با ترمووود دیگر نگران پوسیدگی چوب در فضای باز نباشید

استفاده از چوب برای تزئین نمای داخلی و بیرونی خانه بسیار جذاب است. همچنین استفاده از چوب برای ساخت سازه‌های چوبی مانند آلاچیق نیز بسیار شکیل می‌باشد اما چوب خام در فضای باز پوسیده شده و بعد از مدتی سازه یا نمای چوبی ظاهر زشتی پیدا می‌کند. طی چند سال اخیر، نوعی از چوب به نام ترمووود وارد بازار ایران شده است که طراحان می‌توانند با استفاده از آن تمام نمای بیرونی ساختمان را از چوب بسازند. چوب ترمو در برابر تمام شرایط محیطی مقاوم بوده و نور خورشید و بارندگی تاثیری بر مقاومت و زیبایی آن ندارد. در این مطلب با این نوع از چوب و کاربردها و مزایای استفاده از آن آشنا می‌شویم.

ترمووود
ترمووود | با بهترین نوع چوب برای استفاده در فضاهای باز آشنا شوید

آشنایی با ترمووود و تاریخچه آن

ترمووود یک نوع از چوب است که تحت تاثیر دمای بالا، ساختار سلولی آن تغییر می‌کند تا در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد. با استفاده از این روش تولید چوب، رطوبت چوب کاهش پیدا کرده و به زیر شش درصد می‌رسد؛ به همین علت اسید داخل بافت چوب تبخیر شده و جانوران، کپک‌ها و قارچ‌ها دیگر در چوب رشد نمی‌کنند. تمام این فرایند‌های باعث می‌شود که چوب ترمو به وجود بیاید.

روش‌ تولید Thermowood

چوب ترمو طی یک فرایند به نام اصلاح حراراتی تولید می‌شود. در این فرایند چوب زبان گنجشک یا گونه کاج در معرض حرارت بسیار زیاد قرار گرفته و رنگ آن تیره می‌شود. براثر فرایند اصلاح حرارتی است که مقاومت چوب در برابر شرایط محیطی و رطوبتی بالا می‌رود.

انواع مختلف Thermowood

ترمووود در انواع مختلفی از نظر روش ساخت و گونه چوب تولید می‌شود. هرکدام از انواع Thermowood را می‌توان در فضاهای گوناگون باتوجه به مشخصات و ویژگی آن‌ها استفاده کرد. در ادامه انواع مختلف Thermowood را از نظر روش ساخت و گونه چوب بررسی می‌کنیم.

مدل S ترمووود

یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های Thermowood، مدل اس است. این مدل دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر شرایط محیطی می‌باشد اما بیشتر از آن در میحط‌های داخل استفاده می‌شود. حرف اس در این مدل مخفف کلمه Stability یا پایداری است.

از این مدل در فضاهایی استفاده می‌شود که تحت تاثیرات تغییرات جوی زیادی نیست و بارش باران یا آبخوردگی بسیار کم است. مدل اس تحت حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد تا بتواند این میزان از مقاومت را به دست آورد. از مدل اس در ساخت در‌ب و پنجره، سونا و اتصالات چوبی استفاده می‌شود. البته باید اشاره کرد که برخی از افراد از این مدل در نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می‌کنند که دوام زیادی نداشته و بعد از مدتی دچار افت کیفیت می‌شود.

ترمووود
ترمووود | با بهترین نوع چوب برای استفاده در فضاهای باز آشنا شوید

مدل ترمو D

مدل ترمو دی چوب ترمو مقاوم‌ترین نوع این چوب است که از آن در فضاهای بیرونی مانند نمای ساختمان استفاده می‌شود. این مدل مقاومت بسیار بیشتری نسبت به مدل اس دارد و در برابر شرایط محیطی و رطوبت می‌تواند کاملا مقاوم باشد. میزان رطوبت مدل دی به علت حرارت بیشتری که می‌بیند، بین پنج الی شش درصد است. از مدل دی در نقاطی مانند نمای بیرونی ساختمان، حمام، استخر، سرویس بهداشتی و سازه‌های چوبی خارجی استفاده می‌شود.

مدل Thermowood با چوب نرم

همان‌طور که عنوان شد Thermowood از نظر گونه چوب در مدل‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. یکی از مدل‌های ترمووود، مدل چوب نرم آن است. این مدل از چوب‌های ترمو مقاومت زیادی ندارند و از درخت‌های سرو و کاج ساخته می‌شوند. باتوجه به مقاومت پایین Thermowood چوب نرم، از آن برای مکان‌هایی که به تعداد زیادی چوب ترمو نیاز است، استفاده می‌کنند. باتوجه به کیفیت پایین‌تر این نوع از Thermowood، استفاده از آن در محیط‌هایی که رطوبت بالایی دارد و در معرض شرایط محیطی است، توصیه نمی‌شود.

ترمووود با چوب سخت

ترمووود با چوب سخت نوع مقاوم و محکم‌تر Thermowood است. این نوع از Thermowood مناسب استفاده در محیط‌هایی است که Thermowood در آن‌ها در معرض شرایط محیطی مانند باران، آفتاب و برق قرار دارد؛ چرا که مقاومت این نوع از چوب‌ ترمو بسیار بالا است.

انواع کاربردهای ترمووود در فضاهای مختلف

استفاده از چوب در فضاهای مختلف حس مینمال، راحت و جذابی به آن فضا می‌دهد. از چوب ترمو برای تزئین بسیاری از فضاها و همچنین ساخت سازه‌های چوبی زیادی می‌توان استفاده کرد. در ادامه برخی از کاربردهای ترمووود را بررسی می‌کنیم.

استفاده از Thermowood در نمای بیرونی ساختمان

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای Thermowood در ساخت نمای ساختمان است. طی سال‌های اخیر استفاده از Thermowood در نمای ساختمان‌ها بسیار رایج شده است و افراد زیادی از این نوع متریال برای تزئین نمای ساختمان‌های خود استفاده می‌کنند.

ترمووود
ترمووود | با بهترین نوع چوب برای استفاده در فضاهای باز آشنا شوید

استفاده از Thermowood برای دکنیگ

یکی دیگر از کاربردهای جذاب ترمووود، استفاده از آن در دکینگ است. در بسیاری از تراس‌ها یا حیاط‌های منازل می‌توان از Thermowood برای ساخت یک دک یا عرشه چوبی استفاده کرد. ساخت عرشه چوبی جلوه بسیار لوکس و مدرنی به حیاط شما می‌دهد.

ترمووود و سازه‌های چوبی زیبا

در بسیاری از ویلاهای و باغچه‌ها از ترمووود برای ساخت آلاچیق و پرگولا استفاده می‌شود. سازه‌های ساخته شده با Thermowood دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند که می‌توانند نظر هر فردی را به خود جلب کنند. همچنین از Thermowood برای ساخت سایه‌بان نیز استفاده می‌شود.

استفاده از Thermowood در انواع پارکت‌های چوبی

استفاده از ترمووود برای ساخت پارکت‌های چوبی بسیار رایج است؛ چرا که Thermowood کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارد و افراد می‌توانند تا سال‌ها از پارکت‌های ساخته شده با چوب ترمو، بدون خرابی استفاده کنند. اگر به دنبال یک پارکت خوب هستید، استفاده از Thermowood را فراموش نکنید.

مزایای استفاده از Thermowood چیست؟

استفاده از ترمووود در مکان‌های مختلف یا برای ساخت سازه‌های گوناگون مزایای زیادی مانند نصب آسان و سریع، قابلیت شست‌وشو، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و امکان جداسازی برای نظافت یا انتقال به فضاهای دیگر را دارد. همچنین اصلی‌ترین مزیت Thermowood، ظاهر بسیار زیبا و شکیل آن است.

نصب و اجرای ترمووود؛ سریع و آسان

نصب و اجرای Thermowood به نوع کاربری آن بستگی دارد. در نمای ساختمان به روش‌های مختلفی مانند پیچ از رو، فاق و زبانه و نصب با کلیپس Thermowood نصب می‌شود. هر روش نصب و اجرا مزیت‌های خود را دارد؛ برای مثال بهترین و زیباترین روش نصب، استفاده از کلیپس است اما هزینه این روش نسبت به روش‌های دیگر بالاتر می‌باشد.

ترمووود
ترمووود | با بهترین نوع چوب برای استفاده در فضاهای باز آشنا شوید

بهترین ترمووودهای بازار در مجموعه پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان با بیش از 17 سال سابقه در زمینه واردات، فروش و نصب و اجرای انواع ترمووودهای وارداتی و داخلی یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌ها در کشور است. این مجموعه تا به امروز توانسته با بیش از 3800 مشتری بزرگ همکاری داشته باشد. همچنین مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه دهنده بیش از 2000 محصول و سرویس برای مشتریان خود در زمینه محصولات چوبی مانند سازه‌های چوبی و مبلمان ‌های شهری است.

برچسب ها: