ن رنگ راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی

پارکت چوبی به یکی از اجزاي مهم در طراحی‌های دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. به همین دلیل انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی اهمیت زیادی دارد. پارکت‌ها، با توجه به فضایی که مورداستفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع مختلفی از رنگ و طراحی‌های متنوع هستند که دست افراد را برای انتخاب طرح موردعلاقه آن‌ها باز می‌گذارد؛ اما برای انتخاب رنگ پارکت چوبی و طرح آن، بهتر است دکوراسیون و محل مورداستفاده پارکت چوبی را نیز در نظر داشته باشید.

در این مقاله از پارس آرای کوهستان، راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی را ارائه خواهیم کرد. جدیدترین و بهترین رنگ‌ها برای پارکت پذیرایی از تنوع بالایی برخوردارند که تنها برخی از آن‌ها با رنگ چیدمان پذیرایی شما همخوانی دارند؛ بنابراین چنانچه در این زمینه ابهاماتی دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی

محبوب‌ترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی

برای انتخاب رنگ پارکت پذیرایی گزینه‌های زیادی وجود دارد و هرکدام از این رنگ‌ها، با توجه به حس و حالی که القا می‌کنند و همخوانی که با دکوراسیون داخلی دارند، موردتوجه کاربران و طراحان قرار گرفته و به کار می‌روند. در ادامه، رنگ‌های محبوب و بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی را معرفی کرده و هرکدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

رنگ پارکت قهوه‌ای تیره در فضای پذیرایی

رنگ قهوه‌ای تیره، از بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی است که حس و حال سنتی به فضا می‌دهد؛ به همین دلیل افرادی که قصد دارند فضای پذیرایی آن‌ها سنتی و قدیمی به نظر برسد، از این رنگ پارکت استفاده می‌کنند.

در طراحی دکوراسیون داخلی که به صورت تلفیقی انجام می‌شود، رنگ قهوه‌ای به‌نوعی لوکس به شمار می‌رود و در خانه‌های بزرگ که نورگیری زیادی دارند استفاده می‌شود. استفاده از پارکت قهوه‌ای در فضاها و پذیرایی‌های کوچک به هیچ وجه مناسب نیست.

رنگ تیره پارکت در پذیرایی‌های کوچک، این فضا را کوچک‌تر نشان خواهد داد و بهتر است برای این فضاها از رنگ‌های روشن‌تر استفاده شود که در ادامه مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رنگ پارکت قهوه‌ای تیره در فضای پذیرایی

رنگ پارکت قهوه‌ای روشن یا عسلی در فضای پذیرایی

این رنگ یکی از بهترین رنگ پارکت‌ها برای استفاده در فضای پذیرایی به شمار می‌رود. این رنگ از محبوبیت زیادی در میان طراحان برخوردار است و با بیشتر رنگ‌های مبلمان و چیدمان‌ها در فضای پذیرایی همخوانی دارد.

رنگ روشن برای فضاهایی که از نور طبیعی بسیار کمی برخوردارند مناسب است و باعث روشن‌تر شدن فضا خواهد شد. پارکت‌های به رنگ قهوه‌ای روشن که رگه‌هایی از رنگ قهوه‌ای تیره در خود دارند، محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و به راحتی می‌توان آن را با رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی پذیرایی ست کرد.

رنگ پارکت کرمی و نسکافه‌ای در فضای پذیرایی

در انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی باید رنگ مبلمان و دیواره‌ها را در نظر داشته باشیم و همچنین ابعاد و فضای پذیرایی را بسنجیم. در این زمینه، رنگ پارکت کرمی و نسکافه‌ای که رنگ‌های ملایم‌تری از قهوه‌ای هستند، کار را برای طراحان دکوراسیون داخلی راحت کرده‌اند.

این رنگ‌ها، برای فضای پذیرایی که با دیوارها یا پرده‌های تیره پوشیده شده‌اند بسیار مناسب است و حس تازه‌ای به فضا می‌دهد. ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های قهوه‌ای، زیبایی خاصی به فضای پذیرایی می‌بخشد.

رنگ پارکت کرمی و نسکافه‌ای در فضای پذیرایی

رنگ پارکت خاکستری در فضای پذیرایی

یکی از رنگ‌های محبوب و پرطرف‌دار برای انتخاب پارکت پذیرایی، رنگ خاکستری است. حتی می‌توان این رنگ را به عنوان بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی انتخاب کرد؛ زیرا با تمام‌رنگ‌های مبلمان و چیدمان‌های پذیرایی همخوانی عالی دارد. این رنگ یکی از رنگ‌های ترند در سال اخیر بوده که طرف‌داران زیادی دارد.

رنگ پارکت خاکستری در دو طیف تیره و روشن ارائه می‌شود که با توجه به سلیقه افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های رنگ پارکت خاکستری این است که هم برای دکوراسیون مدرن و هم کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل تمام سلایق را دربرگرفته و یکی از رنگ‌های محبوب در سال 2023 به شمار می‌رود.

در میان رنگ‌ پارکت برای پذیرایی، رنگ‌هایی که در بالا معرفی شدند جزء بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی بودند. در این میان، برخی از این رنگ‌ها با رنگ‌های دیگر ترکیب شده و طرح‌های جدیدی برای پارکت پذیرایی به وجود می‌آورند. یکی از این رنگ‌ها، رنگی به نام گریژ است. این رنگ از ترکیب دورنگ خاکستری و بژ ایجاد شده و حس جدید و جذابی به فضای پذیرایی القا می‌کند.

رنگ پارکت خاکستری در فضای پذیرایی

پارس آرای کوهستان و انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی

در طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از مهم‌ترین موارد انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضای پذیرایی است. باتوجه‌به این که پارکت در کف منزل نصب می‌شود، تأثیر بسیار زیادی در این طراحی دارد و باید با سایر وسایل و دکوراسیون موجود در محیط همخوانی داشته باشد.

پارکت مانند فرش یا موکت نیست که بتوانید به راحتی آن را تغییر داده و با دیگر وسایل خود هماهنگ کنید. برای تغییر پارکت نیاز به زمان و هزینه زیادی خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در انتخاب رنگ پارکت از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

ما در پارس آرای کوهستان با ارائه محبوب‌ترین پارکت‌های تولید شده توسط بهترین طراحان، مفتخریم که بهترین محصولات را در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید یا سفارش محصول، می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه کرده و با مشاورین خبره در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: