سلامت جسم و روان با اجرای سونا خشک با ترموود

امروزه سونا خشک به یک مکان پرطرفدار برای سلامت جسم و روان، تجدید قوا و همچنین استراحت و آرامش تبدیل شده است. علاقه روزافزون مردم به این فضای مفرح و جذاب سبب شده است تا روز به روز درخواست برای ساخت این فضا در منازل بیشتر شود. ترموود، مرسوم‌ترین نوع چوب برای ساخت سونا خشک است. اما چرا کارشناسان اجرای سونا خشک با ترموود را به شما توصیه می‌کنند؟ ترموود به دلیل دوام و ثبات ابعاد، مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات، فاقد صمغ بودن، یکنواختی، خلوص بالا و در نهایت نصب و تجهیز سریع و آسان، بهترین گزینه برای پیاده‌سازی تمامی مراحل طراحی و ساخت سونا خشک است.

سلامت جسم و روان با اجرای سونا خشک با ترموود
سلامت جسم و روان با اجرای سونا خشک با ترموود

مهم‌ترین نکات در رابطه با اجرای سونا خشک به کمک ترموود

سونای خشک به شکل یک اتاقک ساخته می‌شود و دیواره‌های آن نیز از جنس چوب است. متداول‌ترین چوب مورد استفاده در سونا، چوب ترموود است. این فضا دارای سکوهایی برای دراز کشیدن و نشستن است. همچنین در گوشه سونا اجاق گازی یا برقی که بر روی آن سنگ قرار دارد، تعبیه می‎کنند. این اجاق باعث گرم شدن هوای داخل اتاقک چوبی و سنگ‌های موجود بر روی آن می‌شود.

سپس هوایی گرم و خشک در این اتاقک جریان پیدا می‌کند. می‌توان با ریختن مقداری آب بر روی سنگ‌های داغ، رطوبت و دمای هوا سونا را افزایش داد. همچنین به منظور معطر کردن هوای داخل اتاقک، از اسانس‌های رایجی مانند نعناع و اکالیپتوس استفاده می‌شوند.

ساخت اتاقک سونا خشک با ترموود

در ابتدا به منظور اجرای سونا خشک با ترموود، اتاقک را با استفاده از چوب ترموود که ظاهری زیبا، هزینه عایق‌کاری کمتر و قیمتی مناسب دارد، می‌سازند. سپس از چوب ترموود برای چوبکاری استفاده می‌کنند. چوبکاری هم دارای مراحلی مانند شاسی‌کشی و عایق‌کاری است. ضخامت چوب‌های ترموود استفاده شده در دیواره سقف باید به صورتی باشد که این متریال بر اثر حرارت بالای اتاقک سونا دچار پیچش نشود. همچنین به دلیل رفت و آمد کاربران و نشستن در محیط سونا، در قسمت کف و نیمکت‌ها باید به سراغ ضخامت‌هایی بیشتر از چوب ترموود در مقایسه با سقف رفت.

در این رابطه خواندن مقاله ” چوب سونا خشک | بهترین انواع چوب برای پوشش داخلی این فضای مفرح ” میتواند مفید باشد !

کاهش هزینه‌های نگهداری به کمک اجرای سونا خشک با ترموود

به طور معمول مهم‌ترین پارامتری که هزینه ساخت سونا خشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هزینه مربوط به چوب مورد استفاده در سونا است. در واقع می‌توان اینطور گفت که هزینه ساخت سونا خشک، مجموع هزینه چوب و هیتر است. هزینه چوب در مقایسه با هزینه هیتر به مراتب بالاتر است.

پیشنهاد پارس آرای کوهستان در این زمینه اجرای سونا خشک با ترموود است. با استفاده از ترموود می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به راحتی از مزایای آن بهره‌مند شد. از طرفی کاهش هزینه‌های نگهداری از سونا مشروط به نگهداری از چوب سونا است. افزایش طول عمر چوب ترموود با کمک رنگ و لاک محافظ، کاهش هزینه‌های نگهداری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

ترموود؛ متریالی که نگهداری از آن دردسرهای چوب خام را ندارد
ترموود؛ متریالی که نگهداری از آن دردسرهای چوب خام را ندارد

ترموود؛ متریالی که نگهداری از آن دردسرهای چوب خام را ندارد

یکی از نکات مهم در موضوع اجرای سونا خشک با ترموود، چگونگی نگهداری از این متریال است. چوب سونا به دلیل آنکه دائما در معرض بخار قرار دارد، باید از رطوبت حفظ شود. رطوبت نه تنها باعث پوسیدگی و کاهش عمر چوب می‌شود بلکه نفوذ حشرات و قارچ‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت. ترموود، چوبی است که تمام ویژگی‌های مناسب چوب سونا را دارد.

چوب خام با گذراندن فرایند تولید ترموود، مشکلاتی از قبیل نفوذ آب و حشرات، تغییر رنگ بر اثر اشعه ماورابنفش و سایر موارد را ندارد. اما حتی ترموود هم در محیطی مانند سونا، عمر محدودی دارد و برای نگهداری از آن باید تمهیداتی را اندیشید. به منظور نگهداری از چوب ترموود، نیز رنگ چوب را پیشنهاد می‌کنیم. نکته قابل توجه در رابطه با اجرای سونا خشک با ترموود، این است که استفاده از رنگ‌هایی شیمیایی برای محافظت از ترموود، به دلیل آینکه در اثر حرارت واکنش نشان داده و بعد از تماس مستقیم با پوست ایجاد حساسیت می‌کند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پارس آرای کوهستان چه پیشنهادی برای افزایش طول عمر ترموود دارد

پارس آرای کوهستان به منظور افزایش طول عمر چوب سونا و کاهش هزینه‌های نگهداری، رنگ دیوترول DIOTROL محصول کشور فرانسه و رنگ بورما واکس Borma Wachs محصول کشور ایتالیا را پیشنهاد می‌دهد. این رنگ‌ها گیاهی بوده و کاملا برای محافظت از ترموود در اتاقک سونا خشک مناسب هستند.

اجرای سونا خشک با چه نوع ترموود مناسب است
اجرای سونا خشک با چه نوع ترموود مناسب است

اجرای سونا خشک با چه نوع ترموود مناسب است

پیشنهاد می‌شود که برای اجرای سونا خشک با ترموود، از چب درختانی مانند سرو و صنوبر استفاده شود. چوب این درختان که برگ‌های سوزنی دارند در مقایسه با درختان پهن‌برگ، نرم‌تر هستند و عمدتا برای محیط‌هایی با رطوبت بالا باید مورد استفاده قرار بگیرند.

چوب این درختان همچنین در برابر گرما، عطری خوشایندی از خود آزاد می‌کنند. البته زمانی که چوب سرو یا صنوبر در دسترس نباشد، برای اتاق سونا خشک می‌توان از سکویا و کاج استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اجرای اتاق سونا با ترموود، آن را با تخته‌های چندلایه و روکش‌های چوبی جایگزین نکنید. هر مقدار که رطوبت ترموود به صفر نزدیک‌تر باشد، کارایی و مقاومت آن برای اتاق سونا بیشتر است.

چرا برای اجرای سونای خشک باید از ترموود‌هایی با گره کم استفاده کرد

برای ساخت اتاق سونا با ترموود از گره‌های کم استفاده کنید. زیرا این گره‌ها می‌توانند گرمای زیادی را در خود نگه دارند و سبب سوختگی پوست افرادی شوند که روی آن‌ها می‌نشینند یا به آن‌ها تکیه می‌دهند. به منظور اجرای سونا خشک با ترموود، توصیه می‌کنیم که از انواع شیاردار و فاق و زبانه‌ای استفاده کنید تا در طول عملیات، از کمترین میزان پیچ و پرچ استفاده شود.

انجام تمامی مراحل اجرای سونا خشک
انجام تمامی مراحل اجرای سونا خشک

انجام تمامی مراحل اجرای سونا خشک با ترموود در پارس آرای کوهستان

استفاده از سونا خشک به ویژه اگر در مراحل طراحی و ساخت آن از ترموود استفاده شود، یکی از موثرترین روش‌های برای دفع سموم بدن و همینطور لاغری است. از دلایل اجرای سونا خشک با ترموود هم می‌توانیم به طبیعی بودن و سازگاری این چوب با محیط زیست، وزن سبک‌تر در مقایسه با چوب معمولی، جلوه زیبا و همچنین مقاومت آن در برابر پوسیدگی و رطوبت اشاره کنیم.

مجموعه پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. تیم مجرب پارس آرای کوهستان با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی، ساخت، تجهیز و راه‌اندازی سونا خشک و اجرای صدها نمونه پروژه موفق در سراسر کشور، مفتخر به ارائه خدمات به مشتریان از مراحل ابتدایی تا پایان کار می‌باشد. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی، می‌توانید با تیم کارشناسی مجموعه ما تماس برقرار کنید.

برچسب ها: