تأثیر هزینه نصب بر قیمت نهایی پارکت چوبی

پارکت چوبی به عنوان یکی از اجزای مهم در بازسازی کف ساختمان، تغییرات چشمگیر و قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. از آن جایی که در نوع چوب، برند، رنگ، کارخانه و کشور سازنده پارکت چوبی تفاوت‌هایی وجود دارد، نمی‌توان یک رقم ثابت برای هزینه نصب این محصول در نظر گرفت. دستمزدی که نصاب برای نصب هر سطحی از پارکت دریافت می‌کند، از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی پارکت به شمار می‌رود.

هزینه نصب پارکت برای افرادی که به فکر تغییر دکوراسیون و بهره‌مندی از مزایای پارکت هستند، از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین، در این مقاله قصد داریم به تأثیر هزینه نصب بر قیمت نهایی پارکت چوبی بپردازیم.

بررسی تأثیر هزینه نصب بر قیمت نهایی پارکت چوبی

امروزه پارکت چوبی طرف‌داران و متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. افراد با در نظر گرفتن نیاز، سلیقه و نظر شخصی خود یکی از بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. آگاهی از هزینه نصب پارکت‌های چوبی از هر نوعی که باشند، به خریداران این محصول کمک می‌کند تا تصمیم مناسبی را هنگام خرید اتخاذ کنند. عوامل مؤثر بر هزینه نصب پارکت عبارت‌اند از:

  • متراژ پروژه نصب پارکت چوبی

متراژ و مساحت فضایی که با پارکت پوشانده می‌شود، هزینه نهایی نصب پارکت چوبی را متغیر می‌سازد. وقتی مساحت و متراژ فضا بیشتر باشد، نصاب برای شروع فرایند نصب به متریال بیشتری نیاز دارد. به‌علاوه وقتی متراژ اتاق بیشتر باشد، حجم کاری نصاب نیز بالاتر می‌رود و مسلماً دستمزد بیشتری را برای نصب اصولی چوب طبیعی پارکت چوبی طلب خواهد کرد.

متراژ پروژه نصب پارکت چوبی 

  • جنس و ضخامت پارکت چوبی

جنس و ضخامت پارکتی که توسط صاحب‌خانه خریداری شده نیز بر هزینه نصب تأثیر می‌گذارد. برش پارکت‌های ضخیم‌تر دشوار‌تر است و هنگام نصب زمان و انرژی بیشتری هم از نصاب می‌گیرد. برای آگاهی از هزینه نصب، بهتر است از قبل در مورد جنس و ضخامت پارکت با نصاب صحبت کرده و سپس فاکتور دریافت کنید.

  • محل نصب پارکت چوبی

محلی که قرار است پارکت بر روی آن نصب شود، از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی پارکت چوبی است. از آن جایی که نصب تایل‌های پارکت بر روی دیوار، راه‌پله و یا سیستم‌های گرمایش از کف با روند پیچیده‌تر و طولانی‌تری همراه است، دستمزد نصاب هم در این شرایط بیشتر خواهد بود.

  • زیرسازی پارکت چوبی

برخی از خانه‌ها با سرامیک، کاشی، سیمان و بتن پوشانده شده‌اند. اما خبر خوب این است که پارکت چوبی را می‌توان بر روی سطوح مختلف نصب کرد. اما شروع این کار بدون مقدمه امکان‌پذیر نیست و مثل نقاشی ساختمان و یا کاشی‌کاری باید زیرسازی انجام شود. منظور از زیرسازی این است که سطح کاری که پارکت چوبی بر روی آن نصب می‌شود، باید بدون پستی و بلندی باشد. نصاب برای انجام این کار که مسلماً باعث افزایش ماندگاری و طول عمر پارکت می‌شود، هزینه‌ای را نیز دریافت می‌کند.

  • هزینه فوم نصب پارکت چوبی

بعد از زیرسازی باید فوم‌هایی بر روی سطح قرار داده شود. سپس تایل‌های پارکت نصب شوند. استفاده از فوم باعث توزیع فشاری یکنواخت بر روی تایل می‌شود. در نهایت از وارد شدن آسیب به پارکت جلوگیری می‌کند. اگرچه نصاب برای این کار نیز رقمی را بر قیمت نهایی پارکت چوبی اضافه می‌کند، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

هزینه فوم نصب پارکت چوبی 

  • چسب استفاده‌شده برای نصب پارکت چوبی

اگر به فکر پوشاندن کف اتاق منزل خود پارکت چوبی هستید، به هزینه نصب هم فکر کنید. باید به قیمت چسبی که قرار است برای نصب پارکت استفاده شود نیز توجه داشته باشید. البته پارکت‌های چوبی در دو نوع موجود هستند و شما برای نصب برخی از پارکت‌ها به چسب نیاز است. برای پارکت‌های دیگری که با نام کلیکی شناخته می‌شوند، می‌توانید قیمت چسب را از هزینه نصب کم کنید.

  • هزینه لاک و ساب‌زنی پارکت چوبی

بعد از نصب پارکت چوبی، نصاب باید فرایند ساب‌زنی و لاک زدن را شروع کند. این کار باعث می‌شود که تایل‌های پارکت جلای اصلی خود را حفظ کنند. برای انجام این کار نیز باید هزینه‌ای را به نصاب پرداخت نمایید.

  • نوع چیدمان پارکت چوبی و طرح نصب

پارکت‌های چوبی با توجه به نیاز و سلیقه خریدار به شکل و چیدمان‌های متفاوتی قابل نصب هستند که هر یک می‌توانند زیبایی بصری خاصی را به محیط ببخشند. در هر یک از روش‌های چیدمان لوزی، موزائیکی، جناغی، شورون، آجری، خشتی و هفت و هشتی نصاب باید اصولی را مدنظر قرار دهد. حجم کاری نصاب برای اجرای هر یک از این چیدمان‌ها متفاوت است و بر هزینه نصب پارکت تأثیر می‌گذارد.

  • هزینه حمل‌ونقل پارکت‌های چوبی

تأثیر هزینه نصب بر قیمت نهایی پارکت چوبی به شهر و منطقه‌ای که خریدار در آن اقامت دارد بستگی دارد. برای شهرهای مختلف نصاب باید خود را به مقصد مورد نظر برساند. نصاب هزینه زیادی را برای رفت‌وآمد صرف می‌کند. مسلماً بر رقم فاکتور هزینه نصب پارکت افزوده خواهد شد.

  • تجربه و سابقه نصاب برای نصب پارکت چوبی

زمانی که در حال استعلام قیمت نصب پارکت چوبی از نصاب‌های مختلف هستید، احتمالاً با ارقام متفاوتی مواجه می‌شوید. افراد سودجویی در این زمینه هستند که قیمت‌های نجومی و متفاوتی را برای نصب پارکت ارائه می‌دهند. اما گاهی نیز می‌توان این ارقام متفاوت را به تجربه و سابقه کاری نصاب نسبت داد. برای اطمینان از استخدام یک نصاب حرفه‌ای بهتر است به فروشنده‌ای مراجعه کنید که علاوه بر فروش پارکت، خدمات نصب را ارائه می‌دهد و می‌تواند نمونه کارهایی را از نصب پارکت در منازل مشتریان به شما نشان دهد.

تجربه و سابقه نصاب برای نصب پارکت چوبی 

استعلام هزینه نصب انواع پارکت‌های چوبی از مجموعه پارس آرای کوهستان

هزینه نصب پارکت چوبی در بازار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. دستمزد نصاب یکی از عواملی است که بر هزینه نصب پارکت تأثیر می‌گذارد. بیشتر فروشندگان و ارائه‌دهندگان پارکت‌های چوبی، خدمات نصب را نیز ارائه می‌دهند. مجموعه پارس آرای کوهستان از مراجع معتبر و خوشنامی است که علاوه بر فروش پارکت چوبی کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس، خدمات نصب اصولی انواع پارکت‌های چوبی را نیز ارائه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب فردی برای نصب پارکت چوبی صرفاً به دنبال پایین‌ترین دستمزد نباشید. نصب پارکت از هر نوعی که باشد، مستلزم تسلط بر اصول و ریزه‌کاری‌هایی است که هر نصابی نسبت به آن آگاهی ندارد. عدم توجه به این اصول و ریزه‌کاری‌ها باعث می‌شود که طول عمر پارکت کم شده و آسیب ببیند. نصابان حرفه‌ای در مجموعه پارس آرای کوهستان معتقدند که بی‌توجهی به این اصول، به تخریب و شکست تایل‌های پارکت منجر خواهد شد. در سایت پارس آرای کوهستان می‌توانید نمونه کارها و پروژه‌های اجرا شده توسط نصابان را ببینید.

 

برچسب ها: