مزایای استفاده از پارکت چوبی باکیفیت

هر سال شاهد تغییرات جدیدی در دکوراسیون داخلی منازل هستیم. مدرن‌ترین منازل در سال‌های بسیار دور، با موکت‌های رنگی و یا سرامیک‌های براق و مات پوشانده می‌شدند. امروزه، پارکت چوبی جای آن‌ها را گرفته است. نصب پارکت چوبی در محیط خانه، شرکت‌ها، رستوران‌ها، اماکن تجاری و… بسیار پرطرفدار است.

پارکت‌های چوبی از زیباترین و مدرن‌ترین کف‌پوش‌هایی هستند که جایگاه خاصی را در دکوراسیون داخلی به خود اختصاص داده‌اند. اگر قصد دارید خانه و یا محیط کار خود را با پارکتی باکیفیت بپوشانید، بهتر است با مزایای استفاده از پارکت چوبی باکیفیت آشنا شوید. در این مقاله، قصد داریم در مورد مزایای پارکت‌های چوبی باکیفیت صحبت کنیم.

مزایای استفاده از پارکت چوبی باکیفیت کدام‌اند؟

پارکت‌های چوبی امروزه در بیشتر مناطق مسکونی و تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند و زندگی در محیطی لوکس و زیبا را برایتان مهیا می‌سازند. الگوهای مختلفی برای نصب پارکت چوبی وجود دارد. انتخاب الگوی نصب پارکت چوب طبیعی بسته به سلیقه هرشخص می‌تواند متفاوت باشد. پارکت چوبی جنبه تزیینی دارد. همچنین، عایق مناسبی برای پوشاندن کف به شمار می‌رود. مزایای استفاده از پارکت‌های چوبی باکیفیت شامل موارد زیر هستند:

  • جذابیت منحصربه‌فرد پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی را از چوب طبیعی و خالص درختان می‌سازند. این مزیت باعث شده زیبایی و گرما را در خانه خود احساس کنید. الگوی هندسی پارکت‌های چوبی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. همچنین، باعث شده تا یک الگوسازی سفارشی‌شده داشته باشید. استفاده از پارکت‌های چوبی باکیفیت می‌تواند ظاهر فضای شما را یونیک و متفاوت سازد.

جذابیت منحصربه‌فرد پارکت‌های چوبی

  • قدرت و ثبات پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی از سه لایه چوب طبیعی ساخته می‌شوند. معمولاً در زاویه ۹۰ درجه کنار هم قرار می‌گیرند. این روش باعث می‌شود که پوشش کف، استحکام و پایداری خود را در هر شرایطی حفظ کند. مقاومت پارکت‌های چوبی در برابر رطوبت و خشکی به اثبات رسیده است.

  • تمیزکردن آسان پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی از چوب درختان مختلف همچون گردو، بلوط، راش، افرا و… تولید می‌شوند. به همین خاطر از خاصیت ضد حساسیت برخوردار بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را با جاروبرقی تمیز کرد. هماهنگی با بیشتر سبک‌های طراحی و دکوراسیون در کنار سرعت نصب بالا از مزایای استفاده از پارکت چوبی باکیفیت به شمار می‌رود.

  • ظاهر زیبای پارکت‌های چوبی

آن چه صاحبان خانه را به سمت خرید پارکت‌های چوبی سوق می‌دهد، ظاهر گرم و زیبای آن است. چوب طبیعی با تنوع در الگو و رنگ باعث می‌شود، جذابیت خاصی را در فضا مشاهده کنید. اگر هنگام خرید پارکت، رنگ و طرح مناسبی را انتخاب کنید، فضای خود را زنده‌تر و دلپذیرتر می‌سازید.

  • عایق حرارتی و صوتی بودن پارکت چوبی

استفاده از پارکت‌های چوبی می‌تواند محیط شما را از نظر حرارت و صوت عایق‌بندی کند. در فصول سرد، گرما در خانه حفظ و سروصدا از فضای داخلی بیرون نمی‌رود. این مزیت می‌تواند آرامش را در محیط زندگی و کاری شما جاری سازد.

  • تنوع طرح و رنگ پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی را می‌توان در طرح و رنگ‌های شیک تهیه کرد. فرقی ندارد که خواهان یک طرح ساده و کلاسیک باشید و یا از طرف‌داران طرح‌های مدرن و خلاقانه، بهترین گزینه بر اساس سلیقه شما و سبکی که بر دکوراسیون خانگی‌تان حکم فرساست، پیش روی شما قرار دارد.

  • قابلیت تعمیر و بازسازی پارکت چوبی

از دیگر مزایای استفاده از پارکت چوبی باکیفیت، قابلیت تعمیر و بازسازی آن است. در صورتی که خراش و یا آسیب کوچکی به پارکت‌های چوبی شما وارد شود، امکان تعمیر و بازسازی آن با استفاده از تکنیک‌های مناسب و توسط یک نصاب حرفه‌ای وجود دارد.

قابلیت تعمیر و بازسازی پارکت چوبی

  • سازگاری پارکت چوبی با سیستم گرمایش از کف

پارکت‌های چوبی باکیفیت معمولاً با سیستم گرمایش از کف سازگار هستند. این محصولات را می‌توان بر روی سیستم‌های گرمایش از کف به راحتی نصب کرد. ترموود از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید با خیالی آسوده بر روی سیستم‌هایی نصب کنید که از کف دارای گرمایش هستند.

نکات مهم برای خرید پارکت چوبی باکیفیت

پارکت چوبی در طرح و رنگ مختلف می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد. قبل از خرید پارکت‌های چوبی لازم است که نکاتی را از نظر مقاومت، سازگاری با رنگ دکوراسیون و نورگیر بودن خانه و دیگر پارامتر‌ها در نظر بگیرید. نکات مهم برای خرید پارکت‌های چوبی باکیفیت عبارت‌اند از:

مکان نصب پارکت چوبی

در نظر گرفتن محیط نصب پارکت چوبی بسیار مهم است. چنانچه برای قسمت‌های مرطوب خانه خود مانند حمام و یا آشپزخانه قصد خرید پارکت را دارید، محصول موردنظر شما باید بتواند در برابر رطوبت مقاوم باشد. برای نصب پارکت چوبی در محیط پر رفت و آمدی همچون اتاق نشیمن و یا راهرو، باید به پارامتر‌هایی همچون مقاومت در برابر سایش و فرسایش توجه کنید.

روش نگهداری از پارکت چوبی

آیا می‌توان پارکت چوبی را شستشو داد؟ اگر می‌خواهید پارکت چوبی خود را به طور مداوم شستشو دهید یا تمیز کنید، باید پارکتی مقاوم را نصب کنید. در صورتی که نمی‌توانید برای نظافت و نگهداری از پارکت خیلی وقت بگذارید و یا هزینه گزافی را برای بازسازی و تعمیر پارکت کنار بگذارید، باید از پارکت‌های مقاوم در برابر خط و خش استفاده کنید. مطمئناً با انتخاب با یک مرجع و فروشنده باتجربه پارکت چوبی می‌توانید مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

سبک دکوراسیون مکان موردنظر برای نصب پارکت چوبی

هنگام خرید و انتخاب پارکت‌های چوبی باکیفیت باید به سبک دکوراسیون مکانی که قرار است پارکت در آن نصب شود، دقت کنید. مسلماً انتخاب یک پارکت تیره بیشتر با دکوراسیون کلاسیک سازگار است و برای خانه‌های مدرن باید از رنگ‌های روشن و سفید استفاده کنید.

سبک دکوراسیون مکان موردنظر برای نصب پارکت چوبی

خرید پارکت‌های چوبی باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

پارکت چوبی در رنگ، مقاومت، درجه سایش و قیمت‌های مختلفی در بازار موجود است. پارس آرای کوهستان از مراجع معتبری است که انواع محصولات و پارکت‌های چوبی باکیفیت از کمپانی‌های مطرحی چون بوئن آلمان و باورک سوئیس را ارائه می‌دهد. این مجموعه با ارائه پارکت‌های چوبی اصیل باعث جذب رضایت مشتریان شده است.

کارشناسان باتجربه و حرفه‌‌ای در این مجموعه می‌توانند شما را در خرید یک محصول باکیفیت راهنمایی کنند. به‌علاوه، نصابان کاربلد این مجموعه با یک نصب اصولی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته به شما کمک می‌کنند تا بر ماندگاری و طول عمر محصولی که انتخاب کرده‌اید بیفزایید.

 

برچسب ها: