در این روزها بسیاری از افراد برای زیبایی نمای ساختمان و محل زندگی خود اهمیت زیادی قائل هستند. پس برای اینکه بتوانید نمای ساختمان خود را جذاب‌تر و لوکس‌تر کنید می‌توانید از چوب ترموود (Thermowood) استفاده کنید. برای فهمیدن قیمت چوب ترموود باید بدانید که چه نوع چوب ترموود با چه نوع ساختاری را می‌خواهید خریداری نمایید. همچنین باید به نکات زیادی در خرید چوب ترموود توجه کنید. خرید از شرکت معتبر و باتجربه قدم اول است.

عوامل زیادی بر روی قیمت چوب ترموود اثر می‌گذارند. شرکت پارس آرای، بهترین و مرغوب‌ترین چوب ترموود وارداتی را به مشتریان ارائه می‌دهد. پارس آرای دارای متخصصان حرفه‌ای و با سابقه‌ای طولانی در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و ساختمانی است.

چه عواملی بر قیمت چوب ترموود اثر دارند؟
چه عواملی بر قیمت چوب ترموود اثر دارند؟

چه عواملی بر قیمت چوب ترموود اثر دارند؟

قیمت چوب ترموود در چند سال گذشته دچار نوسانات متعددی شده است. این موضوع بر روی این محصول وارداتی تأثیر زیادی داشته است. این افزایش قیمت در خصوص محصولات وارداتی فنلاندی بیشتر صدق می‌کند. قیمت محصولات داخلی نسبت به محصولاتی که مواد اولیه خام آن‌ها وارد می‌شود تفاوت زیادی دارد. قیمت چوب ترموود از هنگامی که شرکت آن را تولید می‌کند تا زمانی که مشتری آن را خریداری می‌کند دچار نوسانات مختلفی می‌شود.

همان‌طور که ذکر کردیم؛ فاکتورهای متعددی بر روی قیمت چوب ترموود تأثیر می‌گذارند. برای اینکه شما بتوانید بهترین و زیباترین چوب ترموود را برای نمای ساختمان خود تهیه کنید؛ باید کیفیت آن را بادقت بررسی نمایید. شرکت پارس آرای باکیفیت‌ترین چوب ترموود را به شما ارائه می‌دهد که از لحاظ قیمت نسبت به شرکت‌های دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. عوامل مؤثر بر قیمت چوب ترموود عبارت‌اند از:

  • برند و کشور تولیدکننده
  • نوع چوب
  • وارداتی بودن ترموود
  • قیمت ارز

در این رابطه خواندن مقاله ” ترمووود | با بهترین نوع چوب برای استفاده در فضاهای باز آشنا شوید ” میتواند مفید باشد !

 انواع مدل چوب ترموود بر اساس قیمت

چوب ترموود انواع مختلفی دارد و براین‌اساس دارای قیمت‌های کاملاً متفاوتی هستند. همچنین می‌توانید هرکدام از آن‌ها را مطابق با یک‌سری استانداردها در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کنید. انواع مدل چوب ترموود عبارت‌اند از:

مدل سخت

اگر می‌خواهید چوب ترموود ارزانی را تهیه کنید بهتر است که مدل‌های سخت را خریداری نمایید. همچنین مدل‌های سخت این چوب کارایی‌های متنوع و مختلفی دارند و شما می‌توانید هر یک از شاخه‌های این چوب را از شرکت پارس آرای با قیمت مناسبی خریداری کنید. مدل سخت در مقایسه با مدل نرم ترموود، دارای کاربرد بیشتری در طراحی ساختمان است.

لازم است بدانید که اگر قصد دارید مقدار زیادی از چوب ترموود را برای نمای ساختمان خود استفاده کنید؛ حتماً نمونه‌های سخت این محصول را تهیه کنید. در ضمن برای اینکه چوب ترموود را خریداری کنید؛ باید بادقت زیادی قیمت هر شاخه چوب را بررسی نمایید و سپس به خرید آن اقدام کنید.

 انواع مدل چوب ترموود بر اساس قیمت

مدل نرم

وقتی از مدل نرم چوب ترموود صحبت می‌کنیم لزوماً منظورمان این نیست که این نوع چوب شکننده و ضعیف است. این نوع مدل چوب دارای چگالی یا فاصله مولکولی کمتری نسبت به مدل سخت هستند. همچنین از بافت خاص و زیبایی برخوردارند. مدل نرم ترموود به دلیل ارزانی، سبکی و زیبایی برای نمای ساختمان بسیار مناسب هستند. در واقع مدل نرم و سخت در چگونگی تولیدمثل با یکدیگر تفاوت دارند. زیرا چوب‌های سخت جزو نهان‌دانگان و چوب‌های نرم جزو بازدانگان هستند.

درختان کاج فنلاندی به علت رشد صاف و عمودی خود برای تهیه الوار بسیار مناسب هستند. ازآنجایی‌که اغلب درختان خانواده کاج با سرعت زیادی رشد می‌کنند؛ درنتیجه چوب‌های نرم از این درختان منشأ می‌گیرند. همچنین معمولاً ارزان‌تر از چوب‌های سخت هستند. درضمن شما می‌توانید به‌آسانی و با خیال آسوده مدل نرم ترموود را از شرکت پارس آرای خریداری کنید.

محاسبه قیمت چوب ترموود

قیمت چوب ترموود در هنگام فروش بر حسب مترمربع است. در نتیجه هرچقدر متراژ بیشتر باشد قیمت نهایی بیشتر خواهد شد. همچنین مقدار ضخامت چوب ترموود بر قیمت هر مترمربع تأثیر دارد. ناگفته نماند که چوب ترموود با ضخامت‌های متفاوت، برای موارد مختلف کارایی دارد. به‌عنوان‌مثال الوار کف‌پوش، در مقایسه با الوار سقف کاذب و دیوارپوش ضخامت بیشتری دارد. الوارهایی که دارای سطح صیقلی و صاف هستند در مقایسه با الوارهایی که فروشندگان بر روی آن عملیات پرداخت انجام می‌دهند قیمت کم‌تری دارند.

چرا چوب ترموود را انتخاب کنیم؟

چرا چوب ترموود را انتخاب کنیم؟

لازم است بدانید که ترموود دارای قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری در بازار است. خاستگاه ترموود کشور فنلاند است و طی فرایندی چوب معمولی، اصلاح حرارتی می‌شود. به بیان دیگر چوب در فضای خلأ و درون دستگاه مخصوص و با حرارت خیلی زیاد قرار دارد. هم‌زمان بر روی چوب معمولی بخار پاشیده می‌شود. بر اثر این عملیات، بافت چوب تغییر خواهد کرد.

همچنین همه شیره، حرارت، صمغ و سلول‌های چربی چوب تبخیر می‌شوند. در طی این فرایند بافت سلولزی چوب کاملاً مقاوم می‌شود. چوب در مقابل نفوذ حشرات، رطوبت و کپک مقاوم خواهد شد. لازم است بدانید که چگالی چوب طبیعی نسبت به چوب ترموود بسیار بیشتر است. درضمن در مقابل ضربه مقاومت زیادی دارد و از نظر ابعادی دارای استحکام و پایداری زیادی است. عمر مفید این محصول حداقل ۲۵ سال است. چوب ترموود برای محیط‌زیست ضرری ندارد و به آن آسیبی نمی‌رساند و قابل بازیافت است. درصورتی‌که چوب معمولی هیچ‌کدام از مزیت‌های بالا را ندارند.

قیمت چوب ترموود فنلاندی وارداتی

قیمت ترموود فنلاندی، در شرکت پارس آرای بر اساس قیمت تأثیرگذار بر قیمت نهایی نسبت به شرکت‌های دیگر مناسب‌تر است. همچنین چوب‌های ترموود وارداتی با حذف واسطه‌ها به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند. محصولات وارداتی دارای گارانتی با ضمانت ۳۵ساله هستند. این محصول ۱۰۰ درصد ضد حشره و ضدقارچ است و تنها به میزان 6درصد نفوذپذیری رطوبت دارد که مقدار ناچیزی است. بهای تمام شده چوب ترموود به نوع چوب، عملیات روی آن از لحاظ ماشین‌کاری، هزینه حمل‌و‌نقل، نزدیکی یا دوری منبع اولیه و میزان انرژی مصرفی تولید چوب، کاملاً متغیر است.

اگر می‌خواهید از قیمت چوب ترموود آگاه شوید کافی است تا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از متخصصان حرفه‌ای ما مشاوره بگیرید. تمام سعی شرکت پارس آرای کوهستان ارائه محصولات مرغوب و باکیفیت به مشتریان عزیز است.

قیمت چوب ترموود فنلاندی وارداتی

در آخر

ما در این مقاله قیمت چوب ترموود و عوامل تأثیرگذار بر آن را برای شما شرح دادیم. شرکت پارس آرای با سابقه‌ای درخشان در ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات ساختمانی به مصرف‌کنندگان، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است. امیدواریم برای خرید چوب ترموود مدنظر خود با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و لذت خریدی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت را تجربه نمایید.

برچسب ها: