ترموود؛ متریالی مناسب برای ساخت انواع میز

ترموود یک چوب ایده‌آل برای ساخت انواع میز و مبلمان است. این چوب طی یک فرآیند پیچیده به نام ترمو کردن تولید می‌شود و می‌توان از آن برای ساخت انواع وسایل چوبی و پارکت استفاده کرد. ترموود در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است و تحمل بالایی در برابر فشار و وزن دارد. ساخت میز با چوب ترموود یکی از پرطرفدارترین کارها است. در این مطلب از پارس آرای کوهستان یاد می‌گیریم که چگونه یک میز زیبا با استفاده از چوب ترموود بسازیم.

ساخت میز با چوب ترموود چه مزایایی دارد؟

چوب ترموود یکی از متریال‌های مستحکم است که در یک فرآیند حالت‌دهی پیشرفته تولید می‌شود. در این فرآیند چوب را تا 130 درجه حرارت می‌دهند تا آب موجود در بافت‌های آن خشک شود. این مساله باعث می‌شود که قارچ‌ها نتوانند به بافت این چوب نفوذ کنند.

برخی از مزایای ساخت میز با چوب ترموود عبارتند از:

  • ضدآب بودن: به دلیل استفاده از روغن‌های پوششی مخصوص، ترموود خاصیتی ضدآب دارد و در برابر رطوبت دچار پوسیدگی نمی‌شود
  • ثبات ابعادی: چوب ترموود دارای ثبات ابعادی است و در برابر آسیب‌های محیطی مختلف مانند نور خورشید و رطوبت دچار تغییر اندازه نمی‌شود
  • ظاهر زیبا: چوب ترموود بسیار زیبا است و در رنگ‌های طیف قهوه‌ای به فروش می‌رسد. در بافت این چوب خط‌های تیره‌ای به چشم می‌خورند که بر جذابیت این چوب اضافه می‌کنند
  • مقاومت در برابر حشرات: به دلیل این‌که میزان رطوبت ترموود بسیار پایین است، حشرات نمی‌توانند در بافت ترموود تخم‌گذاری کنند
  • ضخامت و طول متنوع: ترموود در اندازه‌های متنوعی به فروش می‌رسد که این مسئله کار با آن را آسان می‌کند

برای ساخت میز با چوب ترموود به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

ساخت میز با استفاده از چوب ترموود، کاری جذاب است که برای انجام‌دادن آن به یک سری تجهیزات و وسایل نیاز دارید. این وسایل می‌توانند به شما در اجرای هرچه بهتر این پروژه کمک کنند. در ادامه با این تجهیزات آشنا می‌شویم.

اره برش چوب

برای برش قطعات چوب ترموود به اندازه دلخواه باید از اره استفاده کنیم. اره‌های برقی برش دقیق‌تری انجام می‌دهند و از خرد شدن بافت چوب جلوگیری می‌کنند. اما تمامی افراد به اره‌های برقی برش چوب دسترسی ندارند و ممکن است مجبور به استفاده از اره دستی شوند. در هنگام کار با اره دسته، سر اره را پایین بگیرید به صورتی که با چوب زاویه 30 درجه تشکیل بدهد؛ در این حالت برش با اره به آسانی امکان‌پذیر است.

دستگاه دریل پیچ‌گوشتی

برای نصب اتصالات پایه میز به دستگاه دریل پیچ‌گوشتی نیاز دارید. ساده‌ترین روش برای اتصال پایه‌ها به میز چوبی استفاده از مته خزینه و پیچ‌های MDF و استفاده از یک دریل پرقدرت است. سری این پیچ‌ها بسیار تیز است و به کمک چرخش سری پیچ‌گوشتی دریل به درون میز فرو می‌روند.

سمباده زبر

برای صاف کردن سطوح برش اره و حفره‌های دریل باید از یک ورق سمباده زبر استفاده کنید. توجه کنید که سطح چوب ترموود صاف است و نیازی به کشیدن سمباده بر روی آن ندارید؛ بنابراین از سمباده فقط در لبه‌ها و محل‌های برش استفاده کنید.

نوار متر

برای اندازه‌گیری ابعاد قطعات ترموود مورد نیاز برای ساخت میز باید از نوار متر استفاده کنید. مترهای مهندسی دارای یک لبه فلزی هستند که می‌توان از آن برای اندازه‌گیری دوسر قطعات چوبی استفاده کرد. یک نوار متر باکیفیت از فلز مرغوب ساخته شده است و به آسانی تاب برنمی‌دارد.

مراحل ساخت میز با چوب ترموود

برای ساخت میز با چوب ترموود در ابتدا باید ابعاد میز خود را تعیین کنید. در اینجا شما متوجه می‌شود که به چه مقدار چوب برای ساخت میز نیاز دارید. در ادامه باید با توجه به سلیقه خود برای خرید چوب ترموود با رنگ و ضخامت مناسب اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای افزایش راحتی کار بهتر است از چوب‌های ترموود شیاردار استفاده کنید؛ زیرا اتصال قطعات ترموود شیاردار آسان است و به صورت کشویی انجام می‌شود. در ادامه سایر مراحل ساخت میز با چوب ترموود را شرح می‌دهیم.

اتصال رویه میز

در فرآیند ساخت میز با چوب ترموود، اولین سطحی که باید برای ساختن آن اقدام کنید رویه میز است. ترموودهای سطحی رویه میز باید از ضخامت مطلوبی برخوردار باشند تا بتوان وسایل را با خیال آسوده روی میز قرار داد. طول قطعات چوب ترموود مورد نیاز برای رویه را به میزان مورد نیاز بر بزنید و از سمباده برای صاف کردن لبه‌ها استفاده کنید. پس از اتمام کار با سمباده ترموودهای شیاردار را به یکدیگر متصل کنید؛ البته اگر از ترموود بدون شیار استفاده می‌کنید، می‌توانید از بست‌های فلزی و پیچ MDF برای ساخت رویه میز استفاده کنید.

برش پایه‌ها

پایه‌های مورد نیاز برای میز باید همگی یک اندازه باشند. با استفاده از نوار متر و یک مداد طول مورد نیاز خود از قطعات چوب را علامت بزنید. برای این‌که تمامی قطعات شما یکسان باشند، بهتر است پایه‌ها را قبل از برش کنار هم بچینید و از هم‌راستا بودن خط برش مطمئن شوید. پس از اطمینان از این مساله با استفاده از اره پایه‌ها را برش دهید و به وسیله یک ورق سمباده زبر لبه‌های به وجود آمده را مسطح کنید.

اتصال پایه‌ها

باتوجه‌به مدل مدنظر خود برای ساخت میز با چوب ترموود، باید از انواع بست‌های اتصال‌دهنده فلزی استفاده کنید. این بست‌ها باید با سطح رویه میز و پایه‌ها زاویه 90 درجه تشکیل دهند تا میز شما کاملا تراز باشد. برای نصب بست‌ها ابتدا از یک مته خزینه استفاده کنید تا محل پیچ‌های مورد استفاده کاملا مخفی شود. در ادامه از پیچ‌های MDF و دریل پیچ‌گوشتی با دور پایین برای اتصال قطعات میز به یکدیگر استفاده کنید؛ بهتر است پیش از دریل کردن پیچ‌ها را کمی به روغن صنعتی آغشته کنید تا بافت چوب ترک نخورد. پس از اتصال تمامی پایه‌ها، میز شما آماده استفاده است.

پارس آرای کوهستان؛ برترین مرجع فروش چوب ترموود در ایران

پارس‌ آرای کوهستان یکی از برترین فروشندگان انواع چوب ترموود و پارکت در ایران است که از سال 1384 مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود می‌باشد. ما در این شرکت انواع چوب‌های به کاررفته در دکوراسیون داخلی و خارجی را باکیفیت بالا و قیمت رقابتی به فروش می‌رسانیم. همچنین امکان اجرای انواع پروژه‌های ترموود مانند دکینگ، پرگولا و ساخت مبلمان نیز توسط متخصصان ما در این مجموعه وجود دارد. کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان آماده هستند تا به سوالات شما در زمینه خرید محصولات و اجرای پروژه‌های پاسخ دهند.

سوالات متداول

خرید ترموود از پارس آرای کوهستان چه مزایایی دارد؟

ترموودهای موجود در مجموعه پارس آرای کوهستان دارای گواهینامه استاندارد اروپا هستند و شما می‌توانید پیش از خرید از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

چه مدل میزهایی را می‌توان با استفاده از ترموود ساخت؟

امکان ساخت انواع میزهای تلویزیون، آرایشی، ناهارخوری و… با استفاده از ترموود وجود دارد.

بهترین مدل چوب ترموود کدام است؟

فنلاند بزرگ‌ترین تولیدکننده چوب ترموود در دنیای است و ترموودهای فنلاندی مرغوب‌ترین محصولات موجود در بازار هستند.

برچسب ها: