لمبه سونایی چیست ؟

برای ساخت سونا، سازه‌های چوبی ام دی اف و یا سقف‌های کاذب و پارتیشن باید از یک سری ابزار و متریال استفاده کنید تا سازه مورد نظر علاوه بر داشتن جنبه زیبایی، از مقاومت و استحکام کافی نیز برخوردار باشد. به‌ویژه که چنین سازه‌ای با هدف استفاده در بلندمدت ساخته می‌شوند. بنابراین یکی از نکات بسیار مهمی که باید در این زمینه به آن توجه شود، کیفیت پروفیل‌های چوبی است. لمبه سونایی در واقع به پروفیل‌های چوبی می‌گویند که به‌همراه تعدادی از اتصالات به هم وصل می‌شوند. در این مطلب قصد داریم با لمبه سونایی آشنا شویم و نکاتی در رابطه با انواع کاربردهای آن را بررسی کنیم.

لمبه سونایی؛ یک چوب کاربردی در دکوراسیون

لمبه‌ها به طور کلی قابلیت نصب راحتی دارند و در بسیاری از ساختمان‌ها و دکورهای مختلف قابلیت استفاده دارند. شما به راحتی می‌توانید لمبه سونایی را در سطوحی که صاف هستند، استفاده کنید. برای ساخت برخی از محیط‌های خاص همانند سونا و کفپوش‌ها از لمبه استفاده می‌شود. لبمه سونایی به دلیل طراحی زیبایی که دارد ظاهر مطبوعی به محیط مدنظر شما می‌بخشد. معمولا علاوه بر سونا، از لمبه سونایی در ساخت انواع متفاوتی از قفسه‌ها و کتابخانه‌ها نیز استفاده می‌کنند.

لمبه سونایی ؛ یک چوب کاربردی در دکوراسیون
لمبه سونایی ؛ یک چوب کاربردی در دکوراسیون

مهم‌ترین ویژگی‌های لمبه سونایی

لمبه سونایی در واقع نوعی خاص از انواع لمبه‌های چوبی است و یکی از موارد مهم در رابطه با خرید لمبه سونایی، اطلاع دقیق از مشخصات آن است. لمبه سونایی باید از مقاومت به پوسیدگی بالا و استحکام زیادی برخوردار باشد. جنس لمبه‌های با کیفیت از کاج اصل است و با هدف ضد حشره بودن ساخته می‌شود.

لمبه سونایی همچنین از ویژگی عایق حرارتی‌بودن نیز برخوردار است. طراحی و ساخت لمبه چوبی به گونه‌ای انجام می‌شود که از هرگونه ترک‌خوردگی و شکستن در امان باشند. لمبه چوبی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و از تنوع رنگ زیادی هم در بازار برخوردار است.

در این رابطه خواندن  مطلب  ” بررسی سونا بخار و اجزای تشکیل دهنده آن ” میتواند مفید باشد !

انواع لمبه سونایی را بشناسید

به طور کلی لمبه در قسمت‌های مختلفی از سازه‌ها قابلیت استفاده دارند. به همین علت لمبه‌ها را در ابعاد متنوعی تولید می‌کنند. برای مثال یک لوله 16 میلیمتری برای ساخت سقف کاذب یا سونا بسیار مناسب است. و یا در نمونه‌ای دیگر از لبمه‌هایی با ضخامت 20 میلی‌متر در قالب کف‌پوش نیز استفاده می‌کنند. برخی از لمبه‌های سونایی ضخامت 25 میلیمتری دارند که در محیط‌هایی که نیاز به مقاومت بالا وجود دارد، مورد استفاده هستند.

انواع لمبه سونایی را بشناسید
انواع لمبه سونایی را بشناسید

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از لمبه‌های سونایی در چنین محیط‌هایی این است که این محیط‌ها شرایط انقباضی و انبساطی بسیار بالایی دارند. این لمبه‌ها به طور کلی برای محیط‌هایی با آب و هوای سرد و کوهستانی گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌آیند.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تنوع لمبه‌ها، ضخامت آن‌ها است. آن دسته از افرادی که بیشترین استفاده از این محصول را دارند، معماران فعال در شرکت‌ها و یا دکوراتورهایی هستند که وظیفه آن‌ها طراحی دکورهای داخلی است.

انواع مختلف لمبه شامل موارد زیر هستند:

  • لمبه ام دی اف
  • لمبه PVC
  • چوب پلاست
انواع مختلف لمبه
انواع مختلف لمبه

از چه روش‌هایی برای افزایش ماندگاری لمبه استفاده کنیم

به دلیل هوای مرطوبی که در سونا جریان دارد، نمی‌توان از چوب عادی در آن استفاده کرد. به همین جهت باید از لمبه سونایی استفاده شود که با شرایط مذکور، تطابق داشته باشد. پیشنهادی که داریم این است که سعی کنید تا از لمبه‌های درجه یک استفاده کنید. دلیل چنین توصیه‌ای این است که با وجود هزینه اولیه که ممکن است در نگاه اول بالا باشد، خیال شما از بابت هرگونه تعمیرات راحت خواهد شد. روش دیگری که می‌توانید برای افزایش طول عمر لمبه سونایی استفاده کنید، رنگ‌آمیزی با رنگ‌های مخصوص لاک است.

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت لمبه

برخی عوامل در تعیین قیمت لمبه سونایی تاثیرگذار هستند. برای نمونه جنس چوبی که در ساخت لمبه مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر عوامل کلیدی در بحث قیمت‌گذاری می‌توانیم به ضخامت، ابعاد طولی و عرضی، نوع شیارهای مورد استفاده، رنگی که از آن برای رنگ‌آمیزی استفاده شده، مکان ساخت و عرضه لمبه سونایی و همچنین چگونگی خرید و فروش آن اشاره کنیم.

انتخاب رنگ مناسب؛ نکته مهم در به کارگیری لمبه سونایی

از نکات قابل توجه در انتخاب رنگ مخصوص برای لمبه، توجه به محیط است. برخی رنگ‌آمیزی‌های خاص می‌توانند طول عمر لمبه سونایی را افزایش دهند. رنگ مورد استفاده شما باید در برابر شرایط جوی مختلف، بتواند ماندگاری لمبه سونایی را افزایش دهد.

علاوه بر این‌ها در محل‌هایی مانند سونا باید هم جنبه ظاهری داشته باشد و هم از نشت رطوبت تا حد امکان جلوگیری کند. رنگ‌ها به میزان زیادی بر استحکام لمبه‌های سونایی تاثیر می‌گذارند. به گونه‌ای که برخی از آن‌ها مخصوص دمای زیر 30 درجه سانتی‌گراد هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ‌ها، از رنگ‌های درجه یک و با کیفیت در رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

لمبه سونایی؛ پوششی محبوب در دکوراسیون

مجموعه پارس‌آرای کوهستان به عنوان یکی از برجسته‌ترین مراکز در زمینه چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان ارائه دهنده انواع خدمات مختلف در بخش‌های صنعتی، ساختمانی و تجاری است. پارس آرای کوهستان بر اساس ابعاد و اندازه‌های مختلف پروژه‌های سونا دیواره‌ها، سقف، تخت و سکو را با بهره‌گیری از متریال‌های باکیفیت برای شما تولید می‌کند.

ما تمامی مراحل راه‌اندازی، سرویس و طراحی دکوراسیون شما را توسط گروهی از متخصصان انجام می‌دهیم و در ساخت لمبه سونایی از بهترین اتصالات استفاده می‌کنیم که تا حد امکان بتواند زمان ماندگاری آن را افزایش دهد. در مجموعه ما، هدف از طراحی و دکوراسیون، ایجاد حسی از آرامش برای شما است که با استفاده از متریال با کیفیت و طراحی دقیق محقق می‌شود.

برچسب ها: