نگهداری از گیاهان با ترموود

در زندگی آپارتمان نشینی امروزی در شهرهای شلوغ، دیگر رد پای سرسبزی گیاهان جذاب در خانه‌ها به ندرت دیده می‌شود؛ زیرا در چنین خانه‌هایی فضای کافی و استاندارد برای نگهداری از گیاهان وجود ندارد. اما نگهداری از گیاهان با ترموود کار چندان سختی نیست؛ زیرا این نوع چوب‌ها بهترین شرایط را برای نگهداری از انواع گیاه در محیط‌های گوناگون فراهم می‌کنند. اگر شما هم با ترموود آشنایی چندانی ندارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نگهداری از گیاهان با ترموود
نگهداری از گیاهان با ترموود | پارس آرای کوهستان

چرا باید از ترموود برای نگهداری از گیاهان استفاده کرد؟

ترموود با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، نسبت به سایر چوب‌ها بهتر از گیاهان نگهداری می‌کند. برای تولید و فرآوری ترموود از مکانیزم خاص حرارت کمک می‌گیرند. در این مکانیزم چوب به مقدار توجهی حرارت داده می‌شود که استحکام و طول عمر مفید آن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین به خاطر حرارت‌دهی، چوب در مقابل حشرات، رشد قارچ، سارس و کپک مقاوم‌تر خواهد شد.

جالب است بدانید که در فرآوری ترموود از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل این نوع چوب‌ها برای همنشینی با گیاهان به گزینه ایده‌آلی تبدیل خواهند شد. همچنین ترموود با دوام بالای خود، بدون تغییر شکل در ظاهر و رنگ، سالیان درازی را در کنار گیاه باقی خواهد ماند.

کاربردهای ارزشمند ترموود برای نگهداری از گیاهان

نگهداری از گیاهان با ترموود راه‌ها و روش‌های بسیار متنوعی دارد؛ زیرا این نوع چوب شرایط گوناگونی برای انجام این وظیفه مهم را تحمل می‌کند. همچنین با وجود چنین کاربردهای متنوعی، دیگر محدودیتی برای استفاده از ترموود و نگهداری از گیاهان وجود نخواهد داشت. برای مثال می‌توان که با ترموود پایه‌ها و استندهای کوچکی را برای نگهداری گلدان‌های کوچک در آپارتمان‌های کوچک درست کرد. البته که این چوب برای حیاط‌سازی در خانه‌های بزرگ نیز آماده است.

کاربردهای ارزشمند ترموود
کاربردهای ارزشمند ترموود برای نگهداری از گیاهان

ساخت گلدان‌های چوبی جذاب

یکی از اصلی‌ترین روش‌های نگهداری از گیاهان با ترموود ساخت گلدان‌های متنوع با این نوع چوب‌هاست. با استفاده از ترموود می‌توان گلدان‌های را در طراحی‌های گوناگون مانند مستطیل، مربعی و دیگر اشکال این چنینی طراحی کرد. همچنین گلدان‌های ترموودی کاربردی کاملا مشابه با سایر گلدان‌های سفالی دارند. یعنی به راحتی می‌توان کارهایی مانند تعویض خاک، آبیاری و سمپاشی را با آن‌ انجام داد.

طراحی روف گاردن با حس و حال چوب و سرسبزی

اگر می‌خواهید که در ساختمان‌ها یا خانه‌هایی ویلایی بام را با گیاهان زیباتر کنید، ترموود بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با وجود اینکه ترموود مقاومت زیادی در مقابل شرایط سخت دارد، در محیط‌های باز نیز به بهترین شکل ممکن کار می‌کند. همچنین در روف گاردن‌ها می‌توان با ترموود اِلمان‌های جذابی مثل آلاچیق نیز ساخت که ظاهری زیبا به همراه با گیاهان پیدا خواهد کرد.

دیوارهای سبز در طرح‌ها متفاوت

یکی دیگر از روش‌های که ‌می‌توانید برای نگهداری از گیاهان با ترموود انتخاب کنید، استفاده از این چوب‌ها برای ساخت دیوار سبز است. با ترموود می‌توان دیوارهای مسطح یا شبکه‌بندی شده مربعی یا لوزی شکل ساخت. همچنین این دیوارهای چوبی جذاب محل رشد مناسبی برای گیاهان خودرونده هستند که جلوه منحصر به فردی در محیط‌هایی مانند حیاط یا روف گاردن ایجاد می‌کنند.

دیوارهای سبز
دیوارهای سبز در طرح‌ها متفاوت

استند و شلف گلدان با جنس ترموود

در صورتی که می‌خواهید در گلدان‌های داخل تراس و حتی پذیرایی منزلتان ظاهری نظمی چشم‌نواز ایجاد کند، استندها و شلف‌های ساخته شده از ترموود بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این استندها و شلف‌ها که در ابعاد و طراحی‌های گوناگون تولید می‌شوند، آماده نگهداری از گلدان‌های مختلف هستند. همچنین استفاده از گلدان‌ها و شلف‌های ترموودی با یکدیگر هارمونی جذابی را ایجاد خواهد کرد.

باکس‌های ترموود با قابلیت نصب در فضاهای مختلف

نگهداری از گیاهان با ترموود محدودیتی ندارید؛ زیرا این چوب‌ها به راهی که شده امکان استفاده از گیاهان را به شما می‌دهند. اگر قصد دارید که گل‌های خود را در مکان خاصی قرار دهید که به راحتی قابل جابه‌جایی باشد، باکس‌های گل ترموود را از دست ندهید. این باکس‌ها قابلیت نصب در روی دیوار و حتی نرده تراس را دارند که ظاهری جذاب در محیط ایجاد می‌کنند.

چگونه باید از چوب ترموود نگهداری کرد؟

با اینکه نگهداری از گیاهان با ترموود کار چندان سختی نیست و این چوب‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما باید بدانید که این چوب‌ها تحت شرایطی خاص آسیب می‌بینند و دچار مشکلاتی مانند ترک خوردگی، پوسیدگی و تغییر رنگ می‌شوند. به همین دلیل باید به نگهداری صحیح آن‌ها توجه کنید تا ترموود بتواند گیاهان شما را نگهداری کند.

چگونه باید از چوب ترموود نگهداری کرد؟
چگونه باید از چوب ترموود نگهداری کرد؟

نگهداری صحیح در مقابل آفتاب

چوب‌های فرآوری شده ترموود در مقابل اشعه فرابنفش خورشید تاثیرپذیر هستند و مشکلاتی پیدا می‌کنند. به طوری که اگر چوب چند هفته در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، سریعا واکنش نشان می‌دهد. همچنین این عامل روی بافت سلولی چوب تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل باید چوب‌های ترموود که در محیط‌های باز قرار می‌گیرند را با رنگ‌ها و لاک‌های محافظ پوشاند.

جلوگیری از رشد قارچ و جلبک

قسمت‌هایی از گیاه که با ترموود تماس مستقیم دارد، باعث رنگ‌گرفتی چوب می‌شوند؛ زیرا کلروفیل موجود در گیاه رنگ را به چوب انتقال می‌دهد. همچنین چوب‌های ترموود که در محیط‌های مرطوب نصب می‌شوند، روی آن‌ها جلبک رشد می‌کند که سطح چوب را می‌پوشاند. برای اینکه از چنین آسیب‌هایی به ترموود جلوگیری شود، باید سطح چوب را با برس تمیزکاری کرد.

مراقبت از ترموود در مقابل رطوبت

با اینکه چوب‌های ترموود از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما مانند سایر چوب‌ها به سادگی در مقابل رطوبت شکست می‌خورند. به همین دلیل از چوب‌های ترموود که در محیط‌های باز و مرطوب قرار دارند، باید به شکل ویژه‌تری مراقبت کرد. انجام این کار نیز چندان سخت نیست؛ زیرا با خشک کردن مرتب چوب و استفاده از لایه‌های روکش محافظ این مشکل به طور کلی رفع خواهد شد.

مراقبت از ترموود
مراقبت از ترموود در مقابل رطوبت

جمع‌بندی

نگهداری از گیاهان با ترموود می‌تواند که به شما کمک کند طبیعت جذاب و آرامشبخش را به هر محیطی بیاورید. همچنین تنوع بالایی که در تولیدات ترموودی وجود دارد، انتخاب این فرآورده چوبی را ساده‌تر خواهد کرد. البته باید به نکات نگهداری هم توجه داشته باشید تا مدت بیشتری از گیاهان خود در کنار چوب‌های زیبای ترموود لذت ببرید.

برچسب ها: