استفاده از چوب ترمووود در ساختمان سازی؛ نوآوری و خلاقیت در این صنعت

در جهان امروز، افراد اهمیت بسیار زیادی برای محل زندگی خود قائل هستند و از هر روشی برای زیباسازی و البته افزایش استحکام خانه خود استفاده می‌کنند. متریال‌هایی که برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند، شامل موارد متعددی هستند. یکی از این متریال‌ها که در کشورمان بسیار مورد توجه قرار گرفته، ترمووود است. استفاده از چوب ترمووود در ساختمان سازی با توجه به خصوصیات جذابی که این متریال دارد، افزایش چشم‌گیری داشته است. با استفاده از ترمووود می‌توان نمای ساختمان، دکوراسیون و… را باکیفیت بالا و به زیباترین شکل اجرا کرد. اما خصوصیات اصلی ترمووود چیست و چرا این چوب در ساختمان‌سازی محبوبیت و کاربردهای فراوانی دارد؟ در این مطلب می‌خوانیم.

استفاده از چوب ترمووود برای دیوار لابی

ویژگی‌های ترمووود برای استفاده در صنعت ساختمان‌سازی

چوب ترمووود، نوعی چوب طبیعی است که با فرآیند حرارتی خاصی تولید می‌شود تا خواص فیزیکی و شیمیایی آن بهبود یابد. این روش حرارتی باعث افزایش مقاومت چوب در برابر عوامل طبیعی گوناگون خواهد شد. به همین دلیل، استفاده از چوب ترمووود در صنعت ساختمان‌سازی بسیار موردتوجه قرار گرفته است و این متریال به‌عنوان یک گزینه بسیار ایده‌آل برای پروژه‌هایی از قبیل نمای ساختمان، طراحی دیوارپوش و… شناخته می‌شود.

انواع مختلف ترمووود شامل ترمووود سوزنی، ترمووود پهن‌برگ و ترمووود مخصوص برای مصارف خاص مانند کف‌پوش و دیوارپوش می‌شود. هر یک از این انواع ویژگی‌های جذابی که دارد که باعث جذابیت آن‌ها می‌شود. برای مثال ترمووود سوزنی به دلیل سبکی و استحکام بالایی که دارد، در ساخت‌وسازهایی با نیاز به وزن کم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بافت طبیعی و رنگ‌های گرم این چوب، حس آرامش و نزدیکی به طبیعت را به فضا منتقل می‌کند. ترمووود بر خلاف چوب‌های معمولی، نیازی به پوشش‌های شیمیایی ندارد و این ویژگی آن را به گزینه‌ای سازگار با محیط‌زیست تبدیل کرده است. این چوب خواب خوبی دارد و به‌خوبی در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاومت می‌کند. به همین علت از آن می‌توان برای استفاده در نمای ساختمان و سازه‌های بیرونی موردنیاز ساختمان استفاده کرد.

محبوبیت ترمووود در سال‌های اخیر به دلیل تاکید بر طراحی پایدار و ترجیح به استفاده از مواد طبیعی در ساخت‌وساز افزایش یافته است. طراحان داخلی و معماران به دلیل زیبایی، دوام و سازگاری آن با محیط‌زیست، این ماده انتخاب می‌کنند.

در واقع تولید ترمووود به‌گونه‌ای است که به محیط زیست آسیب نمی‌زند. چوب‌های استفاده شده از منابع پایدار به‌دست می‌آیند و فرایند تولید آن‌ها آلودگی کمتری را ایجاد می‌کند. در ادامه برخی دیگر از دلایل استفاده از چوب ترمووود در ساختمان‌سازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عایق حرارتی و صوتی مناسب

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از چوب ترمووود در ساختمان‌سازی، عایق بودن چوب ترمووود است. این متریال به‌عنوان یک عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی عمل می‌کند. این ویژگی باعث ایجاد فضایی راحت و دلپذیر در ساختمان‌ها می‌شود و نیاز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را کاهش می‌دهد.

زیبایی و بافت طبیعی

چوب ترمووود باتوجه‌به تنوع طرح، زیبایی، رنگ‌های خاص و بافت‌های طبیعی‌اش جذابیت زیادی دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که طراحی‌ داخلی و خارجی ساختمان‌ها زیباتر به نظر برسد و فضای خانه شما منحصر‌به‌فرد شود.

عدم نیاز به نگهداری مداوم

از سایر دلایل اصلی استقبال و استفاده از چوب ترمووود در ساختمان‌سازی می‌توان به عدم نیاز این متریال به نگهداری مداوم اشاره کرد. برخلاف چوب‌های سنتی، ترمووود به نگهداری کمتری نیاز دارد. با چند بار درمان و پوشش در طول سال، می‌توان از زیبایی و سلامت این چوب بهره‌مند شد.

ساخت پله چوبی ترمووود

ترمووود چه موارد استفاده‌ای در ساختمان‌‌سازی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، ترمووود، چوبی است که با استفاده از حرارت و بخار تحت فرآیند خاصی قرار می‌گیرد تا دوام و پایداری بیشتری پیدا کند. این ماده علاوه بر محبوبیت فراوان در ساختمان‌سازی کاربردهای متعددی نیز در این صنعت دارد.

برخی از موارد استفاده از چوب ترمووود در ساختمان‌سازی:

  • ترمووود به‌عنوان نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. خاصیت عایق حرارتی و مقاوم در برابر رطوبت آن، باعث می‌شود که این متریال نمایی زیبا و ماندگار را به وجود بیاورد
  • ترمووود برای طراحی کف‌پوش‌های داخلی و خارجی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این چوب حس گرما و طبیعی بودن را به فضای داخلی می‌دهد و به‌راحتی تمیز می‌شود
  • مبلمان ساخته شده از ترمووود، مناسب برای استفاده در حیاط و باغ‌ها است و می‌تواند این فضا را به شکل زیبایی طراحی کند
  • ترمووود برای ساخت پرگولا و سایبان‌های زیبا و کارآمد نیز به کار می‌رود. این سازه‌ها علاوه بر زیبایی، سایه‌ای دلپذیری را نیز فراهم می‌کنند
  • موارد استفاده از چوب ترمووود در ساختمان‌سازی شامل طراحی دیوارپوش نیز می‌شود. این نوع دیوارپوش‌ها به زیبایی فضا کمک می‌کنند
  • ترمووود به دلیل خواص ضد آب و مقاومت در برابر رطوبت، انتخابی عالی برای نمای استخرها و سوناها در ساختمان‌های بزرگ و باغ‌ها است

ترمووود در روف گاردن

پارس آرای کوهستان؛ عرضه باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین ترمووودهای وارداتی

استفاده از چوب ترمووود در ساختمان سازی در بین طراحان داخلی، ساختمان‌سازان و حتی مردم عادی بسیار رایج شده است. ازآنجایی‌که چوب ترمووود مقاومت مناسبی در برابر گرما، سرما، پوسیدگی، رطوبت و… دارد و مزایای متنوع دیگری مانند زیبایی و طول عمر را دارا است، در ساختمان‌سازی بسیار استفاده می‌شود.

پارس آرای کوهستان یکی از بهترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌ها در کشور است که ترمووودهای مرغوب وارداتی را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کند. ما در تیم پارس آرای کوهستان آماده هستیم تا پروژه‌های اجرای ترمووود در ساختمان‌سازی را با استفاده از مجرب‌ترین نصاب‌های کشور انجام دهیم. برای اطلاعات بیشتر درباره روش ثبت سفارش ترمووود با مشاورین ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

آیا استفاده از ترمووود در نمای خارجی ساختمان باعث ایجاد مشکل برای این متریال نمی‌شود؟

باتوجه‌به این که ترمووود یک چوب حرارت دیده بوده و نقوص آن در پروسه تولید از بین رفته است، نسبت به اشعه نور خورشید، باران، برف، باد، گرما، سرما و… بهترین مقاومت را داشته و یک گزینه ایده‌آل برای اجرای نمای خارجی ساختمان است.

قیمت اجرای ترمووود در ساختمان‌سازی چقدر است؟

عوامل مختلفی منجر به تعیین قیمت اجرای چوب ترمووود در ساختمان‌سازی می‌شوند که برای مثال می‌توان به وارداتی‌بودن چوب، ضخامت، تعداد، مدت‌زمان انجام کار، تعرفه مجموعه مجری، تعداد نیروها و… اشاره کرد.

برچسب ها: