تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟

خرید پارکت و نصب آن در منزل می تواند یکی از بهترین حس هایی باشد که بعد از تغییر به شما دست دهد. تغییری بزرگ به واسطه پارکت های چوبی با بهترین کیفیت و قیمت که باعث می شود حس بهتری نسبت به خانه خود داشته باشید. پارکت های چوبی دارای کیفیت بسیار مرغوبی می باشند و در صورت نگهداری درست از آن ها سالیان سال مهمان خانه های شما هستند. ممکن است چندین سال بعد از نصب پارکت های چوبی بر روی کف خانه خود و استفاده از آن ها متوجه این موضوع شوید که کیفیت و ظاهر اولیه خود را ندارد.

این موضوع بعد از چندین سال استفاده از پارکت به صورت طبیعی اتفاق می افتد زیرا رفت و آمد و کشیده شدن اجسام سنگین بر روی پارکت موجب خش افتادن و مات شدن آن می شود.

ولی این نقطه پایانی نیست و شما مجبور نیستید که تا آخر عمر پارکت های خود را با این ظاهر تحمل کنید. با استفاده از روغن های مخصوص، لاک و ساب می توانید پارکت های خود را دقیقا به ظاهر اولیه خود بازگردانید. در صورت خرابی بخشی از آن هم این امکان برای شما وجود دارد که به ترمیم آن بپردازید.

لاک زدن پارکت های چوبی باعث می شود که آن ها کاملا براق شوند و زیبا به نظر برسند. درواقع با استفاده ازاین چند روش ساده میتوانید زیبایی و ظاهر کف پوش های خود را حفظ کنید البته این روش ها سخت و زمان بر نیستند و می توانید هر چند سال یک بار آن را تکرار کنید.

لاک پارکت چیست؟

در واقع لاک را ماده معجزه آسا پارکت های چوبی نیز می توان معرفی کرد. لاک از پلی اورتان تشکیل شده اند و با کشیده شدن بر روی پارکت ها باعث درخشندگی آن ها می شود. این لاک ها لایه ای بسیار نازک را بر روی پارکت به وجود می آورد و بعد از خشک شدن آن موجب درخشندگی و براقی پارکت های شما می شود. استفاده از لاک های با کیفیت باعث افزایش مقاومت پارکت ها نیز خواهد شد.

انواع لاک ها

لاک ها نیز مانند چیز های دیگر دارای انواع مختلفی می باشند. یکسری از لاک ها دارای خاصیت مقاومتی در برابر اشعه های UV را دارند و در واقع پارکت را در برابر این اشعه محافظت می کنند. تابش اشعه UV به طور مستقیم بر روی پارکت های چوبی باعث می شود که به تدریج رنگ پارکت مات شده و به خاکستری کشیده شود.

انواع دیگری از لاک وجود دارد که مات و براق هستند و بسته به سلیقه شما برای انتخاب موجود می باشند. استفاده از این لاک مشکل نمی باشد و با جا به جا کردن وسایل منزل و یک لاک به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟
تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟

مقایسه لاک و روغن پارکت

این دو ماده دارای خصوصیت های ظاهری و باطنی مختلفی می باشند و استفاده از آن ها دارای مزایای جداگانه ای است.

از مواردی که این دو ماده با یکدیگر دارای تفاوت می باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر خش

مقاومت در برابر UV

تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟
تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟

تفاوت های لاک و روغن پارکت

1_ روغن از نظر محافظتی لایه های مرکز پارکت چوبی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد در صورتی که این مورد در مورد لاک وجود ندارد و تنها به محافظت از لایه خارجی می پردازد.

2_ روغن با کشیده شدن بر روی سطح پارکت رنگ مات به خود گرفته ولی لاک دارای درخشندگی و جلای بسیار بیشتری نسبت به روغن می باشد.

3_ لاک کمی بیشتر در برابر نفوذ آب مقاومت می کند و روغن  کمتر البته این نکته قابل توجه است که هیچ یک از این دو ماده به صورت کامل ضد آب نیستند و در صورت برخورد آب زیاد با آن ها موجب آسیب رسیدن به پارکت ها خواهد شد.

4_ پارکت هایی که به آن ها روغن زده شده کمی زودتر نیاز به تجدید پیدا می کنند ولی در مورد لاک اینگونه نیست.

5_ در صورت به مشکل خوردن قسمتی از پارکت مانند خش افتادن و یا باد کردن تعویض تایل هایی که روی آن ها روغن خورده است به مراتب راحت از تایل هایی است که به آن ها لاک خورده است.

6_ یکی از مرسوم ترین اتفاقاتی که برای پارکت ها خواهد افتاد و موجب خرابی تایل ها خواهد شد خش افتادن بر روی آن هاست که پارکت های روغن خورده بسیار مقاوم تر می باشند.

در مجموع لاک و روغن دارای تفاوت های مشخصی می باشند که بسته به سلیقه و محیط شما قابل انتخاب هستند به گونه ای که شما می توانید در محیط های مرطوب مانند شمال کشور از لاک بیشتر استفاده کنید و در محیط های پر رفت و آمد از روغن بیشتر استفاده کنید.

پارس آرای کوهستان

با توجه به کاربردهای بسیاری که چوب در صنعت ساختمان‌سازی دارد و همچنین مسیری که طبیعت در پیش گرفته است، میزان تقاضای آن همواره رو به رشد بوده است. در این بین تنوع محصولات چوبی بسیار بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین چوب ترموود و پارکت های چوبی تبدیل شده و این امکان را به مهندسین و کارفرمایان داده است که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس حاصل فرمایند.

تماس با ما

برچسب ها: