ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی از گذشته تا به امروز یکی از پرطرف‌دارترین کف‌پوش‌ها برای کف خانه و محل کار بوده‌اند. این نوع پارکت پیشینه باستانی دارد و برای اولین‌بار توسط اشراف اروپایی معروف شد ‌و به شهرت رسید. پارکت چوبی از دیرباز تا به امروز کالایی لوکس محسوب می‌شوند و برای پژوه‌های اصیل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

امروزه باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و صنعت، انواع مختلفی از این کف‌پوش به بازارهای جهانی ارائه می‌شود. برخی از شرکت‌ها خدمات مختلفی برای مشتریان در نظر می‌گیرند و شرایط بهتری را برای مشتریان  فراهم می‌کنند. جهت ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش پارکت چوبی نیازمند دقت و بررسی نکات مختلفی هستید، در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه ارزیابی خدمات پس از فروش پارکت چوبی

ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. این خدمات می‌تواند شامل مواردی مثل، پشتیبانی آنلاین و تلفنی، تعمیرات، نصب رایگان، ارسال رایگان و… باشد. رعایت‌کردن این موارد باعث می‌شود که مشتریان به شما اعتماد کنند و شرکت شما را به دیگران معرفی کنند، از دیگر مزایایی که این امر دارد خرید دوباره مشتری از شما است.

اما سؤال مهم این است که خریداران چطور می‌توانند خدمات پس از فروش پارکت چوبی را ارزیابی کنند؟ در این قسمت به بخشی از این موارد اشاره می‌کنیم که توسط شرکت‌های باسابقه و برندهای به‌روز ارائه می‌شوند و شما می‌توانید از طریق مقایسه این شرکت‌ها با شرکت موردنظر خود، خدمات پس از فروش آن‌ها را بررسی کنید.

نحوه ارزیابی خدمات پس از فروش پارکت چوبی 

نظارت بر پشتیبانی پارکت‌های چوبی

در دنیای امروز باتوجه‌به پیشرفت شبکه‌های مجازی و وجود اینترنت، پشتیبانی آنلاین و تلفنی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. شرکت‌هایی که بر پشتیبانی خود نظارت کافی دارند و نیاز مخاطب را به طور درست و بجا برطرف می‌کنند یکی از مولفه‌های اصلی در ارزیابی را برآورده کرده‌اند.

پشتیبانی ممکن است در نگاه اول مؤلفه ساده‌ای به نظر برسد درحالی‌که دارای ابعاد پیچیده و مؤثر در ايجاد اعتماد مشتری است. برای مثال، تماس با خریداران پارکت چوبی پس از فروش محصول به آن‌ها و کسب اطلاعات از وضعیت پارکت‌ها، مي‌تواند در ديدگاه مشتري نسبت به شرکت مرجع تأثیر بگذارد. از اصول پشتیبانی می‌توانیم به مواردی که ادامه نام می‌بریم اشاره کرد:

  • پاسخ‌دهی به‌موقع و بدون تأخیر طولانی‌مدت
  • داشتن صبر و حوصله هنگام رسیدگی به امور مشتریان
  • مهارت حل مسئله برای برطرف‌کردن دغدغه‌های مخاطبان
  • گوش شنوا و درک مشتریان جهت متوجه‌شدن درخواست‌های آن‌ها
  • تماس‌گرفتن با مشتریان در بازه زمانی مختلف جهت اطلاع از رضایت یا عدم رضایت آن‌ها
  • اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها، هدایا و شرایط ویژه به مشتریان، مانند تخفیف یک نوع پارکت خاص

نظارت بر پشتیبانی پارکت‌های چوبی 

بررسی نظرات مشتریان پس از فروش پارکت

ممکن است بارها برایتان پیش‌آمده باشد که پس از خرید کالا، پیامی از طرف شرکتی که از آن پارکت خریداری کرده‌اید مبنی بر نظرسنجی در خصوص رضایت یا عدم رضایت شما از محصول دریافت کنید. این امر نشان‌دهنده اهمیتی است که این شرکت برای تجربه مشتری در استفاده از محصول یا خدمات قائل است. از طرف دیگر این نظرسنجی به خود شرکت مبدأ کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قدرت خود را متوجه شود.

برخی از شرکت‌های فعال در حوزه پارکت چوبی، ممکن است پس از خرید از شما در خصوص رضایت یا عدم رضایتتان از پارکت‌ها نظرسنجی کنند. نظرسنجی از کاربران هم دارای اصول مخصوص به خود است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تهیه پرسش‌نامه معتبر برای نظرسنجی مواردی که حائز اهمیت‌اند، مانند رضایت مشتری از دوام چوب پارکت
  • پیگیری علت عدم رضایت مشتریان پس از اعلام عدم رضایت آن‌ها در نظرسنجی
  • به‌کارگیری اطلاعات به‌دست‌آمده از نظرسنجی‌ها و اصلاح مشکلات. برای مثال، اگر خریداران مشکلی با بخش‌ها‌یی از نصب پارکت‌های چوبی دارند، هرچه سریع‌تر باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی شود.
  • به‌کاربردن ابعاد مختلف در نظرسنجی. برای مثال شرکت‌هایی که تصمیم دارند کنترل کامل بر روی همه بخش‌های شرکت داشته باشند. در نظرسنجی از مشتریان درخواست می‌کنند تا در خصوص موارد مختلفی مثل، نحوه عملکرد پیمانکاران، کیفیت پارکت‌های چوبی و… نظر دهند.

بررسی نظرات مشتریان پس از فروش پارکت 

بررسی سابقه مالی شرکت پارکت خریداری شده

از دیگر مواردی که جهت ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش پارکت چوبی حائز اهمیت است، بررسی و تحلیل داده‌های مالی شرکت موردنظرتان است. در این مرحله نیاز است که شما در خصوص شرکت موردنظر خود پرس‌و‌جو‌های لازم را انجام دهید. در ادامه به مواردی که لازم است مورد بررسی قرار بگیرند اشاره مي‌کنیم:

  • بررسی تعداد شکایات شرکت موردنظر و علت این شکایات
  • تحلیل و بررسی میزان فروش شرکت در چند سال اخیر
  • بررسی سابقه و پیشینه شرکت
  • مشاهده نمونه کارهای قبلی و کاتالوگ شرکت موردنظر
  • گفت‌و‌گو با مشتریان قبلی برند یا شرکت موردنظر و بررسی علت رضایت یا عدم رضایت آ‌ن‌ها

نحوه برخورد فروشندگان پارکت چوبی

به‌طورکلی راه‌های زیادی برای ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش پارکت چوبی وجود دارد. نکته‌ای که دراین‌خصوص بسیار حائز اهمیت است، برخورد فروشندگان قبل از خرید است. در این بخش قصد داریم نحوه برخورد شرکت‌ها و پیمانکاران قابل‌اعتماد را برای شما توضیح دهیم:

  • اگر شرایط خدمات پس از فروش شرکت‌ها به طور واضح و دقیق برای مشتریان توضیح داده شوند و سؤالات مشتریان بی‌جواب نمانند این شرکت‌ها می‌تواند معتبر باشد.
  • وجود تعهدات کتبی هنگام فروش یکی دیگر از عواملی است که جهت ارزیابی خدمات پس از فروش پارکت چوبی باید به آن دقت کنید. خیلی از شرکت‌ها ممکن است پس از فروش، خدمات پس از فروشی که وعده داده‌اند را عملی نکنند.

نحوه برخورد فروشندگان پارکت چوبی 

خرید پارکت‌های چوبی به همراه خدمات پس از فروش در پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان باسابقه بسیار عالی در حوزه پارکت چوبی یکی از بنیان‌گذاران استفاده از چوب‌های تخصصی در ساختمان است. پارس آرای کوهستان برخی از محصولات چوبی خود مثل پارکت‌های چوبی را از برندهای معتبر و به‌روز دنیا مثل بوئن آلمان و باورک سوییس تهیه می‌کند.

پارس آرای کوهستان، در این سال‎ها با ارائه محصولات باکیفیت به همراه خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان بسیاری را جلب نموده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات پس از فروش پارس آرای کوهستان و مشاهده نمونه کارها با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: