استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی به چه صورت است؟

پارکت چوبی نوعی کف‌پوش ساختمانی محسوب می‌شود که در صورت نگهداری مناسب عمر طولانی دارد. پارکت‌های چوبی بسیار بادوام هستند. اما با گذشت زمان، پارکت‌های قدیمی ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشند. کف پارکت از چوب طبیعی، محکم و بادوام ساخته شده است.

اگر سطح این محصول چوبی فرسوده شود، همیشه امکان تعمیر آن در خانه وجود دارد. باید تعمیرات کف پارکت توسط افراد متخصص انجام شود. افراد عادی، نمی‌توانید پارکت چوبی قدیمی را با تمیزکردن و سنباده زدن بازسازی کنند. کارشناسان از دستگاه‌های پولیش و روش‌های خاصی برای ترمیم کف استفاده می‌کنند. این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد. در این مقاله قصد داریم به استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی بپردازیم.

در چه مواقعی استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی قابل استفاده است؟

خدمات پس از فروش، زمانی نیاز می‌شود که پارکت نیاز به تعمیر و یا بازسازی داشته باشد. پارکت چوبی نیز همین‌طور است. در شرایطی که پارکت آسیب‌دیده و یا فرسوده باشد، استفاده از خدمات پس از فروش امکان‌پذیر است. در این قسمت قصد داریم به مواقعی که نیاز است از این خدمات استفاده شود، اشاره‌ای داشته باشیم.

در چه مواقعی استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی قابل استفاده است؟

تعمیر پارکت‌های لق شده و استفاده از خدمات پس از فروش

شل‌شدن چوب پارکت و ترک‌خوردن آن‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. رعایت‌نکردن نکات مرتبط با زیر‌سازی، مشکلات کف یا رطوبت باعث بروز چنین مشکلی برای خریداران و صاحبان خانه خواهد شد. اگر بیشتر کف پارکت سالم باشد و فقط قسمت کوچکی آسیب‌دیده است، می‌توانید همان قسمت را جدا کرده و تعویض کنید.

البته ابتدا باید یک پارکت هم‌رنگ تهیه کنید که با رنگ دیگر پارکت‌ها همخوانی داشته باشد تا پس از نصب هارمونی رنگ به هم نخورد. پارکت‌های چوبی لق و شل را باید با پارکت چوبی سالم جایگزین کرد. پس از برداشتن قطعات شل، حتماً کف را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل در کف، برای جلوگیری از دوباره‌کاری، مشکل کف باید توسط نصاب پارکت تعمیر شود.

تعمیر پارکت‌های چوبی بادکرده

بزرگ‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلی که در پارکت‌های چوبی ایجاد می‌شود، تعمیر کف‌پوش‌های بادکرده است. کف‌پوش چوبی به دلایل مختلفی بادکرده و متورم خواهند شد. عواملی مانند رطوبت، لوله‌های آب گرم و افزایش دمای لوله می‌تواند باعث بادکردن کف پارکت شود.

تعمیر کف‌پوش‌های بادکرده هزینه بسیار کمتری نسبت به تعویض کل کف دارد. تعمیر پارکت‌های چوبی کار چندان سختی نیست. هنگام پوشاندن کف از تایل استفاده می‌شود. انجام کار به‌صورت یک‌تکه انجام نمی‌شود. مجزا بودن هر یک از تایل‌ها، کار تعمیرات را برای نصاب راحت‌تر می‌سازد.

راه‌حل اساسی برای تعمیر پارکت‌های چوبی بادکرده، برداشتن پارکت و عایق‌کاری مجدد لوله‌ها یا قراردادن فوم سایلنت در زیر تایل هاست تا از انتقال حرارت به پارکت چوبی جلوگیری شود. اما قیمت تعمیر پارکت به دلیل روش اول (عایق‌کاری) بسیار بالا خواهد بود.

ارزان‌ترین راه این است که شروع به برداشتن پارکت از نزدیک‌ترین دیوار به پارکت متورم کنید. سپس دوباره تایل‌های شل را به هم قفل کنید. در صورت لزوم کمی چسب به شیار باز شده بزنید و ردیف‌های آخر را اضافه کنید.

تعمیر پارکت‌های چوبی بادکرده

باز شدن درز پارکت‌های چوبی

چوب طبیعی دوام طولانی دارد، اما این ماده نیاز به نگهداری دارد. باگذشت زمان ممکن است ترک‌هایی روی سطح چوب ظاهر شود یا شکاف‌هایی بین تایل‌ها ایجاد شود. روش تعمیر پارکت چوبی در منزل و آب‌بندی تایل‌ها با بتونه انجام می‌شود. این کار بسیار شبیه به دوغاب ریختن هنگام انجام کار‌های مرتبط با کاشی‌کاری است. با پر کردن درز‌ها با بتونه شروع کنید. تمام گوشه‌ها، زیر شوفاژ، درز و فضا‌های بین اجزا با بتونه مخصوص پوشانده می‌شود. سپس از سمباده نرم برای ترازکردن کف چوبی استفاده کنید.

تعمیر پارکت‌های چوبی سوخته

از دیگر مواردی که نیاز به استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی می‌شود، سوختگی پارکت است. پارکت‌های چوبی به حرارت مستقیم بسیار حساس هستند. بنابراین، در صورت قرارگرفتن در معرض گرما، می‌توانند شکل خود را تغییر دهند. اگر میزان سوختگی پارکت زیاد باشد، فقط با تعویض تایل‌ها انجام می‌شود. بااین‌حال، اگر فقط سطح آسیب‌دیده باشد، آثار سوختگی را می‌توان با پولیش‌کاری تا حدی از بین برد.

هزینه استفاده از خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی

هزینه استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی به عوامل زیادی بستگی دارد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

  • حجم آسیب: یکی از موارد تعیین‌کننده قیمت تعمیرات پارکت، میزان حجم آسیب پارکت است. در برخی شرایط نیاز است تایل به‌طورکلی تعویض شود. پس باید هزینه بیشتری پرداخت شود.
  • بالابودن مساحت و متراژ فضا: از دیگر عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت استفاده از خدمات پس از فروش، متراژ قسمت تعمیر پارکت است. هر چه متراژ وسیع‌تر باشد، قیمت تعمیر و تعویض بیشتر خواهد بود.
  • شهر محل سکونت: این که در کدام شهر زندگی می‌کنید، نیز می‌تواند بر قیمت استفاده از خدمات تأثیر بگذارد. استفاده از پارکت‌های چوبی در هر شهری باتوجه‌به شرایط محیطی و جوی حاکم بر آن منطقه متفاوت خواهد بود. ممکن است نصاب لازم بداند برای زیرسازی شرایط خاصی را در نظر بگیرد. این مسئله بر قیمت نهایی پرداختی به نصاب تأثیرگذار است.

هزینه استفاده از خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی

استفاده از خدمات پس از فروش پارکت چوبی از مجموعه پارس آرای کوهستان

درصورتی‌که پارکت چوبی منزل شما هم نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا کرده است، می‌توانید از خدمات تخصصی مرکزی معتبر استفاده کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان از ارائه‌کنندگان پارکت‌های باکیفیت و مرغوب با استخدام نصابان حرفه‌ای کلیه خدمات پس از فروش پارکت‌های چوبی را ارائه می‌دهد.

به‌خاطر داشته باشید که نصب توسط نصاب غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه می‌تواند باعث دوباره‌کاری و تحمیل هزینه‌های بیشتر در آینده شود. مجموعه پارس آرای کوهستان خدماتی از جمله تعمیر، نصب، ساب و لاک پارکت‌های چوبی را توسط نیرو‌های مجرب و متخصص انجام می‌دهد. تجربه‌ای خوب را از خرید و تعمیر پارکت‌های چوبی برای شما رقم خواهد زد.

با خرید پارکت‌های چوبی خوب و باکیفیت در پارس آرای کوهستان که از کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس هستند و سپس نصب اصولی آن توسط متخصصین می‌توانید از دوام و زیبایی پارکت خود تا سال‌ها لذت ببرید.

 

برچسب ها: