ابعاد پارکت چوبی و تأثیر آن بر انتخاب رنگ و طرح مناسب

پارکت دارای مزایای زیای از جمله ظاهر زیبا و مدرن، استحکام بالا و ماندگاری طولانی است. به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون و معماری داخلی به خود اختصاص داده است. اگرچه با انتخاب پارکت چوبی به‌عنوان کفپوش می‌توانید زیبایی و جلوه خاصی به محیط کار و یا خانه خود ببخشید، اما لازم است که از ابعاد پارکت چوبی نیز آگاه باشید.

پارکت‌ها در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و هر کدام از عرض، طول و ضخامت متفاوتی برخوردارند. آگاهی از ابعاد پارکت می‌تواند زیبایی و تعادل محیط داخلی منزل و یا محل کار را دوچندان کند. موضوعی که قرار است در این مقاله موردبحث قرار گیرد، ابعاد پارکت چوبی و تأثیر آن بر انتخاب رنگ و طرح مناسب بر زیبایی و جلوه محل کار و یا منزل است. همچنین، باعث تعامل با عناصر موجود در فضا می‌شود.

اهمیت و تأثیر آگاهی از ابعاد پارکت چوبی

مسلماً داشتن اطلاعات کافی در مورد ابعاد پارکت چوبی نقش ویژه‌ای در جلوگیری از بروز خطا‌های احتمالی و در نهایت بهبود عملکرد پروژه ایفا خواهد کرد. بهره‌مندی از پروژه‌های باکیفیت قطعاً با دانستن ابعاد مناسب پارکت امکان‌پذیر است. با انتخاب کفپوش در ابعاد مناسب از پرتی‌ها جلوگیری کرده و در زمان نصب از هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

داشتن اطلاعات درست و دقیق از ابعاد کف پوش و جنس چوب به‌کار رفته علاوه بر بهره‌وری مالی، به حداقل رسیدن مشکلات فنی را به دنبال خواهد داشت. البته انتخاب ابعاد مناسب برای پارکت تأثیرات چشمگیر و شگفت‌انگیزی بر جلوه کلی فضا نیز خواهد داشت. در نهایت ایجاد احساس خوشایند از محیطی که در آن حضور داریم را به دنبال دارد.

اهمیت و تأثیر آگاهی از ابعاد پارکت چوبی

ابعاد پارکت‌های چوبی و تأثیر آن‌ها بر زیبایی و جلوه فضا

پارکت‌ چوبی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، که هر یک از آن‌ها به اقتضای شرایطی که بر فضای خانه حاکم است می‌توانند، تأثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشند.

  • پارکت‌های چوبی کلاسیک

از پارکت‌های مهندسی شده بسیار کوچک‌تر هستند. در حالیکه، جایگاه خاصی در بازار به خود اختصاص داده‌اند. پارکت‌های کلاسیک به دلیل کاربردی که دارند روی پنل‌های ویژه‌ای تولید و عرضه می‌شوند. اگر این پنل‌ها به شکل چرخشی چیده شوند، در ابعاد کمتر نیز پاسخگوی نیاز شما هستند. پارکت‌های چوبی کلاسیک در ابعاد ۱۵ در ۹۰ و ۱۰ در ۹ سانتی‌متر تولید می‌شوند. باتوجه‌به این ابعاد، گزینه‌ ‌ایده‌آلی برای طراحی و زیبایی فضای خانه و یا محیط کار هستند.

  • پارکت‌های چوبی مهندسی شده

ابعادی که برای پارکت‌های چوبی مهندسی شده در نظر گرفته شده، ۲۰ در ۱۲۰ و ۲۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر است. درصورتی‌که امکان استفاده از پارکت‌های چوبی جامد امکان‌پذیر نباشد، پارکت از نوع مهندسی شده گزینه مناسبی خواهد بود. پارکت‌های چوبی مهندسی شده نیز با ابعاد متنوع، به‌عنوان یک گزینه پرطرف‌دار در بازار موجود هستند.

تأثیر ابعاد پارکت بر قیمت پارکت چوبی

در بازار با قیمت‌های متفاوتی برای کف‌پوش مواجه می‌شویم. از جمله عواملی که بر قیمت کفپوش‌ها تأثیر می‌گذارند، نوع چوب به کار رفته در ساخت آن است. برخی از چوب‌ها در ساخت پارکت از قیمت بالاتری برخوردارند. به طور مثال کف‌پوش چوب درخت گردو در مقایسه با دیگر چوب‌ها قیمت بالاتری دارد.

از دیگر عواملی که بر قیمت کف‌پوش تأثیر می‌گذارد، ابعاد آن است. هر چه ابعاد پارکت بزرگ‌تر باشد، خریدار باید قیمت بیشتری را پرداخت کند. ضخامت کفپوش نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند قیمت پارکت را متغیر سازد. پارکت‌هایی که از ضخامت بیشتری برخوردارند، قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

تأثیر ابعاد پارکت بر قیمت پارکت چوبی

اصول مهم پیش از خرید پارکت‌های چوبی

لازم است که پیش از خرید پارکت‌ چوبی، اصولی را که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم مدنظر قرار دهید، که شامل:

  1. انتخاب رنگ مناسب کف‌پوش چوبی

برخی از رنگ‌هایی که در بازار وجود دارند، طرف‌داران بیشتری دارند. به طور مثال، پارکت‌های چوبی با رنگ فندقی بیشتر خریداری می‌شوند. از آن جایی که فندقی رنگی گرم است، باعث ایجاد فضایی دوستانه در محیط می‌شود. پارکتی که رنگ قهوه‌ای داشته باشد، می‌تواند فضایی شیک و مدرن در کنار مبلمان روشن ایجاد کند.

استفاده از رنگ‌های بژ مایل به سفید هم باعث القای حس نوآوری و پاکیزگی خواهند شد و فضای اطراف را روشن می‌کنند. پارکت‌های تیره‌رنگ هم آرامش را به محیط خانه شما می‌آورند. البته انتخاب رنگ و ابعاد مناسب در کنار یکدیگر این ویژگی‌ها را برجسته‌تر و خانه را هم زیباتر خواهند کرد.

  1. ویژگی‌های محیطی که کفپوش نصب می‌شود

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید قبل از خرید کف پوش رعایت شود، شناخت ویژگی‌های کف محیطی است که قصد داریم آن را کف‌پوش کنیم. درصورتی‌که کف منزل از زیرسازی خوبی برخوردار نباشد، مسلماً مشکلاتی هنگام نصب وجود خواهد داشت. ابتدا زیرسازی خوبی انجام دهید و سپس از پارکت با ابعاد مناسب استفاده کنید.

  1. فضا و محیط مناسب برای نصب کفپوش چوبی

قبل از خرید پارکت چوبی باید تعیین کنید که قرار است کدام قسمت‌ها را پارکت کنید. همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب پارکت چوبی، رنگ مناسب است. با انتخاب رنگ‌های روشن، فضای اطراف بزرگ‌تر از آن چه هست نشان داده می‌شود. در حالیکه با نصب رنگ‌های تیره پارکت چوبی، فضا کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

درصورتی‌که می‌خواهید اتاق فرزند خود را پارکت کنید، رنگ‌های روشن و همچنین ضخامت بالا خریداری کنید. با این کار میزان لغزش کودک به حداقل می‌رسد. برای محیط‌هایی که فکر می‌کنید احتمال ریزش آب وجود دارد، پارکت‌هایی با استحکام بیشتر را خریداری کنید.

  1. بودجه خرید کف پوش چوبی

قبل از تصمیم به خرید کف‌پوش، باید بودجه‌ای که قرار است صرف خرید کفپوش کنید را در نظر بگیرید. مسلماً می‌دانید که باید هزینه بیشتری بابت خرید پارکت‌های چوبی پرداخت کنید. اما در ازای این هزینه می‌توانید از دوام و کیفیت بالای پارکت تا سالیان سال بهره‌مند شوید.

اصول مهم پیش از خرید پارکت‌های چوبی

خرید پارکت چوبی با ابعاد مناسب از پارس آرای کوهستان

ابعاد پارکت چوبی و تأثیر آن بر انتخاب رنگ و طرح مناسب نقش بسزایی در زیبایی محیط شما ایفا می‌کند. با مراجعه به پارس آرای کوهستان می‌توانید به انواع طرح‌های مختلف از کف‌پوش‌های باکیفیت دسترسی داشته باشید. گروه پارس آرای کوهستان باتوجه‌به درنظرگرفتن فضای موردنظر شما، بهترین ابعاد پارکت چوبی را به شما پیشنهاد خواهند داد.

 

برچسب ها: