‌ترین عامل ایجاد حس خوب در مراجعه‌کنندگان طرحی و زیبایی مرکز خرید است. این طراحی باید به صورتی باشد که پدیدآورنده احساس آرامش و امنیت باشد.در ادامه مطلب به برخی از مزایای استفاده از چوب ترموود در مراکز خرید اشاره می‌کنیم.

عدم استفاده از مواد شیمیایی

از آن جایی که استفاده از چوب به‌عنوان مصالح ساختمانی می‌تواند باعث جذب حشرات به خود شود، مهندسان و معماران در ابتدا به استفاده از مواد شیمیایی برای اشباع کردن چوب روی آوردند. در این فرایند با افزودن برخی مواد شیمیایی چوب از خوردگی و نفوذ حشرات حفظ می‌شود؛ اما این مواد با گذر زمان بر روی سلامت انسان و محیط‌زیست تاثیر منفی می‌گذارند. در مواردی که از این چوب‌ها در فضاهای عمومی مانند مراکز خرید استفاده می‌شد این امر بسیار نگران‌کننده بود. خوشبختانه چوب ترموود این مشکلات را رفع کرده و به دلیل حذف صمغ درختان توسط حرارت در برابر حشرات مقاوم بوده و بر سلامت انسان و محیط زیست نیز تاثیری نمی‌گذارد.

مقاومت بالای چوب ترموود در برابر اشعه UV خورشید

با استفاده از چوب ترموود در نماهای خارجی مراکز خرید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد اشعه UV خورشید ندارید. چوب ترموود، در مقایسه با دیگر چوب‌های موجود در بازار، از مقاومت بالاتری در برابر نور خورشید و اشعه مضر آن دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مخصوص چوب ترموود که بر پایه آب و روغن هستند، نه‌تنها زیبایی ظاهری چوب ترموود را افزایش داده بلکه از این متریال در مقابل اشعه UV خورشید مراقبت کنید.

عدم نفوذ آب به درون چوب ترموود

با حرارت‌دهی چوب ترموود وزن چوب کاهش پیدا کرده و منافذ درون آن بسته می‌شوند. همچنین با استفاده از لاک و رنگ‌های روغنی مخصوص، می‌توان سدی ایجاد کرد که مانند سپری در برابر آب باران اجازه نفوذ آب را نمی‌دهد. بنابراین اگر از چوب ترموود در فضاهای بازی مانند مراکز خرید استفاده کنید، نیازی به نگرانی در مورد نفوذ آب نیست.

عایق حرارتی

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ترموود که آن را برای استفاده در مراکز خرید مناسب می‌کند، عملکرد مناسب آن در رسانایی گرما است. در مواردی که متریال‌های فلزی در برابر نور خورشید قرار می‌گیرند، با جذب گرما و ساطع کردن آن به محیط اطراف خود باعث نارضایتی مراجعه کنندگان و در نتیجه رفتن آن‌ها می‌شود. بنابراین با استفاده از چوب ترموود دیگر نیازی به نگرانی در مورد رسانایی گرمایی نیست.

هماهنگی با محیط زیست

از دیگر مزایای استفاده از چوب ترموود در مراکز خرید، هماهنگی رنگ چوب در تمامی بخش‌ها و سازگاری جلوه آن با محیط‌زیست است. اگر به دنبال حفظ مشتریان خود در فضای زیبایی هستید که متریال مورد استفاده در سازه با فضای سبز اطراف ساختمان تناسب خاصی داشته باشد، چوب ترموود انتخاب مناسبی برای شما است.

انواع چوب ترموود مناسب برای مراکز خرید

چوب ترموود از چوب درختان متنوعی ساخته می‌شود که هر یک از این چوب‌ها خصوصیات ظاهری و ویژگی‌های خاصی هستند. برای مثال ترموود تهیه شده از چوب درخت کاج یکی از مرغوب‌ترین چوب‌های ترموود است که نه‌تنها دارای مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی است، بلکه با برخورداری از رنگی کرمی مایل به سفید به نمای سازه‌های مجلل مانند مراکز خرید جلوه‌ای زیبا می‌بخشد.

پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌کننده ترموود باکیفیت برای مراکز خرید

مراکز خرید که به یکی از مهم‌ترین عناصر گردشگری تفریحی تبدیل شده‌اند، نیازمند جذابیت و زیبایی چشمگیری در فضای محیط خود هستند. یکی از راه‌های افزایش زیبایی ظاهر دکوراسیون داخلی و خارجی این مراکز، انتخاب متریالی برای بخش‌های مختلف است که باعث ایجاد احساس آرامش و هماهنگی با طبیعت باشد. چوب ترموود با برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت، اشعه UV و نفوذ حشرات متریالی مناسب برای این منظور است. پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای باسابقه و معتبر در زمینه واردات چوب ترموود باکیفیت است. ما در پارس آرای کوهستان محصولات باکیفیت ترموود را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنیم. تمامی محصولات ما از ضمانت کالا برخوردار هستند.

سوالات متداول

چوب ترموود در مراکز خرید چه کاربردهایی دارد؟

برخی از کاربردهای چوب ترموود در مراکز خرید مواردی مانند: ساخت قفسه‌های فروشگاهی، نمای مرکز خرید، ساخت میز و صندلی ترموود و مبلمان لابی هستند.

فرایند پاکسازی چوب ترموود از حشرات چگونه انجام می‌شود؟

به‌منظور پاکسازی چوب ترموود از حشرات، صمغ موجود در چوب را با حرارت زیاد از بین می‌برد وهمین امر باعث می‌شود حشرات به این چوب نفوذ نکنند.

برچسب ها: