چگونگی تشخیص پارکت چوبی باکیفیت از ظاهر و بافت

امروزه، پارکت چوبی را به عنوان بهترین و بادوام‌ترین کف‌پوش می‌شناسند. برای پوشاندن کف ساختمان به کار گرفته می‌شود. گرمای طبیعی چوب باعث می‌شود که شاهد جذابیت زیادی در خانه‌ای باشید. انواع مختلفی از پارکت‌های چوبی در بازار عرضه می‌شوند. همین مسئله به خریداران فرصت می‌دهد تا با دستی بازتر محصول مناسب و موردنظرشان را انتخاب کنند.

اما بررسی ویژگی و کیفیت این محصول می‌تواند به خریدار کمک کند تا با در اختیار داشتن اطلاعات کافی به بازار وارد شود. سپس پارکت چوبی موردنظر خود را انتخاب کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و تشخیص پارکت چوبی باکیفیت از ظاهر و بافت بپردازیم.

نحوه تشخیص پارکت‌های چوبی باکیفیت باتوجه‌به ظاهر و بافت

برای این که در خرید یک پارکت خوب موفق شوید، باید بتوانید کیفیت و ویژگی‌های این محصول را تشخیص دهید. از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید پارکت تشخیص دهید این است که محصول شما در مقابل خط و خش و رطوبت مقاوم باشد.

 شما با چند راهکار ساده قادر به تشخیص پارکت خوب از بد هستید. مسلماً آگاهی از چگونگی تشخیص پارکت چوبی باکیفیت از ظاهر و بافت آن به شما کمک می‌کند تا انتخاب عاقلانه و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

نحوه تشخیص پارکت‌های چوبی باکیفیت باتوجه‌به ظاهر و بافت

روش‌های تشخیص پارکت باکیفیت عبارت‌اند از موارد زیر:

  • نحوه تشخیص پارکت چوبی ضد آب

برای این که مطمئن شوید پارکتی که خریداری می‌کنید، چوب طبیعی ضد آب است یا خیر باید از فروشنده بخواهید تا یک تایل از پارکت موردنظر را در اختیارتان قرار دهد. تایل را به مدت چند ثانیه در ظرفی که از آب پر شده قرار داده و خارج کنید. در صورتی که قطراتی همچون روغن بر روی پارکت چوبی مشاهده کردید، اطمینان حاصل کنید که این محصول دارای خاصیت ضد آب است. هنگام تولید پارکت‌های چوبی ضد آب، لایه‌ای از پوشش ضد آب بر روی محصول زده می‌شود. این لایه، علاوه بر حفظ درخشندگی پارکت، در مقابل آب و رطوبت نیز آن را مقاوم می‌کند.

  • چگونگی تشخیص پارکت‌های چوبی مقاوم در برابر نور خورشید

افراد زیادی در خانه‌های نورگیر زندگی می‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند برای پوشاندن کف خانه از پارکت استفاده کنند. افرادی که نگران مقاومت پارکت در مقابل نور خورشید هستند، می‌توانند با یک آزمایش ساده خیال خود را از این بابت آسوده سازند.

برای اطمینان از مقاومت پارکت چوبی در برابر خورشید می‌بایست تایلی از پارکت را به مدت ۲۴ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. بهتر است که قبل از آزمایش از پارکت خود عکس بگیرید تا بتوانید قبل و بعد از آزمایش را به خوبی بررسی کنید. در صورتی که متوجه تغییر رنگ پارکت شدید، باید به مقاومت پارکت در برابر نور خورشید شک کنید.

  • نحوه تشخیص پارکت‌های چوبی ضد خط و خش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارکت این است که در مقابل خط‌وخش مقاوم باشد، در غیر این صورت در عرض چند سال دیگر زیبایی و درخشش روز‌های اول را نخواهد داشت. برای تشخیص یک پارکت ضد خش نیز راهی وجود دارد که با استفاده از یک تکنیک ساده انجام می‌شود. برای سنجش پارکت در مقابل خط و خش، تایلی که از فروشنده به عنوان نمونه گرفته‌اید را با ناخن و یا کارد خراش دهید. درصورتی‌که پارکت به راحتی خراش بردارد و شاهد آسیب زیادی در محصول باشید، قطعاً پارکتی مقاوم به خط و خش را انتخاب نکرده‌اید.

نحوه تشخیص پارکت‌های چوبی ضد خط و خش

  • تشخیص پارکت چوبی باکیفیت از کمپانی‌های معتبر

برای این که مطمئن شوید چوب پارکتی که خریداری کرده‌اید از کیفیت بالایی برخوردار است، می‌بایست از یک برند و معروف و باسابقه خرید خود را انجام دهید. متأسفانه برند‌های نامعتبری نیز به بازار ورود کرده‌اند که این مسئله خطر یک خرید ناموفق و بی‌کیفیت را افزایش می‌دهد. اگر فروشنده از کیفیت پارکت خود مطمئن باشد، مطمئناً ضمانت‌نامه معتبری را در اختیار شما قرار خواهد داد و این مسئله می‌تواند خیال شما را از بابت باکیفیت بودن پارکت آسوده سازد.

  • تشخیص پارکت‌های چوبی از جهت قیمت

اگرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم که همیشه رابطه مستقیمی بین کیفیت پارکت چوبی و قیمت آن وجود دارد، اما حقیقت این است که این رابطه را نمی‌توان نادیده هم گرفت. ممکن است فروشنده‌ای یک پارکت بی‌کیفیت و بی‌اصالت را با قیمتی گزاف و بالا به فروش برساند و از طرفی دیگر یک پارکت باکیفیت در فروشگاهی باسابقه با قیمتی خوب عرضه شود.

بهتر است این رابطه را نیز برای تشخیص کیفیت پارکت نادیده نگیرید. صرفاً به دنبال خرید ارزان نباشید و حتماً کیفیت و اصالت محصول را مورد سنجش قرار دهید. شما قرار است از پارکت خود سال‌ها استفاده کرده و از زیبایی و درخشندگی آن لذت ببرید پس حتماً کیفیت را اولویت اول قرار دهید.

  • تشخیص پارکت چوبی بااصالت از بافت

پارکت‌های چوبی از چوب درختان مختلفی ساخته می‌شوند. هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. افرا، درخت زبان گنجشک، گردو، بلوط، راش و… در ساخت پارکت‌های چوبی به کار گرفته می‌شوند. تمامی این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تشخیص هر یک از این چوب‌ها با درنظرگرفتن بافت و ظاهر آن‌ها امکان‌پذیر است. می‌توانید از فروشنده بخواهید تا تفاوت هر یک از چوب‌ها را برایتان توضیح دهد تا در انتخاب خود مطمئن‌تر عمل کنید.

تشخیص پارکت چوبی بااصالت از بافت

مجموعه پارس آرای کوهستان راهی مطمئن برای خرید پارکت چوبی باکیفیت

اگر به دنبال راهی برای تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید تا زیبایی طبیعی و گرما را به فضای خود بیفزایید، پارکت‌های چوبی کمپانی بوئن آلمان و باورک سوئیس از مجموعه پارس آرای کوهستان پیشنهاد می‌شوند. مطمئناً نیاز شما را یک کف‌پوش زیبا و کارآمد برآورده خواهند ساخت. پارکت‌های چوبی که در این مجموعه عرضه می‌شوند.

علاوه بر کیفیت بالا، ظاهری چشم نواز به فضای شما می‌بخشند و مزایای زیادی را نیز به همراه دارند. با توجه به این که پارکت‌های چوبی را از چوب طبیعی درختان استخراج کرده و می‌سازند، شما با طیف گسترده‌ای از این محصولات با قیمت و کیفیت مناسب مواجه هستید و با دستی بازتر خرید خود را تکمیل می‌کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان علاوه بر عرضه پارکت‌های چوبی، در نصب اصولی پارکت نیز خدماتی ارزنده را به خریداران ارائه می‌دهد. این مجموعه تاکنون بالغ بر 1000 پروژه در سراسر کشور را به عمل رسانده است. پارس آرای کوهستان به عنوان یکی از فروشندگان برتر و مطرح شناخته می‌شود. همکاران و کارشناسان این مجموعه می‌توانند شما را در تشخیص پارکت چوبی باکیفیت از ظاهر و بافت آن کمک کنند تا انتخاب خود را با دقت و اطمینان بیشتری انجام دهید.

برچسب ها: