افزایش ابعاد اتاق با پارکت جناغی

پارکت چوبی جناغی به عنوان یکی زیباترین و پرکاربردترین روش‌های چیدمان پارکت چوبی است. این نوع نصب پارکت چوبی متقاضیان و طرف‌داران خاصی را در بازار و مراکز فروش پارکت چوبی به خود جلب کرده است. افزایش ابعاد اتاق با پارکت جناغی یکی از دلایلی است که توانسته رضایتمندی طیف وسیعی از مشتریان را در مورد این پارکت چوبی به خود جلب کند. از دیگر ویژگی‌های پارکت چوبی جناغی می‌توان به ساختار پایدار و محکم آن اشاره کرد.

پارکت چوبی جناغی به نام هرینگبون هم معروف است. این چیدمان جذاب و چشم نواز فضایی لوکس و سلطنتی را بعد از نصب پارکت چوبی ایجاد می‌کند. پیچیدگی و ظرافت این طرح از پارکت چوبی بسیاری از افرادی که قصد نصب پارکت چوبی دارند را به خرید پارکت چوبی جناغی ترغیب کرده است. در این مقاله، قصد داریم به نکاتی بپردازیم که به افزایش ابعاد اتاق با نصب پارکت چوبی جناغی کمک می‌کنند.

۴ نکته مهم برای افزایش ابعاد اتاق با نصب پارکت جناغی

قدمت پارکت چوبی جناغی به دوران بازستان باز می‌گردد. از این چیدمان پارکت چوبی برای پوشاندن کف کاخ و عمارت‌های مجلل در بین‌النهرین و مصر باستان استفاده می‌شده است. با گذشت زمان، پارکت چوبی جناغی به خانه ثروتمندان و اشراف نیز وارد شد. البته، نمی‌توان نصب پارکت چوبی جناغی را در دوران قرون وسطی و در کلیسا‌ها و بنا‌های مذهبی نادیده گرفت.

این طرح از پارکت چوبی به شکل لوزی است و با زاویه‌ای ۴۵ درجه نسبت به دیوار نصب می‌شود. چیدمان پارکت چوبی جناغی باعث افزایش ابعاد اتاق باشیم. این روز‌ها، پارکت چوبی جناغی به عنوان طرحی کلاسیک در طراحی داخلی منازل به کار گرفته می‌شود. البته، کاربرد پارکت چوبی جناغی فقط به منازل محدود نمی‌شود.

می‌توان از پارکت چوبی جناغی در هتل، مکان‌های تجاری و اداری نیز استفاده کرد. پارکت چوبی جناغی باعث بزرگ‌تر نشان دادن اتاق می‌شود. در این قسمت به چند نکته مهم در مورد انتخاب پارکت چوبی جناغی با چوب طبیعی اشاره کرده‌ایم. با رعایت این نکات قبل از خرید پارکت چوبی جناغی می‌توانید فضای بزرگ‌تری را بعد از نصب پارکت چوبی در خانه خود شاهد باشید.

۴ نکته مهم برای افزایش ابعاد اتاق با نصب پارکت جناغی

1. انتخاب پارکت چوبی جناغی بر اساس رنگ: پارکت چوبی تیره یا پارکت چوبی روشن

انتخاب پارکت چوبی جناغی به رنگ روشن باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن اندازه ظاهری اتاق می‌شود. پارکت چوبی رنگ روشن حسی از فضای باز در اتاق ایجاد می‌کند. چیدمان پارکت چوبی جناغی اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پارکت چوبی جناغی تیره نیز باعث بازتر و جذاب‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌شود. این مزیت فقط مختص پارکت چوبی روشن نیست. اگر پارکت چوبی تیره با رنگ دیوار‌های اتاقتان هماهنگ باشد، فضای اتاق بعد از نصب پارکت چوبی واقعاً بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان داده خواهد شد.

2. استفاده از پارکت چوبی یک دست برای تمامی اتاق‌ها

استفاده از پارکت چوبی جناغی در تمامی اتاق‌ها باعث می‌شود که فضای شما نمایی جاری و روان داشته باشد. بنابراین، پارکت چوبی جناغی می‌تواند باعث افزایش ابعاد اتاق و فضا شود. اگرچه پارکت چوبی جناغی برای محیط‌هایی که دارای رطوبت هستند نیز مناسب است، اما بهتر است برای نصب پارکت چوبی در حمام و یا دستشویی از پارکت چوبی متناسب با این محیط استفاده شود. به غیر از حمام و دستشویی، استفاده از پارکت چوبی یک دست برای تمامی اتاق‌ها باعث می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

3. انتخاب پارکت چوبی موازی یا مورب

اگر می‌خواهید ابعاد اتاق را با نصب پارکت چوبی جناغی بزرگ‌تر نشان دهید، باید نصب پارکت چوبی خود را به دست افراد متخصص بسپارید که سال‌هاست در زمینه نصب پارکت چوبی مهارت و تبحر کافی را کسب کرده‌اند. نصب پارکت چوبی باید به گونه‌ای انجام شود که تایل‌های پارکت چوبی به صورت موازی در اتاق نصب شوند.

در این صورت، بعد از نصب تایل‌های چوب پارکت چوبی، شاهد بزرگ‌تر جلوه کردن فضای اتاقتان خواهید شد. هنگام نصب پارکت چوبی جناغی، تایل‌های پارکت چوبی به صورت مورب نصب می‌شوند. نصب پارکت‌ چوبی جناغی، بعد از اتمام پروسه نصب پارکت چوبی فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

4. نصب تایل‌های بزرگ پارکت چوبی

هر چه تایل پارکت چوبی بزرگ‌تر باشد، فضای اتاق نیز بعد از نصب پارکت چوبی بزرگ‌تر و بازتر جلوه می‌کند. بهتر است نصاب پارکت چوبی برای نصب پارکت چوبی جناغی از تایل‌های پارکت چوبی استفاده نماید. سایز تایل‌ها باید حداقل ۳۰ سانتی‌متر مربع برآورد شده باشد.

نصب تایل‌های بزرگ پارکت چوبی

مزایای نصب پارکت چوبی جناغی

پارکت چوبی جناغی از بهترین انتخاب‌هایی است که هر خریدار می‌تواند هنگام خرید پارکت چوبی داشته باشد. این پارکت چوبی دارای مزایای بی‌شماری است. پارکت چوبی جناغی باعث می‌شود که فضا زیباتر و دلبازتر گردد. مزایای نصب پارکت چوبی جناغی عبارت‌اند از:

پارکت چوبی جناغی مقاوم در برابر ضربه

پارکت چوبی جناغی از مقاومت بالایی در مقابل ضربه برخوردار است. این پارکت چوبی را می‌توان در محیط‌های پرترافیک و پرتردد با خیال آسوده نصب کرد. البته، این خاصیت پارکت چوبی است که بتواند در مقابل ضربات و فشار بالا مقاومت بالایی از خود نشان دهد. همین مزیت پارکت چوبی باعث جذب طرف‌داران زیادی شده است.

پارکت چوبی جناغی بدون مواد شیمیایی

در ساخت و تولید پارکت چوبی جناغی از چوب طبیعی استفاده شده است. هیچ ماده شیمیایی در پروسه ساخت این پارکت چوبی مورد استفاده قرار نگرفته است. طبیعی بودن پارکت چوبی جناغی باعث می‌شود که میزان آلرژی و حساسیت در محیط بعد از نصب پارکت چوبی به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

پارکت چوبی جناغی با ماندگاری بالا و نظافت آسان

در صورتی که خریداران پارکت چوبی به خوبی از پارکت چوبی جناغی محافظت کنند، شاهد خواهید بود که پارکت چوبی حتی بیشتر از 15 سال هم عمر می‌کند. به‌علاوه، پارکت چوبی جناغی به‌راحتی و با یک دستمال و یا تی مرطوب به‌راحتی تمیز می‌شود و نیازی نیست که هنگام تمیزکردن پارکت چوبی از مواد شوینده خاصی استفاده شود.

پارکت چوبی جناغی و سطح ضدلغزش

نصب پارکت چوبی جناغی در مقابل اشعه نور خورشید مقاوم است و این مسئله به تغییر رنگ ندادن پارکت چوبی در برابر نور خورشید تأکید می‌کند. این مدل از پارکت چوبی دارای سطحی ضدلغزش است و از آن جایی که تایل‌های پارکت چوبی جناغی بدون کوچک‌ترین درز توسط نصاب پارکت چوبی در کنار هم قرار می‌گیرند، ایمنی ساکنین هنگام راه‌رفتن بر روی این پارکت چوبی حفظ خواهد شد.

پارکت چوبی جناغی و سطح ضدلغزش

نصب اصولی پارکت چوبی جناغی در مجموعه پارس آرای کوهستان

کیفیت نصب پارکت چوبی تأثیر ویژه‌ای بر نتیجه نهایی کار خواهد داشت. ازاین‌جهت، پارکت چوبی جناغی باید توسط نصاب حرفه‌ای پارکت چوبی اجرا شود. با نصب اصولی پارکت چوبی، مطمئناً تا سال‌ها شاهد دوام و ماندگاری پارکت چوبی خواهید بود. نمونه کار‌های نصب شده پارکت چوبی را از سایت پارس آرای کوهستان می‌توانید مشاهده کنید.

کارشناسان باتجربه که سال‌ها در زمینه فروش پارکت چوبی در پارس آرای کوهستان فعالیت می‌کنند، می‌توانند پارکت چوبی متناسب با شرایطتان را به شما معرفی کنند. در صورتی که در مورد انواع پارکت چوبی بوئن آلمان یا باورک سوئیس سؤال خاصی دارید، امکان برقراری ارتباط با کارشناسان مرکز فروش پارکت چوبی این مجموعه برای شما مهیاست. بعد از مشاوره با کارشناسان و فروشندگان پارکت چوبی در مجموعه، مطمئناً خواهید توانست تصمیم خود را برای خرید بهترین نوع از پارکت چوبی که متناسب با نیازتان است نهایی کنید.

برچسب ها: