پارکت چوبی باورک در مجتمع کوه نور

پارکت چوبی باورک در مجتمع کوه نور

۰۱. مقدمه پروژه

مجتمع کوه نور تهران –کامرانیه که یکی از با کیفیت ترین مجتمع های مسکونی تهران می‌باشد که توسط آرشیتکت به نام  ایرانی ساخته شده است و میتوان گفت در ساخت این مجتمع از تمام برند های معروف و با استاندارد های بالا استفاده شده است . پروژه فوق که اجرای پارکت تمام چوب آن را شرکت پارس آرای کوهستان عهده دار شده است دارای مساحت حدود ۷۳ مترمربع می‌باشد که به وسیله‌ی  پارکت تمام چوب  پوشیده شده است.

۰۲. بستر کار اجرایی

جهت خرید از سری پارکت های ساب و لاکی طرح جناغی ابتدا کلیه بستر کف مورد نظر توسط دستگاه ساب زنی خیس پولیش زده شده است، تا تمام نقاط پستی و بلندی آن گرفته شود.  پس از حصول اطمینان از هموار بودن کف و نداشتن موارد فنی و همچنین چک کردن میزان رطوبت موجود در بستر موزاییکی، ابتدا تمام پارکت های خریداری شده از جهت پشت آن که دارای توری میباشد باز شده و ردیف‌های شروع،  بر روری موزاییک کف به وسیله‌ی ریسمان مشخص شده است.

۰۳. مشخصات فنی اجرایی

پس از مشخص شدن ریسمان کار، تمام پارکت ها به وسیله یک در میان و جناغی کنار یکدیگر قرار گرفته و بعد از تکمیل مجدد ردیف های کناری نیز به همین روال اجرا شده است.  لازم به توضیح است بعد از اجرای چسباندن پارکت های کف میبایست به وسیله‌ی دستگاه مخصوص، ساب اولیه زده شود و این کار توسط دستگاه " hummle " در دو نوبت انجام شده است . بعد از این مرحله تمام قسمت‌های ساب خورده، جهت پرکردن درزهای احتمالی به وسیله بتونه مخصوص پر شده و سپس مجددا تمام قسمت های مذکور ساب زنی شده اند. 

در این مرحله جهت اجرای لاک اولیه بر روی پارکت از لاک های نیمه مات استفاده شده و مجددا ساب زنی انجام شده است. این قسمت (لاک زنی + ساب ) کلا در دو نوبت انجام شده و در انتها پس از خشک شدن لاک رویه، مراحل نصب تکمیل شده است . 

لازم به توضیح است شرکت BAUWERK از تولید کنندگان به نام صنعت پارکت تمام چوب میباشد، که در کشور سوییس قرار دارد و نماینده انحصاری آن را شرکت پارس آرای کوهستان در ایران دارا می‌باشد .

در پایان از مالک محترم این پروژه جناب شهاب حسینی بابت همکاری صمیمانه ایشان سپاسگزاریم .