نحوه شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو

نحوه تمیز‌کردن پارکت چوبی یکی از موضوعاتی است که ذهن افرادی که صاحب یک خانه با کف پارکت شده هستند را به خود درگیر کرده است. پارکت چوبی از حساسیت بالایی برخوردار هستند و لازم است که برای تمیزکردن پارکت چوبی نکاتی موردتوجه قرار گیرد. شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو یکی از گزینه‌هایی است که پیشروی شما قرار دارد.

اگر هنگام استفاده از بخارشو برای تمیزکردن پارکت چوبی نکاتی را رعایت کنید، می‌توان گفت که پارکت چوبی خراب نشده و آسیب نمی‌بینند. همچنین خواهید توانست تا چندین سال از درخشش و زیبایی پارکت لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم به مزایای استفاده از بخارشو برای تمیز‌کردن پارکت چوبی و آماده‌سازی آن‌ها قبل از استفاده از بخارشو بپردازیم.

مزایای شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو

تمیزکردن و شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو روشی عالی است. این روش برای تمیز کردن سطح پارکت به شما کمک می‌کند تا بدون خرید مواد شیمیایی بسیار قوی، پارکت چوبی تمیز و بدون گردوغباری داشته باشید. استفاده از بخارشوی برای تمیزکردن سطح پارکت و پاک‌کردن لکه‌های پارکت چوبی علاوه بر درخشندگی، در کاهش هزینه‌های ناشی از خرید مواد شوینده برای تمیزکاری پارکت چوبی به شما کمک خواهد کرد.

شستشوی پارکت با مواد شیمیایی و ابزار‌های نامناسب و خشن می‌تواند باعث آسیب به سطح چوب طبیعی پارکت شود. بنابراین، استفاده از بخارشو روشی سریع و کارآمد برای تمیز کردن پارکت است. همچنین شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو به پاکیزه نگه‌داشتن محیط شما نیز کمک می‌کند.

مزایای شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو

شست‌وشوی پارکت چوبی با بخار فواید زیادی را به همراه خواهد داشت که در این قسمت قصد داریم به فواید تمیزکردن پارکت چوبی با بخارشوی بپردازیم.

  • ضدعفونی‌کردن محیط و سطح پارکت چوبی

تمیز کردن سطح پارکت چوبی با بخارشو همراه با استفاده از آب داغ سطح پارکت چوبی را تمیز می‌کند. همچنین هر گونه درز بین تایل‌های پارکت چوبی نیز به‌راحتی تمیز خواهد شد. بدین ترتیب سطح پارکت به‌راحتی تمیز و ضدعفونی می‌شود. حتی بدون این که از کمترین مواد شیمیایی برای شستشوی پارکت چوبی استفاده شده باشد.

  • احیای درخشش و زیبایی پارکت چوبی

شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو می‌تواند درخشش و زیبایی طبیعی پارکت را همانند روز اول به شما بازگرداند.

  • سازگاری پارکت چوبی با محیط‌زیست

هنگام استفاده از بخارشو برای تمیز کردن سطح پارکت چوبی از هیچ‌گونه مواد شیمیایی برای پارکت استفاده نمی‌شود. بدین ترتیب می‌توان بخارشو را به‌عنوان ابزاری سازگار و دوستدار پارکت چوبی و محیط‌زیست معرفی کرد.

  • سرعت بالای بخارشو حین تمیز کردن پارکت چوبی

از دیگر مزایای تمیزکردن سطح پارکت چوبی با بخارشوی این است که کار شستشوی پارکت با سرعت بیشتری انجام می‌شود. برای افرادی که نمی‌توانند زمان زیادی را صرف تمیزکردن خانه و سطح پارکت کنند، بخارشو گزینه خوبی خواهد بود.

نحوه آماده‌سازی پارکت چوبی قبل از شست‌وشو با بخارشوی

قبل از شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو لازم است که نکاتی را رعایت کرده و سطح پارکت را به‌خوبی آماده کنید. ابتدا باید مبلمان و فرش و موکت را از روی پارکت و داخل اتاق جمع کنید. سپس باید سطح پارکت چوبی را جارو بکشید تا گردوغبار و کثیفی پارکت برداشته شود. اگر بر روی کف پارکت چوبی لکه‌های سرسخت و مقاوم مشاهده می‌کنید، با استفاده از یک پاک‌کننده و شستشوی ملایم لکه‌های پارکت را تمیز کنید. در آخر نیز بخارشو را روشن کرده و سطح پارکت چوبی را با بخارشوی تمیز کنید.

نحوه آماده‌سازی پارکت چوبی قبل از شست‌وشو با بخارشوی

نکات مهم برای تمیزکردن پارکت چوبی با بخارشوی عبارت‌اند از:

  • کار تمیزکاری پارکت را از گوشه اتاق آغاز کنید.
  • گوشه‌ها و لبه‌های پارکت چوبی را با استفاده از ابزار شکاف تمیز کنید.
  • بخارشوی را به‌آرامی بر روی سطح پارکت چوبی حرکت دهید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید آب اضافی و یا حتی کثیفی را از سطح پارکت پاک کنید، می‌بایست یک پارچه از جنس میکروفایبر را برای گرفتن آب اضافه پارکت استفاده کنید.
  • قبل از پهن کردن فرش و موکت روی پارکت و یا قراردادن مبلمان، اجازه دهید که سطح پارکت چوبی که با بخارشو تمیز شده، کاملاً خشک شود.
  • برای جلوگیری از آسیب به پارکت، از قراردادن برس بخارشو در یک نقطه از پارکت خودداری کنید.

اگرچه شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشوی روشی ایمن و مؤثر است، اما برخی از اشتباهات می‌تواند باعث آسیب به پارکت شود که در این قسمت به موارد آسیب زننده به پارکت پرداخته می‌شود. با رعایت نکات گفته شده در رابطه با تمیزکردن پارکت مطمئن باشید که از نتیجه حاصل تمیز کردن و شستشوی پارکت چوبی رضایت کامل را خواهید داشت.

راهکار‌های جایگزین بخارشو برای تمیزکردن پارکت چوبی

افرادی که ترجیح می‌دهند از پارکت چوبی برای پوشاندن کف خانه یا محیط کار خود استفاده کنند، به دنبال شستشوی سطح پارکت چوبی و راهکارهایی برای تمیزکردن آن‌ها هستند. روش‌های زیادی برای شستشو پارکت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تمیز و براق کردن پارکت چوبی منزل خود استفاده کنید. بخارشو یکی از روش‌های تمیز کردن سطح پارکت است. در ادامه دیگر راه‌هایی که می‌توان برای تمیزکردن و شستشو پارکت چوبی از آن‌ها بهره ببرید، آورده شده‌اند.

  • تمیز کردن پارکت چوبی با دستمال مرطوب

دستمال مرطوب از دیگر راهکار‌هایی است که می‌توانید برای تمیزکردن پارکت چوبی از آن استفاده کنید. البته باید برای تمیز کردن پارکت از دستمال مرطوبی استفاده کنید که مناسب پارکت چوبی باشد. دستمالی که برای تمیزکردن پارکت استفاده می‌شود نباید بیش از حد مرطوب باشد، طوری که آب از آن بچکد. برای تمیز کردن پارکت چوبی با دستمال مرطوب باید به‌آرامی دستمال را بر روی سطح پارکت بکشید. سپس با حوله‌ای تمیز نسبت به خشک‌کردن سطح پارکت چوبی اقدام کنید.

  • استفاده از جاروی برقی برای تمیز کردن پارکت چوبی

برای این که گردوغبار را از روی سطح پارکت چوبی از بین ببرید، می‌توانید از جاروی برقی روس سطح پارکت استفاده کنید. در جاروبرقی، ابزاری مخصوص برای پارکت چوبی وجود دارد که به شما کمک می‌کند سطح پارکت را براق کنید. البته فراموش نکنید که مکش جاروبرقی برای سطح پارکت را بر روی درجه متوسط قرار دهید تا به پارکت چوبی آسیبی وارد نشود.

  • استفاده از تی زمین‌شوی برای شست‌وشوی پارکت

می‌توانید از تی زمین‌شوی نیز برای شست‌وشوی پارکت چوبی استفاده کنید. این کار باید به شیوه رفت و برگشتی روی سطح پارکت انجام شود. بعد از تمیز کردن پارکت چوبی فراموش نکنید که باید سطح پارکت را خشک کنید.

  • شوینده و تمیز‌کننده مخصوص پارکت چوبی

بهتر است برای تمیز کردن پارکت چوبی از شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم و سازگار با پارکت هستند. شوینده پارکت چوبی را بر اساس دستورالعملی که روی بطری درج شده با نسبت آب توصیه شده مخلوط کنید. سپس با پارچه‌ای نرم سطح پارکت چوبی را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن پارکت با شوینده باید با پارچه‌ای دیگر سطح پارکت را خشک کنید تا رطوبت اضافه از روی پارکت چوبی گرفته شود.

راهکار‌های جایگزین بخارشو برای تمیزکردن پارکت چوبی

خرید پارکت‌های چوبی با عمر مفید بالا از پارس آرای کوهستان

شست‌وشوی پارکت چوبی با بخارشو می‌تواند کاری چالش‌برانگیز برای تمیزکردن پارکت باشد. استفاده از ابزار و تکنیک‌های صحیح برای تمیز کردن پارکت چوبی تا حدی از نگرانی شستشوی پارکت می‌کاهد. استفاده از بخارشو علاوه بر تمیزکردن سطح پارکت به ضدعفونی‌کردن آن نیز کمک خواهد کرد. برای خرید پارکت چوبی باکیفیت می‌بایست به فروشنده‌ای باسابقه، معتبر و متخصص در زمینه پارکت چوبی مراجعه کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه بهترین پارکت چوبی از برند پارکت بوئن آلمان و پارکت باورک سوئیس عمر طولانی و استقامت بالای این برندهای پارکت چوبی را تضمین می‌کند. همچنین این برندهای پارکت هنگام شست‌وشو با ابزار و مواد مناسب آسیب نخواهند دید. کارشناسان و همکاران بخش فروش پارکت در پارس آرای کوهستان با ارائه مشاوره و خدمات جامع در زمینه خرید پارکت چوبی به شما کمک می‌کنند تا پارکت مناسبی با نیاز و شرایطتان را خریداری کنید.

برچسب ها: