تفاوت پارکت چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت

از مرسوم‌ترین و محبوب‌ترین محصولاتی که امروزه برای پوشاندن کف مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارکت چوبی است. پارکت را می‌توانید در طرح و مدل‌های مختلف پیدا کنید و البته این مزیت دست خریداران را برای انتخاب بازتر کرده است.

با توجه به این که در بازار شاهد طرح‌های مدرن و جذابی از پارکت هستیم، خریداران نیز به شکل ویژه‌ای از این محصول استقبال کرده‌اند. نکته‌ای که در هنگام خرید پارکت مطرح می‌شود این است که تفاوت پارکت چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت در چیست؟ در این مقاله، قصد داریم به تفاوت‌هایی که بین پارکت‌های چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت وجود دارد بپردازیم.

7 تفاوت بین پارکت چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت

استقبال زیاد از پارکت چوبی و افزایش خرید آن، باعث شده جنس‌های بی‌کیفیت و قیمت‌های بی‌پایه و اساس در بازار داشته باشیم. امروزه، پارکت‌های چوبی طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. همین مسئله باعث شده سودجویان، محصولات بی‌کیفیت را به بهانه جلب رضایت مشتری به قیمت پایین و بسیار نامعقول به فروش برسانند.

ویژگی های پارکت چوبی بی‌کیفیت

مسلماً این دسته از پارکت‌ها از کیفیت پایینی برخوردار بوده و طول عمر کمی هم دارند. قیمت پارکت ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. قیمت بسیار پایین این محصول را باید به بی‌کیفیت بودن آن ربط داد. چند مورد از تفاوت پارکت چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت عبارت‌اند از:

1. کیفیت ساخت پارکت چوبی

زمانی که صحبت از پارکت‌های چوبی باکیفیت به میان می‌آید، کیفیت ساخت نظر همه را به خود جلب می‌کند. کیفیت پارکت چوبی توسط برند‌های مطرحی مثل بوئن آلمان و باورک سوئیس بسیار پرطرفدار هستند. در ساخت پارکت‌های چوبی این کمپانی‌ها از مرغوب‌ترین مواد اولیه و مدرن‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

در پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت، مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده شده است. کیفیت ساخت از جمله نکاتی است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. زیرا همان هزینه ناچیزی هم که برای خرید این محصول بی‌کیفیت صرف شده، به راحتی هدر خواهد رفت.

2. استاندارد سطح سایش پارکت چوبی

در پارکت‌های چوبی غیراستاندارد نمی‌توان کلاس سایشی مناسبی را پیدا کرد و در حقیقت هیچ استاندارد و معیار خاصی هم برای این مسئله وجود ندارد. هنگام خرید پارکت چوبی باید سطح سایش محصول را با توجه به محل نصب در نظر بگیرید.

در پارکت‌های بی‌کیفیت از جنس چوب به دلیل عدم توجه به کیفیت لازم و متریال مناسب، استاندارد سطح سایش مورد توجه قرار نگرفته و می‌توان به طور قطع گفت که این دسته از پارکت‌ها فاقد استاندارد سایشی هستند. پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت بعد از مدت زمان کوتاهی خراب می‌شوند و جلوه خود را از دست می‌دهند.

3. تأثیر رطوبت بر پارکت‌های چوبی

با توجه این که در پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت، کیفیت ساخت پایین است و از متریال ضد آب استفاده نمی‌شود در مدت زمانی کوتاه شاهد پوسیدگی این دسته از پارکت‌ها هستیم. حتی اگر مبلغ زیادی را برای خرید این پارکت‌ها پرداخت کرده باشید، به دلیل عدم مقاومت در برابر رطوبت باید آن‌ها را کنار بگذارید. سپس نسبت به خرید و نصب پارکت چوبی باکیفیت اقدام نمایید.

تأثیر رطوبت بر پارکت‌های چوبی 

4. متریال استفاده شده در پارکت چوبی

در پارکت‌های چوبی متفرقه و غیراستاندارد، از متریال بی‌کیفیت و نامرغوبی استفاده می‌شود. مسلماً استفاده از متریال باکیفیت هزینه بیشتری را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند و به همین دلیل به استفاده از مواد بی‌کیفیت بسنده کرده و عواقب ناشی از آن را نیز نادیده می‌گیرد.

به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت، فشار‌هایی که بر آن‌ها وارد می‌شود، باعث ترک خوردن و فرورفتن می‌شود. پارکت‌های بی‌کیفیت با تغییر دمای محیط نیز دچار ترک خوردگی و تغییر شکل می‌شوند و عملاً دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

5. شستشوی پارکت‌های چوبی

از دیگر مشکلاتی که بعد از خرید پارکت چوبی بی‌کیفیت با آن درگیر می‌شوید، این است که نمی‌توانید به خوبی آن‌ها را تمیز و لکه‌برداری کنید. چون از متریال نامناسب در سطح رویی کار شده است. لکه‌ها را به خود جذب کرده و این مسئله شست‌وشو را برای صاحب‌خانه دشوار می‌سازد. به علاوه، پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت در مدت زمان کوتاهی به دلیل تمیزی با آب از بین می‌روند و دچار آسیب می‌شوند.

6. نصب پارکت چوبی

از آن جایی که در ساخت پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت از متریال نامناسبی استفاده می‌شود و در حقیقت فرایند ساخت طبق استاندارد پیش نمی‌رود، مطمئناً هنگام نصب دچار مشکل خواهید شد. نصاب برای اجرای پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت نمی‌تواند تایل‌ها را به درستی در کنار هم قرار دهد.

حتی اگر قبل از شروع نصب، زیرسازی اصولی انجام شود و نصاب حرفه‌ای در اختیار داشته باشید، باز هم تایل‌ها در کنار هم به خوبی چفت نمی‌شوند. این مسئله علاوه بر خراب کردن ظاهر و جلوه خانه باعث می‌شود که رطوبت به داخل پارکت نفوذ کرده و به‌مرورزمان دچار پوسیدگی و تورم شود.

7. چوب مورد استفاده در کیفیت پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی باکیفیت از چوب طبیعی سخت و بادوام تولید می‌شوند. از چوب درختانی همچون بلوط، گردو یا افرا استفاده می‌شود. این دسته از چوب‌ها از چگالی و مقاومت بالاتری برخوردارند اما در پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت از چوب‌های بسیار نرم و کم‌دوامی استفاده می‌شود. هر چه چوب نرم‌تر باشد، مسلماً زودتر فرسوده و به راحتی خراش و یا آسیب می‌بیند.

تأثیر چوب مورد استفاده در کیفیت پارکت چوبی 

خرید پارکت‌های چوبی باکیفیت و بادوام از مجموعه پارس آرای کوهستان

خرید پارکت چوبی باکیفیت از برند‌های معتبر همچون بوئن آلمان و باورک سوئیس از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم کیفیت را هنگام خرید پارکت چوبی فدای کمیت نکنید. خرید پارکت‌های بی‌کیفیت را فراموش کنید. اگرچه برای خرید پارکت‌های چوبی باکیفیت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما در صورت نصب اصولی پارکت چوبی و مراقبت صحیح می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید. اگر در مورد تفاوت پارکت چوبی باکیفیت و بی‌کیفیت سؤالی داشته و یا تمایل دارید در مورد هزینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان به صورت رایگان در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: