چوب ترموود کاربردهای متنوعی برای نماسازی دارد

ترموود مخفف چوب اصلاح شده حرارتی است که خاصیت ضدپوسیدگی دارد. این چوب به ایجاد یک طراحی منسجم در سراسر فضاها کمک می‌کند، جایی که فضای بیرونی و داخلی می‌توانند به طور یکپارچه در تعامل باشند. ترموود همچنین در برابر آسیب‌ها ایمن است و از نظر ساختاری پایداری خوبی دارد. رایج‌ترین گونه چوب‌های مورداستفاده برای ایجاد ترموود کاج و صنوبر می‌باشند. با طیف وسیعی از کاربردهای ترموود در نمای خارجی و داخلی، این متریال به دلیل بافت زنده و رنگ‌های قهوه‌ای طبیعی آن استفاده می‌شود.

این مصالح ساختمانی مقاوم و بهینه شده است، ثبات ابعادی بالایی دارد و در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف در صورت استفاده مناسب عالی عمل می‌کند. در این مطلب به بررسی انواع کاربرد ترموود در نمای خارجی و داخلی ساختمان می‌پردازیم.

کاربرد ترموود در نمای خارجی ساختمان

چوب ترموود به‌عنوان پوسته یا پوشش ساختمان علاوه بر جنبه زیبایی‌شناختی آن می‌تواند به‌عنوان محافظ در برابر عواملی مانند سرما، گرما و رطوبت عمل کرده و گرمای داخل را تثبیت کند. همچنین زیبایی طرح‌ها، تنوع رنگ، القای حس گرما و آرامشی که دیدن سازه‌های چوبی به انسان می‌دهد این چوب را به گزینه‌های عالی برای نمای ساختمان تبدیل کرده است. از سوی دیگر این متریال را می‌توان در ادغام با متریال‌هایی مانند سنگ، فلز، آجر و… در نمای ساختمان به کاربرد.

چوب‌های ترموود به دلیل فرایندی که در طول عملیات ترموسازی بر روی آن‌ها انجام می‌شود، دارای خواصی هستند که آن‌ها را به بهترین انتخاب‌ها برای نمای چوبی خارجی و داخلی تبدیل می‌کند. بنابراین این ویژگی‌ها باعث می‌شود نمای چوبی ساخته شده از چوب ترموود علاوه بر ظاهر زیبا و خلوص رنگ دلپذیر، به دلیل پایداری ابعادی، ماندگاری بیشتری داشته باشد و شکل خود را طی سالیان پیشرو حفظ کند. همچنین مقاومت بالای چوب ترموود در نمای خارجی و داخلی در برابر عوامل بیولوژیکی باعث افزایش طول عمر نما می‌شود.

با کاهش رطوبت در چوب ترموود، این چوب دچار پوسیدگی یا کپک نمی‌شود، انقباض طولی را تجربه نخواهد کرد و ثبات ابعادی بالا را تضمین می‌کند. در نتیجه حداقل طول عمر آن 25 سال است. پس از تجزیه و تحلیل نحوه به‌کارگیری ترموود در معماری و طراحی نمای ساختمان، به این نتیجه خواهیم رسید که این متریال برای داشتن نمایی کاربردی و زیبا بسیار مفید است.

ایجاد فضاهای بیرونی جذاب با استراتژی‌های پایدار برای طراحی نمای ساختمان یکی از جنبه‌های حیاتی پروژه‌های معماری است؛ زیرا ایجاد یک نمای شیک به‌عنوان هویت و شناسنامه ساختمان عمل می‌کند. برای دستیابی به یک نمای بادوام با حداقل نگهداری، ترموود گزینه‌ای کاربردی و در عین حال پایدار و دوستدار محیط‌زیست است.

ساخت پرگولا؛ محیطی آرام و دوستانه

پرگولا یکی از سازه‌های چوبی است که برای طراحی دکوراسیون حیاط خانه بسیار محبوب می‌باشد. چوب ترموود به دلیل استحکام بالا در مقابل شرایط جوی گزینه خوبی برای ساخت پرگولا است. این سازه نیاز به متریالی دارد که برای افراد یک حس خوب و دوستانه را به ارمغان بیاورد. سازه پرگولا را می‌توان با چوب ترموود بهینه‌شده و در سایزهای مختلف طراحی و ایجاد کرد.

کاربرد ترموود در طراحی داخلی

در طراحی‌های مدرن برای دکوراسیون داخلی، چوب ترموود به‌عنوان یکی از مصالح اصلی شناخته می‌شود و حتی برای پوشش دیوارها نیز کاربرد دارد. خوشبختانه تنوع این چوب‌ها از نظر استحکام، رنگ و بافت بالا است؛ بنابراین دست طراحان برای انتخاب بهترین نوع ترموود در نمای خارجی و داخلی باز است. در ادامه به کاربردهای متنوع ترموود در نما و دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

روکش دیوار

سطوح چوبی برای کاهش پژواک در فضاهای داخلی عالی هستند و ترموود به دلیل ماهیت فیزیکی و ذاتی متفاوتش حتی بهتر از چوب معمولی برای دکوراسیون داخلی عمل می‌کند. استفاده از ترموود برای روکش دیوار در خانه تضمین می‌کند که مزاحم همسایه‌ها نخواهید شد. کاربرد ترموود در محیط داخلی باعث می‌شود که به طور طبیعی میزان صدا تلطیف شود و صداهای بیرون از واحد نیز به داخل آن نفوذ نکنند. روکش یا دیوارپوش ترموودی را می‌توان به‌صورت افقی یا عمودی روی دیوار قرارداد و فضایی زیبا و خاص را ایجاد کرد که توجه همه افراد را به خود جلب می‌کند. روکش ترموود هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر عملکردی کاربردی است.

افزایش مقاومت کف با استفاده از کف‌پوش ترموود

استفاده از چوب معمولی برای کفپوش در دراز مدت منجر به تعویض قطعات آن می‌شود؛ زیرا چوب معمولی به طور کامل در برابر عناصر آسیب‌زا یا فرسایش مقاوم نیست. ترموود بهترین انتخاب برای کف‌پوش است، زیرا سطح تغییر یافته چوب ترموود باحرارت، می‌تواند در برابر حشرات و قارچ‌ها و همچنین رطوبت مقاومت کند. کف‌پوش ترموود همچنین به دلیل وجود بافت طبیعی چوب، حس گرما را به محیط القا می‌کند.

ساخت سونا و اسپا

ماندگاری و استحکام چوب ترموود در برابر آسیب‌های آب و رطوبت، آن را برای ساخت اسپا و سونا به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است. رسانایی کم گرمایی و دوام بالای این متریال برای مکان‌های مرطوب بسیار مناسب می‌باشد. از سوی دیگر در مکان‌هایی مانند اسپا و داخل سونا نیاز به متریالی دارید که سلامتی پوست را تهدید نکند. در تولید ترموود از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نشده است و گرما دیدن آن باعث بروز گازهای سمی نیز نمی‌شود. در نتیجه ترموود کاملاً ضد حساسیت و بهداشتی است.

ساخت فلاورباکس و گلدان به کمک چوب ترموود

یکی دیگر از کاربردهای ترموود در نمای خارجی و داخلی ساختمان، استفاده از این چوب برای ساخت فلاورباکس و گلدان چوبی است. ازآنجایی‌که این ماده در برابر پوسیدگی مقاوم است، از جعبه‌ها و گلدان‌های ترموودی می‌توان برای رشد گیاهان بهره برد. همچنین آن‌ها قابل‌استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان می‌باشند.

پارس آرای کوهستان؛ مجری پروژه‌های ترموود در نمای داخلی و خارجی

برای استفاده از ترموود در نمای داخلی و خارجی، باید در مرحله اول نوعی از این چوب را انتخاب کرد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در مرحله بعدی به‌منظور اجرای پروژه‌های ترموودی خود شما نیاز به خدمات مجموعه‌ای دارید که کارنامه‌ای درخشان در این زمینه داشته باشد.

مجموعه پارس آرای کوهستان، مجری برتر پروژه‌های ترموودی در سراسر کشور است. ما همچنین باهدف پیشرفت صنعت ساخت‌وساز بهترین انواع چوب ترموود را در اختیار سازندگان کارفرمایان قرار می‌دهیم. برای خرید ترموود وارداتی مرغوب و یا ثبت سفارش خدمات اجرا می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: