اهمیت خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی یکی از پرطرف‌دارترین گزینه‌ها در دنیای امروزی هستند. این نوع پارکت با دارا بودن مزایای متعدد و معایب کم، جایگاه خوبی در طراحی داخلی کسب کرده است. انتخاب این نوع کف‌پوش یک خرید ساده نیست، بلکه به‌نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. پارکت‌های چوبی علاوه بر طول عمر بالا، نسبت به صدا و رطوبت عایق هستند.

می‌توانید این کف‌پوش‌ها را به هنگام جابه‌جایی جمع کنید و مجدداً در فضای جدید نصب کنید. نکته‌ مهم در خرید پارکت، آگاهی از اهمیت خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی است. دانستن این موضوع در کنار مزایا و معایب پارکت‌ها به شما کمک می‌کند، با خیالی آسوده‌تر خریدتان را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم اهمیت خدمات پس از فروش پارکت را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی اهمیت خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی

به‌طورکلی همه‌ ما بارها عبارت خدمات پس از فروش را شنیده‌ایم، درحالی‌که ممکن است خیلی از افراد تعریف دقیقی از این عبارت نداشته باشند. خدمات پس از فروش به معنی تعهدی است که شرکت‌های مبدأ پس از فروش محصولات خود به خریداران ارائه می‌دهند و در واقع برای ایجاد رضایت و حفظ مشتریان خود این پشتیبانی را ارائه می‌دهند.

 ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان باعث جلب‌اعتماد آن‌ها می‌شود و علاوه‌برآن باعث تبلیغات برند شما هم خواهد شد. زیرا هر مشتری راضی، در آینده خدمات و محصولات شما را به نفر بعدی معرفی خواهد کرد و از اعتبار کسب‌وکار شما خواهد گفت. اهمیت خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی چقدر است؟ پارکت‌های چوبی پس از گذشت چند سال ممکن است نیاز به تعمیر، ساب‌زنی، لاک‌زنی و موارد دیگر داشته باشند. در این زمان است که خدمات پس از فروش اهمیت پیدا می‌کند.

بررسی اهمیت خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی 

خدمات پس از فروش شرکت‌ها ممکن است با هم متفاوت باشد و خیلی از شرکت‌ها حتی ممکن است خدمات پس از فروش در خرید پارکت چوبی نداشته باشند. در این قسمت به اصول مهم در این زمینه و انواع خدمات پس از فروش اشاره می‌کنیم که شرکت‌ها پس از خرید پارکت به شما ارائه می‌دهند.

آشنایی با اصول خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش، مانند هر امر دیگری دارای اصول خاص خود است و این اصول باتوجه‌به زمینه کاری هر کسب‌وکاری متغیر است. برای مثال، خدماتی که شرکت فروشنده پارکت چوبی پس از خرید شما ارائه می‌دهد با خدمات یک شرکت دیگر در زمینه کاری دیگر متفاوت است. از مهم‌ترین نکاتی که راجع به اصول خدمات پس از فروش بهتر است بدانید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در وهله اول باید بدانید که همیشه حق با مشتری است و اصول اساسی بر پایه این امر برگزیده می‌شوند. اگر شرکت موردنظر شما این ویژگی را ندارد به این معنی است که اولین اصل در مشتری‌مداری را زیر پا گذاشته است.
  • از دیگر اصول خدمات پس از فروش می‌توان به پایبند بودن به تعهداتی که قبل از فروش به مشتری داده می‌شود اشاره کرد. خیلی از شرکت‌های فروشنده پارکت چوبی ممکن است در وهله اول با وعده ارائه خدمات مختلف پس از فروش اعتماد مشتری را جلب کنند؛ اما پس از خرید مشتری، خدمات را ناقص ارائه دهند یا شروط جدیدی برای ارائه خدمات در نظر بگیرند. برای جلوگیری‌کردن از این امر می‌توانید قبل از خرید، سابقه  شرکت موردنظر را بررسی کنید.
  • پاسخ  مرتبط با سؤال مشتری از دیگر اصول ارائه خدمات پس از فروش است. خیلی از فروشندگان با  عوض‌کردن بحث، از زیر بار مسئولیت خود در قبال مشتری در می‌روند. هرگاه احساس کردید که فروشنده به طور واضح به سؤالات شما پاسخ نمی‌دهد، وقت آن است که کمی شک کنید.
  • پیش‌بینی مشکلاتی که ممکن است در آینده برای پارکت چوبی پیش بیاید و راه‌های جلوگیری‌کردن از آن‌ها یکی از مسائلی است که فروشنده پیش از خرید باید به خریدار توضیح دهد. اگر فروشنده این موارد را به شما اطلاع نداد، خودتان جویای آن شوید.

آشنایی با اصول خدمات پس از فروش

انواع خدمات پس از فروش

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، خدمات پس از فروش هر شرکتی با شرکت دیگر متفاوت است. برای مثال از خدماتی که شرکت‌های فروشنده پارکت چوبی ارائه می‌دهند می‌توان به ساب‌زنی و لاک‌زنی اشاره کرد. ناگفته نماند که ارائه این خدمات هم از شرکت‌به‌شرکت دیگری متفاوت است و قانون مشخصی ندارد. در این قسمت به برخی دیگر از این خدمات اشاره خواهیم کرد.

  • نصب و ارسال: نصب و ارسال رایگان از خدماتی است که برخی از شرکت‌های فروشنده پارکت چوبی پس از خرید به شما ارائه می‌دهند. نکته‌ای که نباید فراموش کنید چک‌کردن کیفیت محصولات چوبی است. زیرا برخی از شرکت‌ها با ارائه‌دادن خدمات بسیار، سعی در فریب‌دادن مشتری دارند.
  • پشتیبانی و مشاوره: اکثر شرکت‌ها این نوع از خدمات را به‌صورت رایگان به مشتریان ارائه می‌دهند. نکته مهم در این بخش این است که ببینید پشتیبانی آن‌ها پس از فروش هم ادامه خواهد داشت یا خیر.
  • تعمیر ‌و مراقبت: مراقبت‌کردن از پارکت‌های چوبی دارای روش‌های خاص خود است که نصابان هنگام نصب آن‌ها را به شما آموزش خواهند داد. برخی از شرکت‌ها هم ممکن است بخشی از خدمات تعمیر پارکت را بر عهده گیرند.
  • تضمین کیفیت: در نگاه اول تضمین کیفیت یکی از موارد خدمات پس از فروش به نظر نمی‌رسد. درحالی‌که این مورد اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده طول عمر پارکت‌ شما است.
  • تضمین سلامت و استاندارد بودن محصول: این موضوع نیز یکی از مواردی است که هم به‌عنوان خدمات پس از فروش و هم به‌عنوان خدمات پیش از فروش محسوب می‌شود.

انواع خدمات پس از فروش

پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده پارکت‌های چوبی خوب و باکیفیت

شرکت پارس آرای کوهستان یکی از بنیان‌گذاران استفاده از چوب‌های تخصصی در صنعت ساختمان است. پارس آرای کوهستان دارای پیشینه طولانی و سابقه درخشان است و تا کنون موفقیت‌های بسیاری در زمینه ارائه و نصب پارکت‌ چوبی کسب کرده است. این شرکت با ارائه بهترین پارکت‌های چوبی از برندهای معروف دنیا مثل بوئن آلمان و باورک سوئیس رضایت مشتریان بسیاری را جلب نموده است.

کارشناسان پارس آرای کوهستان آماده ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان عزیز در اقصی‌نقاط کشور هستند. شما می‌توانید با مشاهده نمونه کارها و بررسی سابقه شرکت، خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید. پس از خرید پارکت نیز می‌توانید از خدمات ارائه شده در مجموعه بهره‌مند شوید و برای رفع تمام سؤالات و ابهامات در خصوص نصب و نگهداری آن با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: