آلاچیق مدرن؛ ترکیب زیبایی، راحتی و ایده‌های نوآورانه

آلاچیق سازه‌ای است که علاوه بر افزایش زیبایی حیاط یا روف گاردن، موجب می‌شود تا افراد فضایی آرامش‌بخش برای استراحت در اختیار داشته باشند. آلاچیق‌ها به عنوان سایه‌بان نیز عمل می‌کنند و برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند؛ زیرا باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب می‌شوند. آلاچیق از جمله سازه‌هایی است که برای ویلا یا آپارتمان، در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته می‌شود و هزینه زیادی را در بر ندارد. امروزه انواعی از آلاچیق های چوبی مدرن و خاص ابداع شده‌اند که می‌توان بر حسب سلیقه خود آن‌ها را برای ساخت انتخاب کرد. در این مطلب، با انواع آلاچیق های چوبی مدرن آشنا می‌شویم.

آلاچیق مدرن؛ ترکیب زیبایی، راحتی و ایده‌های نوآورانه
آلاچیق مدرن؛ ترکیب زیبایی، راحتی و ایده‌های نوآورانه

آلاچیق های مدرن و متریال مورد استفاده در آن‌ها

آلاچیق های مدرن، از انواع آلاچیق‌های پرطرفدار هستند که در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برای طراحی این نوع آلاچیق‌ها، افراد محدودیتی ندارند و فقط با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی می‌توانند بهترین نوع آن را برای حیاط خانه یا ویلای خود و یا حتی برای زیباسازی روف گاردن تهیه کنند. آلاچیق های مدرن از متریال متفاوتی مانند فلز، چوب، سنگ و مواد دیگر ساخته می‌شوند؛ اما پرتقاضاترین نوع متریال برای این نوع آلاچیق‌ها، چوب است و طراحی آن‌ها نیز به صورت مینیمال انجام می‌شود. چوب مورد استفاده برای آلاچیق های مدرن حتما باید ترموود باشد.

اشکال مختلف در آلاچیق های چوبی مدرن

برای ساخت این آلاچیق‌ها، نیاز به طراحی آن‌ها به‌صورت اشکال منتظم نیست و افراد می‌توانند از اشکال هندسی غیر منتظم مطابق سلیقه خود استفاده کنند. سقف آلاچیق های چوبی مدرن به صورت مسطح، گنبدی و شیب‌دار طراحی می‌شوند. اما برای طراحی و ساخت سقف این آلاچیق‌ها، سطح مسطح و صاف بهترین گزینه است. امروزه در طراحی‌های جدید آلاچیق های مدرن، سقف‌ها به‌صورت صاف و مسطح ساخته می‌شوند و این نوع طراحی بسیار پرطرفدار است.

برای انتخاب متریال سقف، باید به سراغ باکیفیت ترین نوع چوب رفت تا با گذر زمان و شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار باشد. آلاچیق چوبی مدرن را می‌توان با دیواره‌های چوبی، آجری و موارد دیگر ساخت؛ اما اگر فرد علاقه‌ای به وجود دیواره نداشته باشد، می‌تواند آلاچیق مدرن را به صورت کاملا باز طراحی کند و بسازد. یعنی هیچ دیواره‌ای وجود نداشته باشد و فقط تعدادی ستون برای سوار شدن سقف روی آن ساخته شوند. آلاچیق های چوبی مدرن معمولا بدون دیواره ساخته می‌شوند.

اشکال مختلف در آلاچیق های چوبی مدرن
اشکال مختلف در آلاچیق های چوبی مدرن

مزایای آلاچیق های چوبی مدرن

یکی از مزیت‌های این آلاچیق‌ها، این است که نیاز به تزئینات زیادی ندارند. زیرا سبکی که در طراحی آن‌ها به‌کار می‌رود، مینیمال و بسیار ساده است. اما در عین سادگی، این نوع طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز از آب درمی‌آید. به همین خاطر اصلا نیازی به هزینه‌های اضافی برای تزئینات آن نیست. روشنایی و نورپردازی در آلاچیق های مدرن نیاز به تجربه و تخصص دارد و برای این کار فقط از چراغ‌های آویز و سقفی مدرن می‌توان استفاده کرد. به همین خاطر طراحی و اجرای نورپردازی آلاچیق‌های مینیمال بسیار زیباتر از بقیه سبک‌ها است. زیرا ترکیب چراغ‌های آویزی و رنگ چوبی آن‌ها، فضایی بی‌نظیر را ایجاد می‌کنند.

آلاچیق های چوبی مدرن به‌عنوان امن‌ترین سرپناه در میان تمام آلاچیق‌ها شناخته می‌شوند و به دلیل اینکه با همه نوع شرایط آب‌وهوایی سازگار هستند، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. به عنوان مثال در روزهای بارانی، آفتابی، برفی و دیگر آب‌و‌هواها با خیالی آسوده می‌توان به آن‌ها پناه برد. همین مزیت آلاچیق چوبی مدرن، موجب افزایش تقاضا برای خرید آن شده است.

ساخت آلاچیق های چوبی مدرن

آلاچیق چوبی مدرن پیش از هر چیزی، نیاز به یک سازه مستحکم دارد که عموما این سازه از فلز و چوب ساخته می‌شود. باید از سازه فلزی به‌عنوان ستون و پایه استفاده کرد و آن را با چوب اشباع شده پوشاند تا فضایی زیبا و حس چوبی و طبیعی را تداعی کند. از آنجایی که آلاچیق در فضای باز استفاده می‌شود؛ باید به خاطر داشت که در صورت استفاده از فلز، از رنگ‌های اپوکسی و یا رنگ‌های پوشش دریایی برای پوشش دادن آن استفاده شود و چوب مورد استفاده، حتما از نوع ترموود باشد .

در این رابطه خواندن مقاله ” نکات ساخت آلاچیق | برای ساخت آلاچیق باید به چه مواردی توجه کرد ” میتواند مفید باشد !

ساخت آلاچیق های چوبی مدرن

مراحل ساخت و اجرای آلاچیق‌های مدرن

برای ساخت و اجرای این نوع آلاچیق‌ها، ابتدا باید مکان مناسبی را در فضای باز، مانند باغ، ویلا، فضای سبز و یا روف گاردن انتخاب کرد که اشراف کافی به اطراف داشته باشد. سپس متناسب با فضای انتخاب شده، باید ابعاد و شکل هندسی آلاچیق را تعیین کنیم. معمولا در طراحی‌های مدرن، شکل مستطیلی از همه متداول‌تر و رایج‌تر است. این نوع طراحی مینیمالیسم را نیز به‌خوبی جلوه می‌دهد و با نورپردازی صحیح می‌توان منظره فوق‌العاده‌ای از ترکیب آلاچیق و محیط مشاهده کرد.

پس از تعیین فاکتورهای بالا، ساخت آلاچیق را می‌توان آغاز کرد. البته پیشنهاد ما این است که طراحی و ساخت را به‌ دست افراد کاربلد بسپارید تا با هزینه‌ای کم در حداقل زمان ممکن آن را برای شما بسازند.

ساخت آلاچیق های چوبی مدرن؛ از جمله خدمات پارس آرای کوهستان

در این مطلب با آلاچیق های چوبی مدرن، نحوه ساخت و متریال مورد استفاده در آن‌ها آشنا شدیم. عامل مهم در انتخاب متریال این است که با همه شرایط سازگار باشد تا تخریب نشود. در میان همه انواع متریال، چوب سازگارترین وضعیت را با تمام شرایط آب‌وهوایی دارد. ساخت یک آلاچیق زیبا و مدرن جلوه خاصی به فضای باز می‌بخشد و استفاده‌های گوناگونی دارد.

ساخت آلاچیق های چوبی مدرن

مجموعه پارس آرای کوهستان، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع تولیدکننده محصولات چوبی مخصوص دکوراسیون فضای‌های داخلی و خارجی با سابقه‌ای طولانی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت همچنین ارائه‌دهنده و سازنده متنوع‌ترین آلاچیق های چوبی مدرن در سطح کشور است. تضمین بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از جمله مزایای سفارش محصولات از پارس آرای کوهستان است. شما می‌توانید طراحی، ساخت و اجرای انواع آلاچیق های مدرن خود را به مجموعه ما بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن را اجرا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات مشاوره کارشناسان پارس آرای کوهستان بهره بگیرید.

برچسب ها: