پارکت چوبی افرا و ویژگی‌های آن

کف‌پوش‌ها جلوه ویژه‌ای به فضا می‌دهند و به‌کاربردن کفپوش‌های چوبی در کف منازل یا ادارات، ظاهری کلاسیک و شیک به محل می‌دهد. پارکت چوبی افرا از پرفروش‌ترین پارکت‌های بازار است. این پارکت چوبی در کنار ظاهر زیبا و طبیعی، دوام بسیار زیادی دارد.

یکی از علت‌های محبوبیت چوب افرا این است که رنگ روشن و ثابتی دارد و به‌راحتی تمیز می‌شود. در ادامهٔ این مطلب از پارس آرای کوهستان با پارکت چوبی افرا بیشتر آشنا خواهید شد.

دسته‌بندی کفپوش چوبی درخت افرا

پارکت چوبی افرا در دودسته کلی به نام‌های افرا نرم و افرا سخت قرار می‌گیرند، که هر کدام از آن‌ها انواع خاص خود را دارند. انواع چوب افرای نرم عبارت‌اند از:

  • افرا نقره‌ای
  • افرا برگ بزرگ
  • افرا قرمز
  • باکسلدر

این مدل کف پوش‌ها برای روکش‌های دکوراسیون، پالت‌ها، جعبه‌ها و دکورهای چوبی بسیار مناسب هستند؛ اما برای استفاده به‌عنوان پارکت، چوب افرا نرم به‌اندازه کافی بادوام نیست.

دسته‌بندی کفپوش چوبی درخت افرا

مزایای پارکت چوبی افرا سخت

  • ظاهر زیبا: رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شوند. به همین علت اکثر افراد تمایل بیشتری به استفاده از رنگ‌های گرم و روشن در کف دارند.
  • وسیله‌ای کلاسیک: چوب افرای سخت به‌خاطر رنگ و ظاهر زیبا در سال‌های اخیر پرطرفدار است. به همین خاطر می‌توان گفت که از آن دسته کف‌پوش‌های کلاسیک است که از مد نمی‌افتد و همیشه پرفروش باقی می‌ماند.
  • ماندگاری زیاد: این پارکت‌ها در برابر ضربه و فرورفتگی‌ها مقاومت زیادی دارند. همچنین در برابر مواد شیمیایی هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

انواع افرای سخت شامل:

  • افرا شکر
  • افرا سیاه

چوب هر دو نوع درخت به‌خاطر دوام زیاد برای ساختن محصولات دکوراتیو و پارکت بسیار ایده‌آل هستند.

انواع پارکت چوبی افرا

در قسمت قبل با دودسته کلی چوب افرا آشنا شدید. لازم به ذکر است که پارکت چوبی افرا انواع مختلفی دارد که در زمان خرید باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع کفپوش چوبی افرا عبارت‌اند از:

  • کفپوش لمینت افرا

این مدل از پارکت‌ها ارزان‌قیمت‌ترین مدل کفپوش افرا هستند. عرض این پارکت‌های چوبی در حدود 13 سانتی‌متر است که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار وجود دارند.

  • کفپوش مهندسی شده‌ افرا

کف‌پوش مهندسی شده‌ افرا از چندلایه ساخته می‌شود. در این مدل از پارکت چوبی افرا، لایه‌ بالایی و لایه‌ پایینی از چوب افراست و بین آن‌ها تخته‌های سه‌لایه قرار دارد. به همین علت این نوع کف‌پوش‌ها دوام بسیار زیادی داشته و بسیار مناسب برای استفاده در کف منازل هستند.

کفپوش مهندسی شده‌ افرا

  • پارکت چوبی افرا جامد

این کف‌پوش به طور معمول ضخامت 12 سانتی‌متری دارد؛ اما با توجه به سفارش مشتری در ابعاد دیگری هم ساخته می‌شوند. روی پارکت افرا جامد لایه‌ای محافظ وجود دارد که از فرورفتگی و خراشیدگی‌های احتمالی محافظت می‌کند. این لایه بسیار شفاف است و روی طرح چوب اثری نمی‌گذارد و ظاهر آن را خراب نمی‌کند.

  • کف‌پوش از پیش ساخته شده‌‌ افرا

نوعی پارکت چوبی است، که به طور کامل در کارخانه‌ها آماده شده‌ و آماده نصب هستند. این مدل ممکن است که در زمان تولید رنگ شوند که باعث ‌می‌شود تغییراتی در رنگ طبیعی چوب ایجاد شود که آن را زیباتر می‌کند. همچنین لایه‌ای محافظ بی‌رنگ و شفاف روی آن قرار دارد که از خرابی و فرورفتگی پارکت محافظت می‌کند.

  • پارکت چوبی افرا ناتمام

این مدل پارکت‌ها به زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند. زیرا این کف پوش‌ها از پیش رنگ نشده‌اند و نصاب در هنگام نصب کردن باید آن‌ها را سنباده کشیده و به آن‌ها رنگ و جلادهنده بزند.

از آنجایی که این پارکت‌ها از قبل آماده نشده‌اند، لایه‌ محافظی روی خود ندارند. چنانچه مقاومت پارکت اهمیت داشته باشد، باید لایه محافظتی را به صورت جداگانه به قطعات اضافه کند. مزیت این مدل از پارکت‌های چوبی افرا این است که هر فرد مطابق باسلیقه و ابعاد فضای می‌تواند آن را سفارشی‌سازی کند.

دوام پارکت چوبی افرا چقدر است؟

درجه سختی چوب افرا 1450 جانکا است. جانکا معیاری است برای اندازه‌گیری میزان سختی چوب که با توجه به این عدد می‌توان گفت چوب افرا نمره‌ بسیار بالایی دارد.

دوام پارکت چوبی افرا چقدر است؟

راه‌های افزایش دوام کفپوش‌های چوبی افرا

با اینکه چوب افرا دوام بسیار زیادی دارد، اما برای طولانی‌تر شدن ماندگاری آن و جلوگیری از تخریب نیاز به مراقبت دارد. نحوه مراقبت از پارکت چوبی افرا عبارت است از:

  • به طور مرتب پارکت‌ها را جارو بزنید یا روی آن‌ها طی بکشید. زیرا زباله‌ها و کثیفی‌ها به‌مرورزمان و با تردد روی آن‌ها باعث خراشیدگی پارکت می‌شوند.
  • چنانچه قرار است افراد با کفش روی کف پوش‌ها تردد کنند بهتر است، قبل از ورود کفش‌های خود را تمیز کنند تا آلودگی‌ها از کف آن‌ها پاک شوند.
  • چنانچه چسب، آدامس و هر ماده چسبنده دیگری روی پارکت چوبی افرا ریخت، نباید آن را با کارهای تهاجمی از بین ببرید. برای این کار از یخ استفاده کنید. یخ باعث جمع شدن مواد چسبنده می‌شود.
  • اگر حیوان خانگی دارید و رد پای آن‌ها روی پارکت باقی می‌ماند، باید از محلول آب و سفیدکننده استفاده کنید. درون یک ظرف نسبت یک به ده سفید کننده ریخته و مابقی را آب بریزید. سپس با یک دستمال تمیز آغشته به محلول سطح کف‌پوش را پاک کنید.
  • لکه‌های تیره‌ به‌جامانده روی پارکت چوبی را با استفاده از الکل‌ پاک کنید. به این صورت که چند قطره از آن را روی لکه بکشید و اجازه دهید چند دقیقه روی لکه موردنظر بماند. سپس آن را به‌وسیله اسفنج یا پارچه نمناک پاک کنید.

راه‌های افزایش دوام کفپوش‌های چوبی افرا

خرید پارکت چوبی افرا از پارس آرای کوهستان

حال که با پارکت چوبی افرا آشنا شدید و تصمیم به خرید این کفپوش‌های زیبا و بادوام گرفتید می‌توانید با کارشناسان پارس آرای کوهستان ارتباط برقرار کنید، تا در انتخاب بهترین نوع پارکت شما را راهنمایی کنند. چنانچه مدل موردنظر خود را انتخاب کرده‌اید می‌توانید از طریق این وب‌سایت نسبت به خرید کف‌پوش چوبی افرا اقدام کنید تا کفپوشی باکیفیت دریافت نمایید.

 

برچسب ها: