تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی

باتوجه‌به توسعه علم و تکنولوژی، شاهد متنوع‌تر شدن چینش پارکت چوبی در مقایسه با گذشته هستیم. همین تنوع، در طراحی و دکوراسیون داخلی فضا تأثیر بسیار چشمگیری گذاشته است. پارکت چوبی جناغی از زیباترین و چشم‌نوازترین انواع پارکت است که با انتخاب رنگ و طرح مناسب جلوه‌ای زیبا و خاص به فضای داخلی می‌دهد.

این کف‌پوش چوبی همیشه طرفدارن خاص خود را داشته و علت آن هم مزایا و ویژگی‌های بی‌شمار این است. پارکت جناغی برای افرادی مناسب است که دوست دارند در محیطی کلاسیک زندگی کنند. اگر شما هم علاقه دارید در مورد تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

منظور از پارکت چوبی جناغی چیست؟

بسیاری پارکت جناغی را با نام‌های هفت و هشتی یا زیگزاگی می‌شناسند. این محصول در حقیقت انتخابی ‌ایده‌آل برای تمامی فضا‌های تجاری و مسکونی محسوب می‌شود. نصب و چینش پارکت به روش‌های زیادی امکان‌پذیر است که هر یک قادر هستند جلوه و زیبایی خاصی به محیط ببخشند. پارکت چوبی جناغی به‌عنوان طرحی محبوب توانسته تا به امروز نظر و توجه بسیاری را به خود جلب کند.

در طرح جناغی، پارکت‌ها به شکل زیگزاگ بر روی کف قرار گرفته و فضایی کلاسیک به خانه شما می‌دهند. این سبک هم در مکان‌های کم فضا و کوچک و هم محیط‌های بزرگ به کار گرفته شده و به هر دو زیبایی می‌بخشد. انتخاب این محصول باتوجه‌به مزایای زیادی که دارد، بسیار هوشمندانه و عاقلانه است.

منظور از پارکت چوبی جناغی چیست؟

تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی

شاید قصد دارید که خانه و یا محیط کار خود را بازسازی کنید. انتخاب کف‌پوش یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در بازسازی موردتوجه قرار می‌گیرد. در قدیم، از فرش و قالیچه برای پوشاندن کف فضا استفاده می‌شد و خانه سبکی سنتی و روستایی به خود می‌گرفت. اما باگذشت زمان و تولید پارکت چوبی، این نوع کفپوش محبوبیت زیادی پیدا کرد و جایگزین پوشش‌های قدیمی شد.

در ساخت پارکت از چوب طبیعی استفاده می‌شود. این نوع کف‌پوش به‌خوبی می‌تواند به کف فضای موردنظر شما زیبایی ببخشد و حال و هوای تازه‌ای در محیط شما ایجاد کند، بااین‌حال لازم است که نکاتی را در انتخاب پارکت از لحاظ رنگ و طرح در نظر داشته باشید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. در این قسمت به مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم:

رنگ دیوار و دیگر عناصر موجود در فضا برای نصب پارکت

هنگام انتخاب پارکت چوبی جناغی بهتر است رنگ دیوار، مبلمان، فرش و حتی سقف را نیز در نظر بگیرید. هماهنگی بین رنگ عناصر موجود در فضا با پارکت باعث می‌شود در انتخاب سردرگم نشده و بهترین طرح و رنگ را انتخاب کنید.

نصب پارکت با توجه به شکل اتاق

اگر فضای شما باریک و کم‌عرض است، بهتر است رنگ دیوار را روشن و رنگ پارکت را تیره انتخاب کنید. بدین صورت اتاقتان پهن‌تر به نظر خواهد رسد. اما اگر اتاقتان دارای سقف کوتاهی است و نورگیر هم نیست، بهتر است از پارکت‌های کرم یا بژ رنگ استفاده کنید تا فضا را روشن‌تر و سقف را بلندتر جلوه دهید.

بافت پارکت چوبی

بافت پارکت جناغی از دیگر پارامتر‌های مهم در انتخاب محسوب می‌شود. پارکت جناغی در طرح‌های عمودی باعث می‌شود که فضا باریک و بزرگ‌تر نشان داده شود. اما اگر پارکت جناغی با خطوط افقی را انتخاب کنید، فضای خود را کوچک و پهن‌تر جلوه می‌دهید.

همان‌طور که اشاره کردیم، تناسب و هماهنگی رنگ بین اجزا و عناصر موجود در فضا همچون مبلمان، دیوار و… شما را در انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پارکت جناغی یاری می‌رسانند. برای ایجاد محیطی بانشاط و زیبا، بهتر است بین رنگ پارکت جناغی و دیگر عناصر چند درجه اختلاف رنگی وجود داشته باشد.

تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی

محبوب‌ترین رنگ‌های پارکت جناغی کدام‌اند؟

  • رنگ بلوطی روشن: این رنگ بیشتر برای دکوراسیون مدرن و ساده مناسب است و با مبلمان سبز، بژ و آبی همخوانی دارد.
  • عسلی یا قهوه‌ای: این رنگ را به‌عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ می‌شناسند. با انتخاب این رنگ دیگر نیاز نیست نگران هماهنگی آن با مبلمان منزل خود باشید.
  • شنی: این رنگ یکی از پرطرف‌دارترین رنگ‌ها و یکی از داغ‌ترین ترند‌ها است. اگر پارکت چوبی جناغی شنی رنگ را انتخاب می‌کنید، بهتر است مبلمان را به رنگ خنثی مانند خاکستری یا کرم انتخاب کنید.
  • خاکستری: این رنگ خنثی به هر فضایی، از اتاق نشیمن تا اتاق‌خواب و فراتر از آن، ظاهری مدرن می‌بخشد.
  • قهوه‌ای: شکی نیست که پارکت جناغی قهوه‌ای رایج‌ترین کف‌پوشی است که توسط افراد انتخاب می‌شود، دلیل این انتخاب به شباهت داشتن این پارکت به رنگ چوب طبیعی باز می‌گردد.

برای که تأثیر رنگ و طرح پارکت جناغی را در جلوه نهایی فضای خود شاهد باشید، باید بر اساس عواملی مانند نور محیط، اندازه، ترکیب با سقف و دیوار‌ها و سبک طراحی داخلی نسبت به انتخاب پارکت اقدام نمایید.

رنگ‌های گرم و تأثیر در پارکت جناغی بر فضا

تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی یکی از گزینه‌های جذاب در طراحی داخلی به‌حساب می‌آیند. این رنگ‌ها در انواع پارکت قهوه‌ای موجود است و به‌خوبی حس گرما و راحتی را به فضا منتقل می‌کنند. رنگ‌های طبیعی و گرم پارکت فضایی صمیمی و دلنشین را در فضا ایجاد می‌کند. این گزینه به‌خصوص در فضا‌هایی که می‌خواهید گرما و یکپارچگی خاصی را به محیط خود جلب کنید بسیار مؤثر است.

یکی از مزایای استفاده از رنگ‌های گرم برای پارکت، احساس مثبت و افزایش انرژی و انگیزه است. این رنگ‌ها می‌توانند شما را به فعالیت وادار کرده و حس انگیزشی را در فضا ایجاد کنند. تناژ‌های گرم کف پوش وقتی با سایر عناصر داخلی از جمله مبلمان و پارچه، سقف و دیوار ترکیب شود، می‌تواند هارمونی ‌ایده‌آل و زیبایی ایجاد کند. انتخاب کف‌پوش با رنگ گرم به‌عنوان یک عنصر تزیینی هوشمندانه می‌تواند به بهبود زیبایی و کیفیت زندگی در یک فضا کمک کند.

رنگ‌های گرم و تأثیر در پارکت جناغی بر فضا

خرید پارکت با طرح و رنگ متنوع از مجموعه پارس آرای کوهستان

برای تأثیر انتخاب رنگ و طرح در جلوه نهایی پارکت جناغی باید چند عامل در نظر گرفته شود که از جمله می‌توان به نورگیر بودن محیط، متراژ، سبک معماری داخلی و تناسب با دیگر عناصر اشاره کرد. انتخاب رنگ و طرح مناسب پارکت باعث می‌شود که محیط شما جذاب و زیبا شود و احساس مثبتی در شما ایجاد کند. علاوه بر این نکات، توصیه می‌کنیم که انتخابتان را بر اساس سلیقه و نیاز شخصی‌تان اتخاذ کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه پارکت‌های باکیفیت در طرح و رنگ‌های متفاوت آماده است تا شما را در این انتخاب همراهی کند.

 

برچسب ها: