خدمات پس از فروش پارکت چوبی

تعمیر و بازسازی پارکت چوبی از جمله خدمات پس از فروشی محسوب می‌شود که توسط بسیاری از مراکز و ارائه‌دهندگان پارکت ارائه می‌شود. ترمیم پارکت چوبی نیاز به‌دقت و توجه زیادی دارد، زیرا پس از تعویض قسمت معیوب باید دقت زیادی در تراز نمودن سطح و تطبیق قسمت جدید با قسمت قبلی اعمال شود.

رطوبت محیط، فرسایش در طی زمان و یا بادکردن در اثر ترکیدگی لوله‌ها از عواملی است که پارکت را نیازمند بازسازی و ترمیم می‌کند. در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث می‌شود خریدار به استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی نیاز پیدا کند.

خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی در چه زمانی نیاز می‌شود؟

از آن جایی که پارکت چوبی دارای دوام و استقامت بالایی است، خرید آن برای اکثر فضا‌های داخلی توصیه می‌شود. این کف‌پوش از قابلیت بازسازی برخوردار است. از جمله دلایلی که نیاز می‌شود از خدمات پس از فروش پارکت چوبی استفاده کنیم، آسیب‌دیدگی آن است. البته در برخی موارد نیز مشاهده شده که نصب غیراصولی باعث تعمیر و بازسازی پارکت می‌شود. بنابراین، از نصاب پارکت حرفه‌ای کمک بخواهید.

روش‌های تعمیر پارکت متفاوت هستند. پس اگر آسیب‌دیدگی سطح رویی چوب پارکت، با استفاده از روش‌های مختلف و با ابزار‌های مختلف می‌توان آن را تعمیر کرد. در این صورت باید از خدمات پس از فروش مرتبط با بازسازی سطوح آسیب‌دیده استفاده کرد.

در صورتی که آسیب وارده به چوب بسیار عمیق و شدید باشد، چاره‌ای جز تعویض قطعه آسیب دیده نداریم. پارکت آسیب‌دیده را برداشته و آن را با پارکت چوبی سالم جایگزین خواهیم کرد. در این حالت، می‌بایست از خدمات پس از فروش برای تعویض قسمت‌های آسیب دیده استفاده کرد. در ادامه مقاله هر یک از این روش‌ها را توضیح خواهیم داد.

خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی در چه زمانی نیاز می‌شود؟

خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی شامل چه مواردی است؟

خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی به دودسته تقسیم می‌شوند که در این قسمت قصد داریم به بیان آن بپردازیم.

ترمیم سطحی پارکت‌های چوبی

باگذشت زمان، پارکت‌های چوبی به دلایل مختلفی از جمله نصب غیراصولی و یا بی‌کیفیت بودن می‌توانند خراب شوند. ممکن است جسم سخت یا سنگینی بر روی پارکت بیفتد و در این صورت می‌توانید از خدمات پس از فروش شرکت ارائه‌کننده استفاده کرده و با استفاده از روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، پارکت چوبی خود را تعمیر کنید.

هنگام ترمیم سطحی پارکت، نصاب باید از مهارت کافی برخوردار باشد. نصاب پارکت چوبی با سمباده‌های مخصوص، که به آن‌ها سمباده تانکی می‌گویند، قسمت‌های آسیب‌دیده را سمباده می‌زند. این کار باید تا ازبین‌رفتن لاک قسمت رویی و دیده‌شدن لایه زیرین پارکت ادامه داده شود. در مرحله بعد، از بتونه‌های مخصوصی برای پوشش‌دادن قسمت‌ها با ترک عمیق استفاده می‌شود. در این مرحله، حتماً باید بتونه خشک شود. بعدازاین خشک شدن بتونه، با استفاده از یک سمباده نرم، آن را سابیده تا سطح چوب کاملاً پولیش گردد.

در مرحله بعد با استفاده از بتونه‌های مخصوص، قسمت‌هایی که ترک عمیق دارند را کامل پوشش می‌دهد. بتونه به طور کامل باید خشک شود. پس از خشک‌شدن کامل بتونه، آن را مجدداً با استفاده از سمباده نرم ساب می‌زنیم. با این کار سطح چوب پولیش می‌شود. سپس با لاک و یا پوشش‌های محافظ، قسمت رویی پارکت پوشش داده می‌شود. در نهایت ترمیم سطحی پارکت انجام و به پایان می‌رسد.

ترمیم سطحی پارکت‌های چوبی

تعویض یا ترمیم پارکت‌های چوبی آسیب‌دیده

تعویض پارکت چوبی آسیب‌دیده دلایل مختلفی دارد. پارکت به دلیل نفوذ آب گلدان، سیستم گرمایش از کف و یا نفوذ رطوبت دچار پوسیدگی و تورم می‌شود. در این صورت قسمت آسیب دیده نیاز به تعمیر یا تعویض درد. در این شرایط، باید قسمت آسیب دیده چوب را تعویض کنیم. برای این منظور، پارکت آسیب‌دیده را با استفاده از ابزار مخصوص یا ابزار ساده (کاردک‌های تیز و لبه‌های پهن) بادقت از سایر سطوح جدا می‌کنیم تا آسیبی به قسمت‌های دیگر وارد نشود.

سپس با استفاده از سمباده مخصوص یا ابزار‌های دیگر، مواد باقیمانده زیر چوب را کاملاً سمباده بزنید تا مواد قبلی از بین برود و سطح زیری چوب کاملاً تمیز و صاف شود. لازم به ذکر است که سطح زیرین چوب باید کاملاً صاف و تمیز باشد و هیچ گونه موادی باقی نماند.

سپس ته چوب را چسب یا مواد مخصوص می‌زنیم و پارکت جدید را در جای خود قرار می‌دهیم. اما باید دقت داشته باشید که پارکت چوبی جدید از نظر رنگ و طرح تفاوت چندانی با پارکت زمینه نداشته باشد، زیرا این امر زیبایی نهایی کار را به خطر خواهد انداخت. در نهایت سعی کنید کل پارکت را با لاک بپوشانید تا یکدست شود.

ترمیم پارکت به‌صورت سطحی و یا تعویض تایل‌های آسیب‌دیده از جمله خدماتی هستند که توسط فروشندگان پارکت ارائه می‌شوند. پارکت به‌راحتی آسیب نمی‌بیند و نادیده‌گرفتن برخی از شرایط هنگام خرید؛ مانند انتخاب پارکت‌های بی‌کیفیت و نامرغوب چنین نتایجی را به دنبال خواهد داشت.

تعویض یا ترمیم پارکت‌های چوبی آسیب‌دیده

پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده بهترین پارکت‌های چوبی با خدمات پس از فروش

کیفیت بالا و خدمات پس از فروش پارکت چوبی از جمله ویژگی‌های آن است. پارکت‌های این مجموعه به‌راحتی آسیب‌ندیده و خراب نخواهد شد. البته برخی از شرایط همچون خرید از مرجعی نامعتبر، خرید پارکت نامتناسب با شرایط محیطی و در نهایت نصب غیراصولی پارکت می‌تواند باعث واردشدن آسیب به محصولات چوبی گردد. در این شرایط، نیاز به دریافت خدمات پس از فروش از شرکت‌های ارائه‌دهنده احساس شود.

اگر فروشنده دارای تجربه و تخصص کافی باشد، مسلماً می‌داند که باید متناسب با شرایط زندگی خریدار پارکت مناسبی را به او ارائه دهد. قطعاً پارکتی که قرار است در فضا‌های مرطوب استفاده شود، با پارکتی که در فضا‌های بیابانی و گرم نصب می‌شود کاملاً متفاوت خواهد بود. آگاهی فروشنده از این موارد باعث می‌شود که خریدار بتواند محصولی ماندگار را دریافت کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از فروشندگان صاحب‌نام پارکت‌های چوبی برند boen آلمان و bauwerk سوئیس است که محصولات خود را همراه با نصب اصولی پارکت چوبی در تهران و دیگر شهرستان‌ها عرضه می‌کند. مدیریت این مجموعه در کنار همکاران و کارشناسانی که در این زمینه از تبحر کافی برخوردارند دلسوزانه در کنار خریداران هستند تا پارکتی متناسب را ارائه دهند.

برچسب ها: