خرید پارکت چوبی در بوشهر

خرید پارکت چوبی، در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و بزرگ محسوب می‌شود. باتوجه‌به تنوع بالای کف‌پوش‌های چوبی، یک اشتباه در انتخاب پارکت چوبی می‌تواند بر کاهش ارزش خانه شما تأثیر بسزایی داشته باشد. انتخاب و خرید کف‌پوش چوبی مناسب می‌تواند بسیار سخت باشد. به‌خصوص در زمانی که پارامترهای تأثیرگذار بر انتخاب پارکت زیاد باشند.

در این مقاله لیستی از نکاتی که باید هنگام خرید کف‌پوش چوبی به آن‌ها توجه کنید را ذکر می‌کنیم. اگر قصد خرید و نصب پارکت چوبی را دارید، نگران انتخاب درست آن نباشید. در این مقاله جزئیات یک انتخاب درست شرح داده شده، با ما همراه باشید.

نکات طلایی قبل از خرید پارکت چوبی در بوشهر

قبل از خرید پارکت چوبی در بوشهر برای خانه و محیط کار خود، باید معیارهای ثابتی داشته باشید. می‌توانید یک انتخاب درست داشته باشید و هیچ‌وقت از خرید خود پشیمان نشوید. باید معیارهای درست در هنگام خرید کف‌پوش چوبی را بدانید. در ادامه به مهم‌ترین جزئیات درباره خرید کف‌پوش چوبی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

نکات طلایی قبل از خرید پارکت چوبی در بوشهر

نوع پارکت چوبی

به طور کلی دو نوع پارکت چوبی تولید و در بازار عرضه می‌شود. این دو نوع پارکت، یک‌تکه و مهندسی شده نام دارند‌. پارکت، جلوه‌ای از زیبایی و استحکام چوب طبیعی هستند. اما تفاوت‌هایی بین این دو پارکت مشهود است که مهم‌ترینشان در چیدمان آن‌هاست. با شناخت تفاوت و ویژگی‌های این دو نوع پارکت، تصمیم بهتری خواهید گرفت.

کف‌پوش‌های چوبی یک‌تکه را از کنده‌های چوبی محکم می‌سازند. نوع اتصال تایل‌ها با زبانه و شیارهایی در امتداد لبه‌های تایل است. این پارکت‌ها را می‌توان به طور مداوم سمباده زد، بدون آن ‌که از عمر آن‌ها کاسته، فرسوده و بلااستفاده شوند. اگر به پارکت چوبی محکم‌تری نیاز دارید که مدام آن را سنباده‌زنی کنید، این نوع پارکت را خریداری کنید.

پارکت مهندسی شده از چندلایه چوب یا تخته روی‌هم تشکیل می‌گردد. بالاترین لایه آن روکشی از چوب محکم و ظاهری شبیه به کفپوش چوبی یک‌تکه دارد. به طور معمول شیوه نصب کف‌پوش‌های مهندسی شده از کلیک و قفل هستند. این نوع، قابلیت استفاده مجدد و انتقال به جای دیگر را نیز دارند.

نوع پارکت چوبی

ویژگی چوب پارکت چوبی

 نوع چوب یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در هنگام خرید کف‌پوش چوبی باید به آن دقت کرد. طیف وسیعی از انواع کف‌پوش‌های چوبی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از این پارکت‌ها، تا حدودی محکم هستند و درعین‌حال برخی دیگر از آن‌ها متراکم‌تر و سخت‌تر هستند. انواعی از پارکت‌های چوبی در رنگ ظاهر و الگوی شکلی تفاوت دارند.

کف‌پوش‌های چوبی که از درخت بلوط و گردو تولید می‌شوند، بیشترین فروش را در شهر بوشهر دارند. در صورت رعایت نکات توصیه شده برای مراقبت از پارکت چوبی، می‌توان تا مدت زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در صورت ایجاد مشکل نیز به تعمیر آن‌ها بپردازید. اما بدون رعایت این نکات، ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری برای پارکت‌های شما پیش آید و به تعویض آن‌ها نیاز پیدا کنید که بسیار هزینه بالایی به دنبال خواهد داشت.

رنگ و ظاهر کف‌پوش چوبی

کف‌پوش‌های چوبی در انواع سبک‌ها، گونه‌ها و روکش‌ها در بازار عرضه می‌گردند. شما در هنگام خرید باید به این اطمینان برسید که بهترین نوع پارکت چوبی را برای خانه و محل کار خود انتخاب کرده‌اید. هر خانه با هر سبکی برای نوع خاصی از کف‌پوش است. شما باید پارکت مناسب خانه خود را پیدا کنید و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید تا سازگاری فضای خانه شما بر هم نریزد.

برای مثال اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به سبک قدیمی است، بهتر است از تخته‌های پهن که دانه‌ها و اشکال گره‌های چوبی در آن مشخص است، خریداری و استفاده نمایید. برای انتخاب ظاهر پارکت می‌توانید از طراحان داخلی خانه و محیط کار کمک بگیرید. این افراد باتوجه‌به ریزنمرات و جزئیات خانه و محل کار شما، بهترین پارکت را انتخاب خواهند کرد.

رنگ و ظاهر کف‌پوش چوبی

نوع روکش پارکت چوبی

 نوع روکش و پوشاننده کف‌پوش چوبی یکی از ضروری‌ترین و جزئی‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید کف‌پوش چوبی باید بر آن آگاه باشید. امروزه سطوح براق و سبک‌های جدید در منازل بوشهر دیده می‌شوند. این مدل می‌توانند به‌طورکلی ظاهر کف‌پوش چوبی را تغییر دهند.

برای مثال یک کف‌پوش چوبی براق قهوه‌ای‌رنگ، تفاوت زیادی با پارکت مات قهوه‌ای از لحاظ ظاهری دارد. در محل نصب، نصابان در صورت تمایل سطح پوشش پارکت را برای شما می‌چسبانند.

هزینه موردنیاز برای خرید و نصب پارکت

 کف‌پوش‌های چوبی به طور معمول قیمت بالایی دارند. این قیمت به نوع سطح پوشش و گونه چوب در ساخت پارکت بستگی دارد. در پارکت‌های چوبی یک‌تکه برای نصب تخته‌ها بر روی کف زیرین پارکت، از منگنه زدن، چسباندن یا میخ و چکش استفاده می‌کنند. درحالی‌که در هنگام نصب پارکت چوبی مهندسی از کلیک استفاده می‌شود‌؛ بنابراین هزینه‌های نصب پارکت نیز متفاوت می‌تواند باشد.

علاوه بر این مورد، هزینهٔ خرید و نصب اصولی پارک چوبی، به مساحت نصب پارکت و نوع چوب بستگی دارد. توصیه ما به شما برای کاهش هزینه‌های اضافی و جلوگیری از ایجاد خسارات جدید کمک‌گرفتن از نصابان حرفه‌ای کفپوش چوبی است که در این امر تخصص دارند.

هزینه موردنیاز برای خرید و نصب پارکت

خرید و نصب کف‌پوش چوبی با مجموعه پارس آرای کوهستان

برای خرید پارکت چوبی در بوشهر ابتدا به آب‌وهوای این شهر توجه کنید. آب‌وهوای بوشهر گرم و خشک است. باید پارکت مناسب این آب‌وهوا باشد. کارشناسان حرفه‌ای پارس آرای کوهستان آماده راهنمایی شما در خصوص انتخاب درست و نصب اصولی پارکت چوبی هستند.

توجه داشته باشید که در خصوص خرید کف‌پوش چوبی نباید تنها به وارداتی‌بودن آن توجه کنید، بلکه باید کیفیت آن و در نهایت نصب اصولی را نیز در نظر بگیرید. پارکت‌های تولیدی کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس باکیفیت هستند و در صورت نصب اصولی می‌توانند تا سالیان سال کارایی داشته باشند.

پارس آرای کوهستان از باسابقه‌ترین مجموعه‌های فروش و نصب کف‌پوش چوبی در ایران است. مجموعه ما سابقه اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه در سراسر ایران و حتی شهرستان‌ها را داشته است و از خرید تا نصب پارکت همراه شما خواهد بود.

 

برچسب ها: