قیمت پارکت در استان‌های جنوبی

بسیاری از طراحان داخلی، نصب پارکت را از ابتدایی‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین مراحل تغییر دکوراسیون خانه و ساختمان می‌دانند. در خرید پارکت چوبی باید به آب‌وهوا و شرایط اقلیمی توجه زیادی داشت، زیرا اگر پارکتی که خریداری می‌کنید، با آب‌وهوای محیط سازگار نباشد و به نکات نگهداری از آن باتوجه‌به شرایط اقلیمی توجه نشود، خیلی زود دچار پوسیدگی می‌شود و از بین می‌رود.

ازآنجایی‌که استان‌های جنوبی کشور شرایط آب‌وهوایی ویژه‌ای دارند توجه به نکات مهم در خرید پارکت در این استان‌ها اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم بهترین خرید و قیمت پارکت در استان‌های جنوبی تجربه کنید.

بررسی قیمت پارکت در استان‌های جنوبی

همانطور که گفته شد، در هنگام خرید پارکت چوبی باید به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی توجه ویژه‌ای نشان دهید. برای مثال، در هنگام خرید پارکت در استان‌های جنوبی، باید میزان رطوبت یا خشکی هوا و سایر شرایط اقلیمی را در نظر بگیرید. حال سؤال اینجاست که  آیا به دلیل شرایط آب‌وهوایی قیمت پارکت متفاوت است؟ شرایط محیطی تا چه حد در تعیین قیمت دخیل هستند؟ در جواب این سؤالات، باید بگوییم که در تمام نقاط ایران قیمت پارکت‌ها تقریباً در یک بازه مشخصی به فروش می‌رسند و تفاوت چندانی در قیمت دیده نمی‌شود.

اما به دلیل شرایط اقلیمی استان‌های جنوبی یعنی گرمای زیاد و خشکی هوا، باید از پارکت‌های مقاوم‌تر و باکیفیت‌تری استفاده شود تا بهترین ماندگاری را برای شما داشته باشد و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش هزینه پارکت شود. پارکت‌های مقاوم‌تر به طور حتم قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل قیمت پارکت در استان‌های جنوبی و سایر استان‌هایی که شرایط آب‌وهوایی ویژه‌ای دارند بالاتر از سایر استان‌ها در نظر گرفته می‌شود. در ادامه درباره خرید پارکت در استان‌های جنوبی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بررسی قیمت پارکت در استان‌های جنوبی

نکات مهم قبل از خرید پارکت‌های چوبی در استان‌های جنوبی

عواملی هستند که می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت پارکت چوبی در استان‌های جنوبی بگذارند. اگر شما از این نکات و از ویژگی‌های پارکت خوب آگاه باشید، تصمیم بهتری در خرید پارکت اتخاذ خواهید کرد.

  • جنس چوب استفاده شده در پارکت

پارکت‌های مرغوب به طور معمول از چوب درختانی نظیر زبان‌گنجشک، راش، گیلاس سیاه، سرو، افرا، بلوط سفید و قرمز، کاج و گردو ساخته می‌شوند. اما در برخی موارد از گونه‌های دیگر مانند چوب‌پنبه، صمغ خال‌دار، درختان برزیلی، بامبو و… استفاده می‌شود. هر کدام از چوب‌ها، رنگ و جنس متفاوتی دارند و قیمتشان نیز متفاوت است.

  • درجه‌بندی پارکت چوبی

عدد جانکا مقیاس سختی چوب است. در خرید پارکت هر قدر این عدد بالاتر باشد، چوب محکم‌تر بوده و ماندگارتر است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود پارکت‌هایی با عدد جانکای بالاتر خریداری کنید تا ماندگاری بالاتری برای شما داشته‌ باشد.

درجه بندی پارکت، بر اساس استانداردهای تولید و میزان مقاومت آن‌ها انجام می‌شود. علاوه بر عدد جانکا مقیاس متداول‌تری در خرید پارکت به کار می‌رود. این درجه‌بندی AC نام دارد و از عدد یک شروع و به ۵ ختم می‌شود.

  •  ابعاد و ضخامت پارکت چوبی

بدیهی است که اندازه و ابعاد پارکت، تأثیر زیادی بر قیمت آن در همه جای کشور اعم از استان‌های جنوبی دارد. هر نوع پارکت در ابعاد بزرگ‌تر قیمت بالاتری نیز دارد و این موضوع ارتباطی به مکان و شرایط اقلیمی استان‌های جنوبی ندارد و در همه‌جا یکسان است.

در خصوص ضخامت پارکت باید گفت که بسیاری از افراد بر این باورند که هر قدر ضخامت پارکت چوبی بالاتر باشد، ماندگاری و کیفیت بالاتری دارد و گران‌تر است. درحالی‌که این موضوع همیشه صدق نمی‌کند و بسیاری از پارکت‌های چوبی بلوط با ضخامت کمتر از سایر کف‌پوش‌ها، قیمت بالاتری داشته و باکیفیت‌تر هستند.

نمی‌توان گفت در استان‌های جنوبی ضخامت پارکت تأثیر زیادی بر ماندگاری آن دارد. زیرا ضد آب بودن پارکت و مقاومتش در برابر گرما در استان‌های جنوبی ملاک ماندگاری پارکت است.

  • کشور سازنده پارکت چوبی

مقاومت و ماندگاری پارکت‌های آلمانی و سوئیسی از سایر پارکت‌ها بالاتر است و قیمت بالاتری نیز دارند.

در استان‌های جنوبی به دلیل گرمای زیاد و رطوبت بالا در برخی شهرها، پارکت‌های آلمانی پیشنهاد می‌شود. البته در هنگام خرید این پارکت‌ها دقت کنید و آن‌ها را از مرجعی معتبر تهیه کنید تا از بالاترین کیفیت بهره‌مند شده و از اصالت کالا مطمئن شوید.

نکات مهم قبل از خرید پارکت‌های چوبی در استان‌های جنوبیز

نصب پارکت چوبی در استان‌های جنوبی

نصب پارکت‌های چوبی و به‌خصوص پارکت‌های مهندسی، باید توسط افرادی متخصص در این زمینه انجام شود. با این امر کمترین آسیب به پارکت چوبی وارد شده و بیشترین ماندگاری را خواهد داشت. به دلیل رطوبت بالای هوا در شهرهای ساحلی و خشکی هوا در استان‌های جنوبی، نصب اصولی پارکت‌های چوبی از اهمیت بالایی برخوردار است. درگذشته بیشتر از چسب چوب برای در کنار هم قرارگرفتن تایل‌ها استفاده می‌شد.

گاهی این روش باعث شکسته‌شدن پارکت‌ها می‌شود و خسارت به بار می‌آورد. امروزه در اکثر موارد برای نصب پارکت‌ها به‌جای چسب از کلیک‌هایی که به هم قفل می‌شوند، استفاده می‌شود. استفاده از کلیک ویژگی عایق بودن پارکت را تشدید می‌کند و برای استان‌های جنوبی عالی است. نکاتی که در هنگام نصب پارکت در استان‌های جنوبی باید رعایت شود تا بیشترین کارایی را داشته باشد، در زیر آمده است:

  1. زیرسازی پارکت مهم‌ترین امر است. یعنی سطح زمین باید کاملاً صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی باشد.
  2. پارکت‌ها را قبل از نصب برای مدت کوتاهی در محیطی که قرار است نصب شوند، قرار بدهید تا با دمای آن با مکان تطبیق یابد.
  3. در مناطق مرطوب و ساحلی جنوب بهتر است قبل از نصب پارکت چوبی، سم‌پاشی انجام دهید.
  4. از روش مناسب برای نصب پارکت‌ها و اتصال آن‌ها به زمین استفاده کنید. توصیه می‌کنیم حتماً نصب پارکت و تصمیم‌گیری در خصوص بهترین روش نصب باتوجه‌به شرایط محیط را به نصاب بسپارید.
  5. در هنگام نصب پارکت، نصاب باید در حد چند میلی‌متر تا یک سانتی‌متر را در حاشیه‌ها خالی بگذارد. زیرا در استان‌های جنوبی به دلیل گرمای هوا ممکن است بافت پارکت‌ها انبساط یابند. در غیر این صورت ممکن است سطح پارکت‌ها بادکرده و برآمده شود. به این اتفاق شکم آوردن پارکت می‌گویند.

نصب پارکت چوبی در استان‌های جنوبی

نصب پارکت چوبی در استان‌های جنوبی توسط پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان سال‌ها تجربه درخشان در زمینه فروش و نصب انواع پارکت‌های چوبی را دارد. اکنون نیز آماده خدمت‌رسانی نصب و اجرای پارکت‌های چوبی، علاوه بر تهران در دیگر شهرهای ایران را نیز برای مشتریان عزیز انجام می‌دهد.

برای خرید و استعلام قیمت پارکت در استان‌های جنوبی می‌توانید با اطمینان خاطر این امر را به تیم پارس آرای کوهستان بسپارید. این امر نتیجه رضایت‌بخشی را برای شما عزیزان به دنبال دارد. پارس آرای کوهستان تجارب زیادی در انجام پروژه در‌ شهرستان‌های مختلف ایران را داشته‌ است. اکنون نیز خدمات نصب اصولی پارکت را در استان‌های جنوبی کشور نیز ارائه می‌دهد.

 

برچسب ها: