آیا می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟

پارکت چوبی در سال‌های گذشته توسط طراحان داخلی و معماران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این میزان توجه به پارکت چوبی فقط به ظاهر و زیبایی پارکت چوبی مربوط نمی‌شود. نمی‌توان نقش کیفیت پارکت چوبی و استقامت پارکت چوبی را در این راستا نادیده گرفت. پارکت چوبی در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد. در حالیکه اکثر صاحب خانه‌ها هنگام تمیزکردن پارکت چوبی دچار سردرگمی می‌شوند.

بار‌ها با این سؤال مواجه شده‌ایم که آیا می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟ یا خیر؟ پاسخ این سؤال بسته به روش به‌کار گیری شستشوی پارکت چوبی دارد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با بررسی پاسخ این سؤال در مورد پارکت چوبی از نگرانی‌های خود کمی بکاهید.

آیا پارکت چوبی قابل شستشو است و می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟

پارکت چوبی به دلیل ظاهر زیبا، دوام و کارایی بالا امروزه طرف‌داران زیادی را به خود جلب کرده است. قیمت پارکت چوبی نسبت به سایر کف‌پوش‌ها بالاتر است. اما خیلی‌ها برای پوشاندن کف منزل و محیط کار از پارکت چوبی استفاده می‌کنند. اگرچه پارکت چوبی در مقابل آب و رطوبت مقاومت نسبی دارد، اما آیا به هر روشی می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟

همان‌طور که گفتیم پاسخ این سؤال درمورد شستشوی پارکت چوبی به روشی بستگی دارد که شما هنگام شستشوی پارکت چوبی اعمال می‌کنید. اگر از شوینده‌های معمولی برای تمیزکردن پارکت چوبی همچون جرم‌گیر استفاده کنید، مطمئناً بعد از مدتی نیاز به تعویض پارکت چوبی خود خواهید داشت. اگر از شامپو و شوینده مخصوص پارکت چوبی استفاده کنید، مشکلی برای پارکت چوبی پیش نمی‌آید.

البته این نکته را فراموش نکنید که استفاده زیاد از شوینده‌های مخصوص پارکت چوبی نیز شاید باعث وارد شدن آسیب به پارکت چوبی شود. حالا باید ببینیم که روش شما برای شستشوی پارکت چوبی چگونه است. آیا می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟ بهترین روش برای شستشوی پارکت چوبی، استفاده از تی دسته‌دار است. تی را به مواد شوینده مخصوص آغشته، سپس روی پارکت چوبی بکشید. سپس با پارچه دیگری خشک کنید. به هیچ عنوان نباید پارکت چوبی را به حالت خیس ر‌ها کنید. پارکت چوبی حتی با گران‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت با چنین روشی به‌مرورزمان فرسوده خواهد شد. این شما هستید که می‌توانید با به‌کارگیری روش صحیح و مناسب به عمر پارکت چوبی بیفزایید.

آیا پارکت چوبی قابل شستشو است و می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟

نکات مهم برای شستشوی پارکت چوبی با آب

خانه‌هایی که با پارکت چوبی پوشانده شده‌اند، لوکس‌تر به نظر می‌رسند. چوب طبیعی پارکت چوبی انرژی بیشتری در محیط پراکنده می‌کند. اما در همین راستا لازم است که برای حفظ و ماندگاری انرژی و زیبایی پارکت چوبی در خانه، به تمیزی پارکت چوبی توجه کرد. در حقیقت، برای حفظ زیبایی و ظاهر پارکت چوبی همانند روز‌های اول باید از آن مراقبت کرد.

انتخاب روش مناسب شستشو و تمیزکردن پارکت چوبی از جمله فاکتور‌هایی است که به شما در زیبایی و کیفیت اولیه پارکت چوبی کمک می‌کند. در این قسمت، قصد داریم به نکاتی بپردازیم که در افزایش طول عمر پارکت چوبی کمک‌کننده است:

  • نصب اصولی پارکت چوبی از جمله فاکتور‌های تأثیرگذار بر طول عمر پارکت چوبی به شمار می‌رود. بنابراین، از افراد متخصص و کاربلد برای اجرا و نصب پارکت چوبی استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی پارکت چوبی با آب، از آبی ولرم استفاده کنید. آب داغ برای شستشو و تمیزکردن پارکت چوبی توصیه نمی‌شود.
  • برای شستشوی پارکت چوبی به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید. استفاده از صابون برای تمیزکاردن و شستشوی پارکت چوبی باعث می‌شود چسب کف پارکت چوبی از بین برود.
  • در صورت ریختن روغن روی پارکت چوبی ، فوراً آن را تمیز کنید. نگذارید روغن روی پارکت چوبی تا چند روز باقی بماند.
  • از پارکت چوبی مناسب برای محیط‌هایی همچون حمام، سرویس بهداشتی، فضای خارجی و… استفاده کنید.
  • در فرایند شستشوی سطح پارکت چوبی با آب، از مصرف پاک‌کننده‌های نامناسب و شیمیایی خودداری کنید. پاک‌کننده‌های پارکت چوبی به‌وفور در بازار یافت می‌شوند.

نکات مهم برای شستشوی پارکت چوبی با آب

مراحل شستشوی پارکت چوبی با آب

طی چند سال گذشته، مردم تمایل زیادی به خرید پارکت چوبی پیدا کرده‌اند. پارکت چوبی دارای مزایای زیادی است. چون پارکت چوبی از چوب طبیعی ساخته شده است. برای همین، نگرانی‌هایی در مورد تماس پارکت چوبی با آب و شستشوی آن وجود دارد. لازم است هنگام شستشوی پارکت چوبی مراحلی را مورد توجه قرار دهید. این مراحل شامل:

  • جاروکردن سطح پارکت چوبی : فرقی ندارد که از جاروبرقی استفاده می‌کنید یا جاروی دستی. ابتدا آلودگی‌های سطح پارکت چوبی را با جارو از بین ببرید. این کار را حتی با برس یا سری تمیز‌کننده جاروبرقی برای سطح پارکت چوبی نیز استفاده می‌کنند.
  • پاک کردن لکه‌ها از سطح پارکت چوبی : اگر لکه‌ها مدت زیادی روی پارکت چوبی بمانند، سطح پارکت چوبی خراشیده می‌شود. بنابراین، این مرحله نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • تمیز کردن گوشه‌های پارکت چوبی : مسلماً برای تمیز کردن گوشه‌های پارکت چوبی نمی‌توانید از تی استفاده کنید، زیرا آن طور که انتظار داریم تمیز نمی‌شوند. بنابراین، می‌توانید سطوح فرورفته را با استفاده از یک دستمال مرطوب به خوبی تمیز کنید.
  • خشک کردن سطح پارکت چوبی با تی یا دستمال خشک: برای این که آسیبی به پارکت چوبی منزلتان وارد نشود، بعد از شستشو با آب حتماً با دستمال و یا تی خشک همه جا را خشک و تمیز کنید. ماندن آب بر روی سطح پارکت چوبی ممکن است باعث آسیب به پارکت چوبی شود. همچنین، باعث ظاهر شدن آثار لک بر روی سطح پارکت چوبی خواهد بود.

مراحل شستشوی پارکت چوبی با آب

خرید پارکت‌های چوبی بادوام و باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

در بخش‌های درمورد اینکه آیا می‌توان پارکت چوبی را با آب شستشو داد؟ یا خیر؟ گفتیم بهترین راه برای شستشوی پارکت چوبی استفاده از تی و یا پارچه‌ای مرطوب است. اگر در فواصل کوتاه کف خانه یا محیط کار را تمیز می‌کنید، از ترموود استفاده کنید. ترمووود طی فرایندهای خاص، در برابر آب مقاوم شده است. ترموود در مجموعه پارس آرای کوهستان با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند.

با رعایت نکاتی که در این مقاله در رابطه با تمیزکردن پارکت چوبی اشاره شد، می‌توانید بر طول عمر پارکت چوبی بیفزایید. البته کیفیت پارکت چوبی بسیار مهم است و نقش ویژه‌ای بر ماندگاری آن ایفا می‌کند. اما شما به‌عنوان صاحب‌خانه نیز می‌توانید با رعایت نکات ساده سال‌ها از پارکت چوبی استفاده کنید. در صورتی که در مورد خرید پارکت چوبی کمپانی بوئن آلمان و باورک سوئیس سؤالی داشتید، با همکاران ما در قسمت فروش پارکت چوبی تماس حاصل کنید.

 

برچسب ها: