بهترین رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. چیدمان پارکت چوبی برای اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که ساکنین بتوانند حتی بعد از نصب پارکت چوبی در خانه خود احساس راحتی و آرامش را تجربه کنند. هارمونی رنگ پارکت چوبی با دیگر عناصر، ابعاد اتاق، نورگیر بودن و… از جمله نکاتی هستند که باید هنگام انتخاب پارکت چوبی برای اتاق خواب در نظر گرفته شود.

رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب می‌تواند به سلیقه ساکنین آن نیز بستگی داشته باشد. پارکت چوبی موجود در بازار در طرح و رنگ‌های مختلفی موجود هستند. در این مقاله، قصد داریم به رنگ‌های پارکت چوبی برای اتاق خواب و همچنین نکاتی که هنگام خرید پارکت چوبی برای اتاق خواب باید در نظر گرفته شود، بپردازیم.

انواع رنگ پارکت چوبی برای نصب در اتاق خواب

خرید بهترین رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب انتخابی مناسب و هوشمندانه است. تنوع پارکت چوبی باعث شده تا هارمونی دکوراسیون بعد از نصب پارکت چوبی همچنان حفظ شود. خرید پارکت چوبی با چوب طبیعی برای اتاق خواب دارای مزایای زیادی است و زیبایی فضا بعد از نصب پارکت چوبی دوچندان خواهد شد.

انواع رنگ پارکت چوبی برای نصب در اتاق خواب

رنگ‌های رایج برای نصب پارکت چوبی در اتاق خواب عبارت‌اند از:

  • پارکت چوبی سفید و کرم

اگر قصد دارید با نصب پارکت چوبی حال و هوای خانه خود را دگرگون کنید، پارکت چوبی سفید و پارکت چوبی کرم بهترین انتخاب برای شما هستند. استفاده از پارکت چوبی سفید و کرم برای اتاق خواب باعث منعکس شدن نور و ایجاد فضایی دلبازتر و روشن‌تر خواهد شد.

  • پارکت چوبی با رنگ تیره

پارکت چوبی قهوه‌ای بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای نصب پارکت چوبی در اتاق بزرگسالان روی آن حساب باز کنید. شاید این رنگ از پارکت چوبی برای نصب در اتاق بچه‌ها مناسب نباشد، اما هنگام نصب پارکت چوبی تیره متوجه خواهید شد که آرامش بیشتری بر فضای شما حکم‌فرما شده است.

  • پارکت چوبی با رنگ متوسط

رنگ نسکافه‌ای پارکت چوبی و پارکت چوبی بژ را باید دو رنگ پرطرف‌دار برای نصب پارکت چوبی در اتاق خواب معرفی کرد. پارکت چوبی که رنگ متوسطی دارد، باعث ایجاد تعادل و تناسب در محیط می‌شود. پارکت چوبی نسکافه‌ای و بژ از جمله رنگ‌هایی هستند که توسط طیف وسیعی از افراد پسندیده می‌شوند.

رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب نقش ویژه‌ای در آرامش محیط ایفا می‌کند. انتخاب رنگ مناسب پارکت چوبی باعث می‌شود که لحظاتی آرام را تجربه کنید. انتخاب رنگ مناسب برای پارکت چوبی بر روحیه و احساسات ساکنین تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، هنگام انتخاب رنگ پارکت چوبی باید حوصله و دقت به خرج دهید و شتاب‌زده عمل نکنید.

پارکت چوبی با رنگ متوسط

۳ اصل مهم برای انتخاب رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب

از آن جایی که انتخاب بهترین رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، می‌بایست نکات و اصولی را برای انتخاب رنگ پارکت چوبی در نظر بگیرید. هنگامی که برای خرید پارکت چوبی به مراکز فروش مراجعه می‌کنید، باید عواملی را برای انتخاب رنگ پارکت چوبی در نظر بگیرید. عوامل مهم برای انتخاب رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب عبارت‌اند از:

1. انتخاب رنگ پارکت چوبی بر اساس دکوراسیون اتاق خواب

از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب پارکت چوبی باید در نظر گرفته شود، دکوراسیون اتاق خواب است. اگر عناصر موجود در اتاق خواب تیره باشد، باید هنگام پارکت چوبی رنگ‌های روشن مانند پارکت چوبی سفید، پارکت چوبی خاکستری و پارکت چوبی کرم را انتخاب کنید. با انتخاب این طیف رنگی از پارکت چوبی شاهد برقرار شدن هماهنگی در محیط خود خواهید بود.

به علاوه، انتخاب پارکت چوبی از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که حالت تاریکی و کم نوری در اتاق شما به شکل قابل توجهی از بین برود. چنانچه عناصر موجود در اتاق خواب شما قبل از نصب پارکت چوبی از رنگ‌های روشن و شاد باشد، بهتر است از پارکت چوبی با طیف رنگی تیره همچون پارکت چوبی تیره؛ مثلاً پارکت چوبی قهوه‌ای استفاده کنید.

2. انتخاب رنگ پارکت چوبی بر اساس ابعاد اتاق خواب

رنگی که برای پارکت چوبی خود انتخاب می‌کنید، می‌بایست با ابعاد اتاق خواب همخوانی داشته باشد. اگر اتاق خوابتان کوچک است، می‌توانید از پارکت چوبی رنگ روشن مانند پارکت چوبی سفید، پارکت چوبی شیری و پارکت چوبی کرم استفاده کنید. اما اگر اتاق‌خوابتان فضای بزرگی را به خود اختصاص داده است، می‌توانید با انتخاب پارکت چوبی در رنگ‌های تیره همچون پارکت چوبی قهوه‌ای و پارکت چوبی خاکستری تیره فضایی گرم و دنج را بر محیط اتاق خواب خود حکم‌فرما سازید.

3. انتخاب رنگ پارکت چوبی بر اساس نورپردازی اتاق خواب

از نکات دیگری که هنگام انتخاب رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب باید در نظر گرفته شود، نورپردازی است. اگر اتاق خواب از نور کمی برخوردار باشد، باید از پارکت چوبی رنگ‌های روشن مانند پارکت چوبی سفید و پارکت چوبی شیری و کرم انتخاب شود. اتاق خواب محلی برای آرامش ماست؛ بنابراین بهتر است از طبیعی‌ترین رنگ‌های پارکت چوبی انتخاب کنید.

انتخاب رنگ پارکت چوبی بر اساس نورپردازی اتاق خواب

بهترین ویژگی‌های پارکت چوبی خوب برای اتاق خواب

هنگام خرید پارکت چوبی باید به این نکته توجه داشته باشید که کدام پارکت چوبی می‌تواند نیاز شما را برآورده سازد. پارکت چوبی که قرار است برای اتاق خواب خود خریداری کنید باید دارای ویژگی‌هایی باشد. بهترین ویژگی‌های پارکت چوبی خوب برای اتاق خواب عبارت‌اند از:

  • پارکت چوبی با خاصیت لایه عایق

پارکت چوبی که قرار است در اتاق خواب نصب شود، باید از خاصیت لایه عایق برخوردار باشد. این پارکت چوبی باید بتواند عایقی خوب در برابر رطوبت و گردوغبار باشد. پارکت چوبی با لایه عایق در محیط‌هایی که رطوبت هوا بالاست نیز به راحتی استفاده می‌شود، بدون این که آسیب ببیند.

  • پارکت چوبی با طرح‌بندی متنوع

در اتاق خواب پارکت چوبی که قرار است  نصب شود باید در طرح و رنگ‌های مختلف ارائه شود. پارکت چوبی باید با سبک مدرن و کلاسیک سازگار باشد. پارکت چوبی خوب باید بتواند با دکوراسیون محیط سازگار باشد و به عنوان عنصری مؤثر، فضا را بعد از نصب پارکت چوبی زیباتر سازد.

  • پارکت چوبی مقاوم در برابر حرارت

مقاومت بالایی باید در برابر حرارت داشته باشد. مقاومت بالای پارکت چوبی در برابر حرارت باعث می‌شود که در شرایط محیطی مختلف دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد. هنگام انتخاب پارکت‌های چوبی برای اتاق خواب این ویژگی را نادیده نگیرید.

  • دوام طولانی پارکت چوبی

پارکت چوبی خوب باید در برابر آسیب‌های مکانیکی و همچنین محیطی از دوام بالایی برخوردار باشد. با این ویژگی می‌توان به راحتی در هزینه‌های ناشی از تعمیر و تعویض پارکت چوبی به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی کرد.

بهترین ویژگی‌های پارکت چوبی خوب برای اتاق خواب

انتخاب بهترین پارکت چوبی برای اتاق خواب در مجموعه پارس آرای کوهستان

انتخاب بهترین رنگ پارکت چوبی برای اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است. پارکت چوبی دارای مزایای زیادی است و مسلماً ساکنین هنگام راه رفتن بر روی پارکت چوبی حس خوب و آرامش بخشی را تجربه خواهند کرد. اگر تصمیم گرفته‌اید برای اتاق خواب خود از پارکت چوبی استفاده کنید، بهتر است با تیمی متخصص در زمینه پارکت چوبی مشورت کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان از شرکت‌هایی است که می‌تواند شما را در انتخاب پارکت چوبی مناسب برای اتاق خواب یاری رساند. در این مجموعه می‌توانید از پارکت چوبی از کمپانی‌های معتبری چون بوئن آلمان و باورک سوئیس و رنگ‌هایی همچون پارکت چوبی روشن، پارکت چوبی تیره و پارکت چوبی رنگ خنثی دیدن کرده و یکی از بهترین‌ها را برای نصب در اتاق خواب خود انتخاب نمایید.

برچسب ها: