انتخاب بین پارکت شورون و جناغی برای خانه شما

طرح‌ها و روش‌های خلاقانه و زیبایی برای نصب و چیدمان پارکت چوبی وجود دارد. انتخاب هر یک از این روش‌ها برای نصب پارکت چوبی جلوه‌ای ویژه به فضا می‌دهند. بعد از خرید پارکت چوبی تصمیم‌گیری در مورد نحوه چیدمان پارکت چوبی از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود. انتخاب بین پارکت شورون و جناغی برای خانه شما یکی از دغدغه‌های افرادی است که قرار است کف خانه خود را با پارکت چوبی بپوشانند.

پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی دو مورد از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین چیدمان‌های نصب پارکت چوبی به شمار ‌می‌روند که در منازل و حتی فضا‌های اداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی دارای تفاوت و ویژگی‌های متفاوتی هستند که آشنایی با آن‌ها می‌تواند در انتخاب بهتر به خریدار کمک کند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌ها و مزایای پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی بپردازیم.

انتخاب پارکت چوبی شورون برای خانه

پارکت چوبی شورون یکی از روش‌های چیدمان پارکت چوبی است. اما انتخاب بین پارکت شورون و جناغی برای خانه شما کدام مناسب‌تر است؟ در روش نصب پارکت چوبی شورون، چوب طبیعی پارکت به‌صورت V چیدمان می‌شود و تایل‌های پارکت چوبی با رعایت زاویه ۴۵ درجه کنار هم قرار می‌گیرند. فرقی ندارد دکوراسیون حاکم بر خانه شما کلاسیک باشد یا مدرن، پارکت چوبی شورون با هر دو سازگار است. پارکت چوبی شورون از پرطرف‌دارترین و ارزشمندترین الگو‌هایی است که برای نصب پارکت چوبی انتخاب می‌شود. طی سالیان گذشته، چیدمان پارکت چوبی به محبوبیت زیادی دست‌یافته است. در واقع به یک مد در صنعت پارکت چوبی تبدیل شده است.

از جذاب‌ترین المان‌های بصری در پارکت چوبی شورون، الگوی زیگزاگی آن است که در نهایت به نوکی تیز و V شکل می‌رسد. تایل‌های پارکت چوبی شورون معمولاً در کارخانه‌های پارکت چوبی برش داده می‌شوند تا تایل‌های پارکت چوبی زاویه مناسبی داشته باشند. پارکت چوبی شورون از چیدمان‌هایی است که اتاق و فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. با انتخاب پارکت چوبی شورون می‌توانید اتاق و فضا‌های کوچک و باریک خود را طولانی‌تر و فراخ‌تر جلوه دهید.

انتخاب پارکت چوبی شورون برای خانه

تفاوت پارکت چوبی شورون و هرینگبون

برخی این‌طور تصور می‌کنند که پارکت چوبی شورون نسخه‌ای مدرن از پارکت چوبی هرینگبون است. اما این تصوری غلط است. در پارکت چوبی هرینگبون از تایل‌های پارکت چوبی مستطیلی شکل استفاده می‌شود. درحالی‌که در پارکت چوبی شورون از تایل‌های برش زاویه‌دار استفاده می‌شود.

پارکت چوبی شورون از چوب درختانی همچون بلوط و گردو ساخته می‌شود. از آن جایی که پارکت چوبی شورون متناسب با دیزاین کلاسیک و مدرن است، دورازذهن است که این پارکت چوبی به همین راحتی از مد بیفتد.

انتخاب پارکت چوبی جناغی برای خانه

از خیره‌کننده‌ترین چیدمان‌هایی که در اجرای پارکت چوبی به کار گرفته می‌شود، پارکت چوبی جناغی است. پارکت چوبی جناغی که با نام پارکت چوبی هرینگبون نیز شناخته می‌شود، پرستیژ متفاوتی در فضای خانه شما ایجاد می‌کند. پارکت چوبی جناغی سبکی محبوب است که در فرایند نصب شاهد قرارگرفتن تایل‌های کوچک پارکت چوبی به شکل زیگزاگ در کنار یکدیگر هستیم. نام پارکت چوبی جناغی از فرم اسکلت نوعی از ماهی گرفته شده است.

پارکت چوبی هرینگبون یا پارکت چوبی جناغی را از محبوب‌ترین سبک‌ها برای نصب پارکت چوبی می‌شناسند. در این روش از چیدمان پارکت چوبی، ظاهر متریال طبیعی چوب با جذابیت بصری آن با یکدیگر ترکیب شده اند. همین موضوع باعث می‌شود فضای موردنظر بزرگ و جذاب‌تر به نظر برسد.

پارکت چوبی جناغی علاوه بر این که از نظر ساختاری پایداری بالایی دارد، هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتد. اروپاییان به دلیل شیک و منحصر‌به‌فرد بودن این طرح از پارکت چوبی، در معماری خانه خود از این طرح پارکت چوبی استفاده می‌کنند. پارکت چوبی جناغی در اروپا به‌خصوص فرانسه از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم دوست دارید پیچیدگی بیشتری را در فضای خود تجربه کنید، پارکت چوبی جناغی را انتخاب کنید.

انتخاب پارکت چوبی جناغی برای خانه

4 نکته مهم برای نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی

روش نصب و انتخاب بین پارکت شورون و جناغی برای خانه شما از جمله نکاتی است که نیاز است افراد علاقه‌مند به خرید پارکت چوبی از آن مطلع باشند. بهترین روشی که می‌تواند زیبایی و ارزش خانه شما را افزایش دهد، استفاده از پارکت چوبی است. نصب پارکت چوبی نیاز به‌دقت فراوانی دارد و نصب مناسب و حرفه‌ای پارکت چوبی می‌تواند از واردشدن آسیب به پارکت چوبی در آینده جلوگیری کند. نکات مهم برای نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی عبارت‌اند از:

1. تمیزکاری قبل از نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی

قبل از این که نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی شروع شود، نصاب باید کف را بادقت بالایی تمیز کند. ماندن هر گونه ذرات و گردوغبار در لایه زیرین سطحی که قرار است با پارکت چوبی پوشانده شود، پروسه نصب پارکت چوبی جناغی و پارکت چوبی شورون را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.

2. نصب عایق قبل از چیدمان پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی

قبل از این که نصاب کار چیدمان پارکت چوبی شورون یا پارکت چوبی جناغی را آغاز کند، باید از یک عایق فومی استفاده کند. عایق فومی باید قبل از نصب پارکت چوبی بر روی سطح پهن شود. استفاده از این عایق قبل از نصب پارکت چوبی علاوه بر این که به‌عنوان عایق حرارتی عمل می‌کند، باعث می‌شود که رطوبت به پارکت چوبی وارد نشود.

3. آماده‌سازی پایه قبل از نصب پارکت چوبی

اگر پارکت چوبی شورون و یا پارکت چوبی جناغی را روی سیستم گرمایشی نصب کنید، باید از پایه گرمایشی استفاده کنید. استفاده از پایه گرمایشی قبل از نصب پارکت چوبی از خراب‌شدن زودهنگام پارکت چوبی جلوگیری خواهد کرد.

4. تست رطوبت از مهم‌ترین مراحل در نصب پارکت چوبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از نصب پارکت چوبی جناغی و پارکت چوبی شورون باید در نظر گرفته شود، تست رطوبت است. نصاب با در اختیار داشتن یک دستگاه تستر رطوبت می‌تواند مطمئن شود که سطح زیرینی که قرار است بر روی آن پارکت چوبی جناغی و یا پارکت چوبی شورون نصب شود فاقد رطوبت است یا خیر.

4 نکته مهم برای نصب پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی

خرید پارکت چوبی شورون و پارکت چوبی جناغی از مجموعه پارس آرای کوهستان

انتخاب پارکت چوبی کار دشواری نیست. اما بهتر است برای انتخاب پارکت چوبی، از کمک کارشناسان مربوطه بهره‌مند شوید تا در تمامی مراحل از انتخاب پارکت چوبی تا نصب آن در کنار شما باشند. رعایت نکات و اصول مهم قبل از نصب پارکت چوبی، زمینه موردنظر شما را برای شروع فرایند نصب پارکت چوبی آماده خواهد کرد. در نهایت پارکت چوبی موردنظر شما به بهترین شکل ممکن نصب خواهد شد.

مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان مرجع معتبر ارائه‌دهنده انواع پارکت چوبی برند بوئن آلمان و باورک سوئیس در کنار شماست تا پارکت چوبی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. این مجموعه با در اختیار داشتن نصابان حرفه‌ای و بعد از نصب اصولی پارکت چوبی شما را از نتیجه کار شگفت‌زده خواهد کرد.

 

برچسب ها: