تکنیک‌های نصب پارکت شورون و جناغی

چیدمان پارکت چوبی از اولین مواردی است که بعد از اتمام نصب پارکت چوبی جلب توجه می‌کند. نوع پارکت چوبی و چیدمان پارکت چوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پوشاندن کف با پارکت چوبی و الگویی جذاب، تأثیر ویژه‌ای بر افزایش زیبایی محیط خواهد داشت.

اکثر ما زمان زیادی را در خانه صرف می‌کنیم. اغلب به دنبال نوعی پارکت چوبی هستیم که بتوانیم بعد از نصب شاهد کارایی و زیبایی آن باشیم. بر اساس آمار، تعداد خانواده‌هایی که در پروژه ترمیم و نوسازی خانه خود، پارکت چوبی را انتخاب می‌کنند همچنان در حال افزایش است. در این مقاله قصد داریم به دو نوع تکنیک نصب محبوب پارکت چوبی یعنی تکنیک‌های نصب پارکت شورون و جناغی بپردازیم.

معرفی الگوی جناغی برای نصب پارکت چوبی

پارکت چوبی طی دهه‌های گذشته طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. نصب پارکت چوبی همان محصولی است که هیچ وقت از مد نمی‌افتد. پارکت چوبی انتخابی کلاسیک است که سابقه آن به قرن‌ها قبل باز می‌گردد. برای اولین بار، کف سالن آینه ورسای را با پارکت چوبی پوشاندند. پارکت چوبی با زیبایی و ظرافت خاصی همراه است.

این نوع از پارکت چوبی یکی از محبوب‌ترین انواع چوب طبیعی پارکت برای الگوهاست که هنگام نصب پارکت چوبی انتخاب می‌شود. پارکت چوبی جناغی برای محیط‌های کوچک مناسب نیست. برای این فضا‌ها، نصب پارکت چوبی جناغی توصیه نمی‌شود. زیرا بعد از نصب پارکت چوبی فضا از آنچه که در واقعیت هست کوچک‌تر نشان داده می‌شود.

پارکت چوبی جناغی باعث ایجاد ثبات زیاد در ابعاد می‌شود. هر یک از بلوک‌ها حین نصب پارکت چوبی جناغی در خلاف جهت مابقی تایل‌های پارکت چوبی قرار می‌گیرند و این مسئله حرکت را محدود می‌کند. البته، می‌توان در چیدمان پارکت چوبی جناغی، تایل‌های پارکت چوبی را به صورت موازی و یا حتی مورب در جهت دیوار‌ها نصب کرد.

معرفی الگوی جناغی برای نصب پارکت چوبی

معرفی الگوی شورون برای نصب پارکت چوبی

هنگام نصب پارکت چوبی به روش شورون متوجه خواهید شد که این روش بسیار شبیه پارکت چوبی جناغی است. البته بین پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی تفاوت‌هایی وجود دارد. در هر دو نوع نصب چوب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی از تایل‌های یک اندازه پارکت چوبی استفاده می‌شود که به شکل زیگزاگ در کنار هم قرار می‌گیرند.

در نصب پارکت چوبی ، تایل‌های مستطیل شکل به صورت مرتب و در انتهای هر تخته کنار هم چیده می‌شوند. پارکت چوبی جناغی برای اولین بار در جاده‌های معروف رومیان باستان استفاده شده است. این مسئله کیفیت عالی الگوی پارکت چوبی جناغی را نشان می‌دهد. چیدمان پارکت چوبی جناغی از لحاظ سبک و دوام در طول سال‌ها مورد استقبال زیادی قرار داشته است.

اما در نصب پارکت چوبی شورون ، تایل‌ها در یک زاویه برش داده می‌شوند. در جایی نصب می‌شوند که هر تایل با انتهای تایل دیگر روبرو می‌شود. در پارکت چوبی شورون، تایل‌ها در یک راستا و به صورت یک خط مستقیم قرار می‌گیرند. همانند چیدمان پارکت چوبی جناغی، پارکت چوبی شورون نیز دارای طرحی کلاسیک است. نصب پارکت چوبی جناغی و پارکت چوبی شورون برای فضا‌های کوچک مناسب نیست و باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن محیط خواهد شد.

معرفی الگوی شورون برای نصب پارکت چوبی

روش و تکنیک‌های نصب پارکت شورون و جناغی

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید کف خانه را با پارکت چوبی بپوشانید و قصد دارید یکی از تکنیک‌های نصب پارکت شورون و جناغی را انتخاب کنید، مطمئناً در مورد شیوه نصب تایل‌های پارکت چوبی کمی مردد هستید. از مهم‌ترین مواردی که قبل از شروع نصب پارکت چوبی باید در نظر داشته باشید این است که باید نوع و چیدمانی موردنظر برای نصب پارکت چوبی را مشخص کنید. در این قسمت به تکنیک‌های نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی پرداخته‌ایم:

بررسی برآمدگی و قسمت زیرین کار هنگام نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی

اگر قصد دارید کف خانه خود را با چیدمان پارکت چوبی شورون و یا پارکت چوبی جناغی بپوشانید، باید سطح زیرین کار را قبل از نصب پارکت چوبی در نظر بگیرید. فرقی ندارد چیدمان پارکت چوبی جناغی را انتخاب کرده‌اید یا پارکت چوبی شورون، بهتر است برای نصب پارکت چوبی در جهت عمود بر سطح مورد نظر کار را پیش ببرید.

نصب پارکت چوبی در جهت موازی با تیرچه در گذر زمان باعث گود شدن زیر کار خواهد شد. در صورتی که زیر کار گود بیفتد، پارکت چوبی جناغی و یا پارکت چوبی شورون حالت خم به خود می‌گیرند. این امر شما را مجبور به تعویض پارکت چوبی و یا فینیشن دوباره کف پارکت چوبی خواهد کرد.

نصب پارکت چوبی شورون یا پارکت چوبی جناغی جلوی درب

اگر قصد دارید روبروی درب را با پارکت چوبی شورون و یا پارکت چوبی جناغی بپوشانید، بهتر است که تایل‌های پارکت چوبی را به جهت عمود بر درب ورودی بچینید. شاید با خود فکر کنید که چرا پارکت چوبی باید به این روش چیدمان شود؟ چیدمان پارکت چوبی در جهت عمود بر درب ورودی باعث می‌شود، ظاهر آراسته خود را حفظ کند.

ابعاد اتاق برای نصب پارکت چوبی شورون یا پارکت چوبی جناغی

اگر می‌خواهید کف اتاقی خاص همچون اتاق خواب را با پارکت چوبی شورون و یا پارکت چوبی جناغی بپوشانید، توصیه می‌کنیم که تایل‌های پارکت چوبی را در جهت موازی با طولانی‌ترین دیوار موجود در اتاق نصب کنید. اگر پارکت چوبی به صورت عمود بر دیوار چیده شوند، حالت پارکت چوبی شکلی شبیه به نردبان به خود می‌گیرد.

توجه به منبع نور قبل از نصب پارکت چوبی شورون یا پارکت چوبی جناغی

فرقی نمی‌کند که چیدمان پارکت چوبی شورون یا انتخاب کرده باشید، یا پارکت چوبی جناغی؛ اگر قرار است پارکت چوبی را در اتاقی نصب کنید که نور طبیعی در آن زیاد است، بهتر است تایل‌های پارکت چوبی را در جهت نور نصب کنید. چیدمان پارکت چوبی جناغی و یا پارکت چوبی شورون در جهت منبع نور باعث می‌شود که کف ساختمانی که با پارکت چوبی پوشانده شده، ظاهر بهتری داشته باشد.

توجه به منبع نور قبل از نصب پارکت چوبی شورون یا پارکت چوبی جناغی

نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی توسط مجموعه پارس آرای کوهستان

تکنیک‌های نصب پارکت شورون و جناغی اگرچه با یکدیگر دارای شباهت‌هایی هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند. فرقی نمی‌کند که دوست داشته باشید نصب پارکت چوبی شورون یا جناغی را برای محیط خود انتخاب کنید، در هر صورت لازم است که نکاتی توسط نصاب باسابقه و ماهر هنگام نصب پارکت چوبی رعایت شود.

 مجموعه پارس آرای کوهستان مرجعی معتبر برای خرید و نصب پارکت چوبی از کمپانی‌های مطرحی چون بوئن آلمان و باورک سوئیس است. همچنین این مجموعه با در اختیار داشتن کارشناسان و نصابان حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند نصب پارکت چوبی را به شکلی حرفه‌ای انجام دهد. مطمئناً بعد از نصب پارکت چوبی توسط کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد.

 

برچسب ها: